Zoekresultaten

1. G

Geen energie

Wat vreselijk zeg, heel veel sterkte!! Ik hoor wel eens dat het bij sommigen omslaat bij 20 weken. Ik hoop van harte dat dit bij jou ook het geval is (liever eerder natuurlijk ?). Ik ben nu bijna 30 weken zwanger (van de derde) en ervaar, los van de misselijkheid, hetzelfde. Continue moe en...
  2. G

Namen

Hallo allemaal, Inmiddels bijna 30 weken zwanger van de derde. We komen er alleen nog niet helemaal uit wat betreft de naam! Kunnen jullie helpen? We weten niet wat het wordt dus we hebben er twee nodig. Wat we willen: een beetje een zuid-Europees klinkende naam die ook een beetje kak is, twee...
  3. G

3 kids onder 4… ervaringen gevraagd!

Gefeliciteerd!! Hier eenzelfde situatie, mijn dochter wordt half oktober 4 en eind oktober ben ik uitgerekend van de derde. Mijn zoon is 2 jaar geworden in mei. Ik lees dus ook even mee ☺️
  4. G

Spataderen. Ervaringen?

Hier hetzelfde, nu zwanger van de derde. Bij de tweede zwangerschap kwamen ze voor het eerst opzetten en nu merk ik dat ik echt voorzichtig moet doen. Ik wil ook geen compressie kousen dragen met dit weer. Hier de tips die ik kreeg: - afwisselend warm en koud water over je benen na het douchen...
  5. G

kleuter net 4 in klas met grotere kinderen

... misschien nog eventjes thuis houden, over een paar maanden weer proberen, als er meer leeftijdsgenoten zijn en de allergrootsten naar de volgende groep gaan. Er is nog geen sprake van leerplicht met 4 jaar en als hij echt in tranen is en zich (nog) niet fijn voelt, misschien het overwegen waard.
  6. G

Hormonen zijn echt PIEP!

Je zou een acupuncturist kunnen raadplegen! Wat naar dat je er zo veel last van hebt. Hier ook wel maar in golven, en meestal na de bevalling weer ok (nu zwanger van de derde).
  7. G

Man zorgt niet veel mee

Wat een vervelende situatie. Mijn man is door een auto ongeluk met whiplash als gevolg ook thuis komen te zitten, ongeveer een jaar voordat wij begonnen aan kinderen. Het klinkt een beetje alsof hij depressief is, dan wilt hij misschien wel, maar lukt het niet en gaat hij allemaal excuses...
  8. G

Naam voor baby (jongen/meisje)

Mooie naam! Mijn dochter heet Loren, misschien vind je dat een leuke naam voor een meisje. Als ik het zo inschat houden jullie wel van aparte namen. Mijn broertje heet Ranan, dat vind ik er ook mooi bij passen. Succes ?
  9. G

Mijn moeder blokkeert op emotioneel vlak

Wat vervelend.. misschien als ze er voor open staat een keer samen naar een (familie) therapeut? Klinkt een beetje overdreven misschien, maar een sessie kan al wonderen verrichten op het vlak van communicatie. Heel veel sterkte (en gefeliciteerd!).
  10. G

Grote baby verwacht 8 pond

Ik zou me ook niet zo druk maken, hoor. Mijn dochter was bijna 8 pond, toen had ik een paar hechtingen maar niets geks. Ik geloof 6 kleintjes. Mijn tweede, een zoon, was 4550 gr (bij 58 cm) en daar had ik helemaal geen hechtingen bij. Wij zijn ook beide lang. Ben benieuwd naar de derde, nu 21 weken.
  11. G

Niet lopen 20 maanden

Hier liep m'n zoontje bij 19 maanden, wij hebben toen ook fysio ingeschakeld. Die kwam aan huis, heel fijn. M'n zoon had het vooral heel erg nodig dat hij voelde wat hij moest doen; zij liet hem door hem vast te houden en zijn voeten en armen te bewegen voelen hoe het was om op te staan enzo...
  12. G

Ongepland zwanger

Net als de dames van de vorige berichten ben ik erg benieuwd. Ik hoop dat je een voor jou juiste keuze hebt kunnen maken ?
  13. G

Inleiden zonder teveel medische ingrijpen, tips?

En anders, stuur haar even een berichtje. Ik denk echt dat zij je kan helpen!
  14. G

... ik heb de cursus niet gedaan, maar ik denk dat alle mogelijkheden wel voorbijkomen, dus ook zo interventieloos mogelijk bevallen bij een inleiding.
  15. G

Even googelen: Nira van Dijk heeft een minicursus bevalplan schrijven voor 17(!) euro. Zij is helemaal voor informed consent en eigen keuzes, de regie houden. Eigenlijk precies wat je schrijft dat je graag zou willen. Check ook even haar instagram.
  16. G

Menstruatiepijn voor NOD maar toch zwanger?

