Zoekresultaten

1. G

HELP PLEASE extreme honger in de nacht

Ik nam een broodtrommeltje mee naar bed met twee boterhammen met kaas ? Ik had zooo'n honger 's nachts, niet te doen gewoon.
  2. G

Vroeg wakker

Hmm, we hebben wel altijd het rolluik dicht. En na het eten niet heel vaak meer naar buiten, maakt in elk geval geen verschil. We houden het maar eens een tijdje vol en dan zien of er iets veranderd. Misschien is zijn ritme wel echt pas om 20.00 slaap krijgen, ongeacht goe lang hij sliep tussen...
  3. G

Met 1 jaar van de fles af?

Lekker doen wat jou goed lijkt. CB heeft slechts een adviesfunctie, dat vergeten ze wel eens ?
  4. G

Vroeg wakker

Ja korter slapen doen we nu vior de 4e dag. Duurt even voor je resultaat ziet denk ik en z'n nachten zijn iig ietsjes langer maar hij slaapt meestal nog maar 10 uur per nacht, alleen overdag korter dus totaal minder. Slaapje is meestal van 11.30-13.00, hij zou dan nog prima 2 uur kunnen slapen...
  5. G

Online kraamvisite kalender

Of je maakt een link voor familie en een link voor vrienden. Die kun je delen via de app. Via kaartje wordt lastiger ieder een eigen.
  6. G

Vroeg wakker

<p>Ons kindje wordt over enkele maanden 2. Hij was altijd rond 7.00 wakker en rond 19.00 naar bed sinds we neer 1 slaapje gingen. Maar nu is hij al een hele tijd om 5.30 wakker en niet meer in slaap te krijgen. Hij sliep dan een middagdutje van 2-3 uur en was ‘s avonds makkelijk wakker tot...
  7. G

21 maanden nog dol op fles

Hier ook echt verzot op zijn flesje met 21 maanden. Krijgt deze voor het slapen nog zodat hij niet met honger de nacht in gaat en hij drinkt niet heel goed iverdag dus met dat flesje krijgen we weer 120 ml extra binnen. Hebben nog maar 1 schepje poeder, rest sojamelk. Als de pot leeg is alleen...
  8. G

Stokke Tripp Trapp?

voordeel van Stokke is dat deze vanaf de geboorte te gebruiken is dus alleen dat maakt het al z'n geld waard als je het mij vraagt. Ze zitten er zo fijn bij aan tafel. Daarna het peuterzitje en daarna idd tot een jaar of 7 makkelijk de gewone stoel. Zou zelfs nog langer kunnen als je de...
  9. G

Varen met baby

Kende het verhaal van de zwemluier vs gewone luier inderdaad. Maar denk dat het niet meer geldt wanneer je een goed zwemvest gebruikt. Heb je wel een echt reddingsvest want een zwemvest mag officieel niet voor dit doel dienen. 
  10. G

Box weg? Of nog te vroeg?

Hier was de box al ruim voor het jaar weg, zoontje wilde er abspluut niet in. Enige wat ik lastig vond en vind is dat ik hem daarna overal mee naartoe moest nemen want alleen in de woonkamer kan echt niet. Maar bij jou is dat zo te lezen geen probleem. Daarom puur interesse: Klimt jullie kindje...
  11. G

Pleisters

Ik doe hem wel voortaan knie en polsbeschermers om icm een helm dan ziet hij er tegen de tijd dat hij 18 is misschien nog een beetje ongeschonden uit haha.. ??
  12. G

tot welke leeftijd trappelzakje?

Bij twijfel gewoon proberen zonder, vooral straks met die hitte veel fijner als je het mij vraagt. Maar als je kindje het niet aan wil kan dit ook zijn omdat het bij slapen hoort en hij dat niet wil. 
  13. G

tot welke leeftijd trappelzakje?

Kindje 20 maanden slaapt zonder, lekker in een warme pyjama onder een dun peuterdekbedje. Nog nooit zo goed geslapen!
  14. G

Nog geen naam

Nanoek
  15. G

Nog geen naam

Nanoek
  16. G

Gedrag

Haha ik moet wel lachen omdat ik voor me zie hoe ons kindje hierop gaat reageren ? Hij vindt dat stemmetje waarschijnlijk zo reuze interessant dat hij alles gaat doen om het nog eens te horen ? Wat maar weer bevestigd dat wat bij het ene kindje werkt, bij het andere juist het tegenovergestelde...
  17. G

