Zoekresultaten

1. P

Mondkapje

Ik werk altijd met een mondkapje op, ook voor Corona (tandarts). Zuurstof echt geen enkel probleem!
  2. P

Tandvlees

Ik ben zelf tandarts en kan het niet laten ook een reactie te plaatsen ;-). Het hoort inderdaad bij de zwangerschap als gevolg van hormonen. Het kan zinvol zijn wat vaker langs te komen voor gebitsreiniging, maar het allerbelangrijkste is zelf heel goed voor de mond te zorgen, zoals de...
  3. P

Ervaringen osteopaat

Wij hebben ook goede ervaringen! Onze knul was een flinke 8 ponder en hoewel een prima bevalling, toch erg onrustig, veel overstrekken, weinig slapen en reflux. Aankleden vond hij vreselijk. Na drie behandelingen bij de osteopaat een compleet ander kind. Door de weeenopwekkers bij de...
  4. P

Baby 7 maanden slaapt ineens slecht

Volgens mij zit er een slaapregressie rond 7 maanden. Zou je eens moeten opzoeken en of je hem daarin herkent.
  5. P

Geiten zuigelingenvoeding

Ik denk dat het elkaar allemaal niet zo gek veel ontloopt, zeker niet die zuigelingenvoeding 1. Opvolgmelk is weer anders natuurlijk. Als je anders bij een dieetvoeding belandt, waar vast ook weer nadelen aan zitten, is het dan zo n slechte optie? Ik denk van niet
  6. P

Baby van 3 maanden slaapt 's nachts heel lang, té lang?

Zeker als je nog 6-8 voedingen geeft zou ik je niet te druk maken over teruglopen vd melkproductie. Sowieso als je gaat werken heb je kans dat je er even extra hard aan moet trekken, bijv door clusterkolven oid. Als ze het verder goed doet zou ik erop vertrouwen dat ze het wel regelt voor...
  7. P

Hebben het trouwens wel ook heel geleidelijk geïntroduceerd en verder opgebouwd toen ik ging stoppen met de bv. Geen darmproblemen meer gehad toen.
  8. P

Ja wij! Ik gaf het naast de bv omdat ik na mijn borstoperatie net te weinig melk kon kolven. Omdat hij ook erg slecht reageerde eerst geitenmelk geprobeerd en dat ging gelukkig wel goed. Wij gebruiken Pure Goat. Zeer tevreden over muv de prijs ?
  9. P

Leeftijdsverschil en keuzes

Ik vind een potentiële 3 jaar tussen kinderen niet veel hoor, zeker geen groot leeftijdsverschil en al helemaal niet als je zo lekker jong bent! Je hebt nog zoveel tijd!
  10. P

Kunstvoeding

Ik heb eerst HIPP geprobeerd, en dat was gebaseerd op mijn zoektocht naar een opvolgmelk 2 met zo min mogelijk troep toegevoegd. Maar omdat mijn zoontje daar niet goed op reageerde naast de bv destijds heb ik, voor ik de stap naar dieetvoeding zou maken, Pure Goat gebruikt (wat nieuwer merk te...
  11. P

Binnen het jaar zwanger 2e kindje

Dank voor alle lieve en leuke reacties!
  12. P

Wil niet drinken

Dan drinkt hij een paar slokjes. Hij heeft vandaag weer een beetje uit de beker gedronken gelukkig zonder het direct weg te meppen. Gaat niet om dat ik geen sap oid zou willen geven perse, hij slaat het al weg als het in zn zicht komt, wat er ook in zit. Dus dat lost het probleem niet op...
  13. P

Wil niet drinken

Ja hij mept het al weg voor hij het proeft, dus iets anders erin gaat in dit stadium nog niet uitmaken ??‍♀️ Maar zelfde beker is misschien nog wel een idee. Oorontsteking is ong 2 weken geleden nu. Zij. Fles drinkt hij wel weer gewoon goed
  14. P

Wil niet drinken

Ik heb ook een antilekbeker en rietjesbeker alleen die twee snapt hij werkelijk niks van. Ik ben blij met alle wat er in gaat op het moment
  15. P

Wil niet drinken

Wie heeft er tips voor ons ventje van 9 maanden. Sinds zijn oorontsteking wil hij niet meer uit de beker of tuitbeker water of thee drinken. Daarvoor vond hij het machtig interessant. Iemand tips?
  16. P

Mevrouw Cactus: herken ik helemaal! Dus ons eerste en tweede kindje zijn (hopelijk als alles goed gaat) straks ongeveer even oud! Hier ook de hoofdbrekens hoor hoe je dat logistiek moet doen. Maar vele zijn ons voor gegaan dus dat zal vast goedkomen!
  17. P

Kinderopvangtoeslag

Ligt echt aan je inkomen! Ik heb een heel goed inkomen en mijn man modaal en wij krijgen ongeveer 30% terug. Drie dagen opvang voor 1 kindje betalen we 1200 euro en krijgen ongeveer 400 terug. Dat is dus wel serieus veel in de maand.
  18. P

Prenataal kolven en borstverkleining

Ja ik! 13 jaar geleden een borstverkleining gehad, met tepelverplaatsing en ik zou geen borstvoeding kunnen geven. Eind mei bevallen met 40+6 en vanaf 37 weken iom de lactatiekundige gestart met antanataal kolven. Ik kolfde soms wel 10-15 cc af op een dag en de borstvoeding kwam ook...
  19. P

Dank je wel voor jullie reacties! Hebben jullie het idee gehad dat je lijf niet voldoende hersteld was? Ik heb dat idee voor mezelf namelijk helemaal niet, voel me goed en dat voelde ik me al heel snel na de bevalling. Plus het gaat met onze eerste ook gewoon heel goed, dus we voelen de...
  20. P

Entertainen baby

Ik heb hem echt gewoon heel veel in de draagzak gedaan, als ik eten ging koken in de newborn set vd stokke. Verder veel op de grond met een baby gym. De box wilde hij al heel snel niks meer van weten. Vaak wisselde ik even af: zelf spelen en samen spelen. En nu is hij 8,5 maand en kan heel goed...
  21. P

Oh jeetje wat heftig! Gelukkig is alles voor alsnog goed afgelopen en zijn jullie in orde, maar kan me voorstellen dat het wel een tijd duurt voor je daar fysiek en mentaal van bent bijgekomen.
  22. P

Ik hoop trouwens dat je eigen gezondheid weer okee is?
  23. P

Hebben ze bij jullie bij de verloskundige er nog iets over gezegd? Omdat ze adviseren 9-12 mnd te wachten eigenlijk natuurlijk...
  24. P

Hallo! Ik vroeg me af of er hier meer vrouwen zijn die binnen het jaar zwanger waren/zijn van een volgend kindje en zou graag jullie ervaringen horen en delen :-). Vanochtend ben ik erachter gekomen dat ik na Een krappe 8 maanden weer zwanger ben van ons tweede kindje. Super pril dus...
Terug
Bovenaan