Hier ook, kramp alsof de menstruatie eraan kwam, paar dagen voordat ik dat normaal had. Alledrie de keren! Ik duim voor je.
  17. G

Ongepland zwanger

In je reactie geef je aan dat hij zegt: misschien van een ander, maar niet van mij. Dat vind ik echt wel heel lomp, het is dan wel zijn zaad maar dat betekent niet dat hij kan bepalen of je wel of niet een abortus ondergaat. Het gaat om JOUW lijf en daar heeft hij niets over te zeggen. Ik denk...
  18. G

Wil om zwanger te worden, spermakwaliteit neemt af

Snap je gevoel hoor, maar is wel fijn als het huis klaar is. Hier ook zwanger en baby in verbouwing gehad, pff, zou ik niet aanraden. Wellicht een idee om alvast te stoppen met de pil zodat je lijf wat kan ontpillen en jij inzicht krijgt in je cyclus. Wel bespreken met je partner natuurlijk...
  19. G

Rode Mondhoekjes

Ik denk... Goed droog houden (deppen) en voor het slapen gaan een vette zalf, iets van weer en wind balsem van Weleda misschien?
  20. G

Action test hoe betrouwbaar

Ik vind action testen over het algemeen heel betrouwbaar. Zijn wat gevoeliger ook dan die van clearblue heb ik wel eens gelezen.
  21. G

Voedingsadviezen

Eens met de dames hierboven.. bij mijn vorige twee zwangerschappen mocht idd veel meer, en de eerste was amper 4 jaar geleden. Beide gezonde kinderen. Ik denk wel eens... Als m'n dochter zwanger zou zijn over een jaar of 25 ofzo dan mogen ze alleen nog sondevoeding ?
  22. G

Tweede naam

Misschien vernoemen? Wij hebben onze dochter vernoemd naar beide oma's en onze zoon naar beide opa's.
  23. G

Eerste bevalling duurde meer dan 24 uur, hoe snel ging de tweede bevalling?

De eerste duurde hier 32 uur, uiteindelijk wel natuurlijk gelukt thuis in bad. Bij de tweede begon het rond 12.30 te rommelen en om 15.06 had ik hem in m'n armen (nog maar net op tijd in bad voor de persfase, die duurde 6 minuten). Ben benieuwd naar de derde ?
  24. G

Gerookte zalm verwarmen

Goed dat je voorzichtig bent! Als de zalm goed verhit is geweest (dus niet meer roze, meer wit) dan kan je het gewoon eten. Wij roken wel eens zelf zalm, dan eet ik het wel gewoon. Schijnt vooral het risico op bacteriën te zijn die er mogelijk bij kunnen komen bij het proces van vacuümeren.
  25. G

Wel of niet in bad?

Heb ik ook gelezen. Het kan in het eerste trimester schadelijk zijn als je lichaamstemperatuur te hoog is voor langer dan zoveel minuten/uren. Weet het niet precies. Maar dat ging dus geloof ik voornamelijk om het eerste trimester, die heb jij inmiddels uitgespeeld ☺️ ik doe het niet, ben nu...
  26. G

Baby 9 maanden valt af

Is hij toevallig al aan het kruipen? Of beweegt hij veel (meer)? Misschien is dat de reden... Mijn zoon is behoorlijk afgeslankt sinds hij loopt. Als je je zorgen maakt gewoon nog een keer aan de bel trekken. Ik vind 7,3 kilo niet veel met 9 maanden, maar ik maak grote kinderen..
  27. G

Baby 10 maanden doet geen enkele poging om zichzelf te verplaatsen

Hi, Ik herken je zorgen. Mijn zoon deed ook niet zoveel. Daarom uiteindelijk een kinderfysiotherapeut ingeschakeld. Zij kwam aan huis en was fantastisch! Het lag er bij hem aan dat hij geentertaind werd door z'n grote zus en aan z'n gewicht (hij is nogal groot) dat hij nog niet zoveel...
  28. G

Hoesten

Klinkt als pseudokroep... Hier ook gehad, verdween ook ineens weer. Denk dat we er 2 maanden last van hebben gehad... Heel sneu. Sterkte. Ik hield m'n zoontje dicht tegen me aan en zong liedjes. Als het erger werd zette ik hem even overeind.
  29. G

Brood of broodkorsten 6maand

Ik zou nog even wachten. Ik heb mijn beide kindjes pas met 9 maanden oid brood gegeven. Daarvoor alleen groenten en fruit.. en dan gaf ik inderdaad een korst, zodat ze er een beetje mee konden spelen en erop konden sabbelen. Zowel mijn zoon als mijn dochter hebben niet zo'n erge kokhalsreflex...
  30. G

Niet slapen in de auto, herkenning?

Mijn dochter was ook een moeilijke slaper in de auto. Inmiddels 2,5 jaar en nu slaapt ze wel eens in de auto als we naar mijn ouders toe rijden of terug (ook een goeie 2 uur). Ik heb een maxi cosi Tobi die ook in ligstand kan en er zit een schapenvacht in. Mijn zoontje van 10,5 maand slaapt...
Terug
Bovenaan