Gedrag

Ja ik zeg en benoem het en ook alternatief gedrag. Het is zeker zo dat ik er de afgelopen dagen effe iets minder tegen kan maar ons kereltje wordt ook iets groter dus snapt nu wel prima dat dingen niet mogen. Vraag me een beetje af of ik hem dan echt op een stoeltje of de trap moet gaan zetten ...
  18. G

Gedrag

Hmm ja zo doe ik het ook wel en eigenlijk werkt het meestal wel. De grootste herkenning zit denk ik in dat je schrijft het de ene dag prima te vinden en de andere dag minder goed te kunnen handelen. Misschien ligt het toch wat meer aan mij dan aan ons zoontje haha hij doet niks anders dan een...
  19. G

Pleisters

Ja zachtere broek zitten van die pluisjes aan de binnenkant, dat gaat in de wond zitten. Korte broek geprobeerd maar toen viel hij z'n kapotte knie dus nog verder open en het andere knie erbij ? Denk toch idd maar een gaasjes dan.
  20. G

Gedrag

<p>Meteen nog maar een vraag.. veel ervaring met het opvoeden van kinderen maar toch veelal vanaf 4 jaar en dat is toch anders. Sowieso als het niet je eigen kind is ? </p><p>Ons kindje is soms echt ern beetje stout. Of misschien eerder ondeugend.. spullen in de wc gooien, met...
  21. G

Pleisters

<p>Met een actieve dreumes van 20 maanden ontkomen we er niet meer aan, we hebben pleisters nodig ? We hebben van die kinderpleisters die je zelf op maat kunt knippen en Nijntje pleisters in verschillende formaten. Fijn want eraf halen is geen ramp zoals met die dingen die ze op mij...
  22. G

Schoentjes zomer

De schoenenwinkel raadde ons af om al sandalen te kopen tenzij ze al een half jaar goed lopem. Te weinig steun. Als ze nog niet echt lopen mis je ze ook niet echt, in de wandelwagen kan zonder en verder zijn slipstops fijn. Nu hij wat groter is hebben wij wel van shoesme. Schoenen altijd van...
  23. G

Verlofuren berekenen help

Je kunt beter met één zelfde soort meten. Nu ga je uit van 25 vakantiedagen tov 40 urige werkeeek en wil je weten hoeveel uur jij dan hebt met 28 uur.  Om in uren te blijven heb je dus 200 vakantieuren wanneer je 40 uur per week / fulltime werkt. 200/40 is 5 uur vakantie per 1 urige...
  24. G

TOG-waarde slaapzak

https://www.24baby.nl/baby/verzorging-baby/togwaarde/ hier staan togwaardes van kledingstukken bij incl welke temperatuur welke waarde, kun je het zelf een beetje optellen. Wij zaten wel altijd ietsjes warmer hoor, anders voelde hij soms wel héél frisjes 's nachts.  slaapzak van 2 tog is wel...
  25. G

Kruipen stimuleren

Waarom ik het lopen minder zou stimuleren/ weglaten is buiten het fysieke gedeelte omdat kinderen die dt "gewend" zijn ook minder de drive hebben om te gaan kruipen en zitten, zo komen namelijk met hulp al makkelijker vooruit en zien staand meer dan zittend.. niet mijn theorie hoor, heb dit eens...
  26. G

Kruipen stimuleren

Kruipen/ tijgeren is volgens mijn fysio erg belangrijk om de samenwerking tussen links en rechts te trainen. Ik zou eerder stoppen om het lopen en staan te stimuleren, dit komt echt vanzelf als het lichaam hier klaar voor is. Tot die tijd is dat eigenlijk dus nog niet.  Maar 9 maanden is nog...
  27. G

Zin en onzin van oefenbroekjes

CynthiaB hoe oud zijn jullie gestart?
  28. G

Leeftijd loopfiets

Ohja en helm doen we ook. We grapten al dat hij die binnen beter op kan houden zo vaak als hij op z'n hoofd valt ? Dus buiten met vaart op de stenen wel een echte must. Handjes stuk vallen is wel altijd huilen daar is hij wel van onder de indruk al zie ik soms met omkleden ineens kapotte...
  29. G

Leeftijd loopfiets

Ah oke thnx! Dus die "lage instap" voegt niet persé iets toe met op en afstappen? Al stapt hij eigenlijk altijd op de mannenmanier op zegmaar en af schuift hij de fiets gewoon onder zich weg, tot zo ver de nieuwe beschadigingen ?  Had gelezen dat dat voetenplankje fijn is zodat ze vaart kunnen...
Terug
Bovenaan