Zoekresultaten

1. F

Langdurig ongesteld

Het was bedoeld als een opbeurend steuntje in de rug voor TO
  2. F

IUI - ervaringen delen?

Ik snap je teleurstelling helemaal Dromer. Maar als er iets is dat ik heb geleerd is dat niet alle dromen bedrog zijn. Heb vertrouwen, in jezelf, de artsen en de mensen om je heen. Achter iedere donkere wolk schijnt de zon. Probeer je te focussen op de zon en alles komt goed, dat weet ik zeker...
  3. F

Zwanger worden na een miskraam

Gefeliciteerd! Dan ben je toch nog snel zwanger geraakt als ik even snel lees. Is de zwangerschap naar wens verlopen?
  4. F

Naam bij Manu & Vajen

Jayden misschien iets? Of Jannes.
  5. F

Langdurig ongesteld

Lieve TO, Ik snap dat je graag de controle wilt houden, dat wil ik zelf ook altijd. Maar soms is het beter om de controle even te laten gaan. Niet alle situaties zijn te controleren. Met een portie zelfkennis kom je trouwens wel een heel eind. Op een gegeven moment weet je precies tot hoe ver...
  6. F

Slaapzak

Het is soms ook een beetje improviseren natuurlijk. Roeien met de riemen die je hebt. Meestal zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden. Ik neem me meestal een doel voor dat ik wil bereiken en maak op basis daarvan een planning. Als je alle wegen open houdt, is er altijd wel een die je pakken...
  7. F

Straks 3 kinderen onder de 3!

Misschien kan je je zorgen bespreken bij de verloskundige TO? Ik zie wel voor me dat het intern een complete chaos aan het worden is op dit moment. Misschien dat een professional je bij kan staan? Al zou het maar zijn om de rust tussen alle gezinsleden te bewaren. Sterkte met alles!
  8. F

Slaapzak

Haha! Je laatste alinea doet me een beetje denken aan oma's tijd. Zomerkleding aan, worden ze hard van. Dat idee ;-) Gelukkig is het nog niet zo heel erg koud :-)
  9. F

Plak baby medestanders

Het komt goed TO! :-) Even zonder gekheid. Hier was er geen peil te trekken op het slapen. Sommige dagen zijn gewoon zo intensief geweest, dat er zoveel is geslapen dat ik me er amper nog iets van kan heugen. En andere dagen, tsja, wat zal ik er van zeggen. Die zijn wat minder slaperig. Maar...
  10. F

Herken dreumes niet meer

Het kan goed een sprongetje zijn TO, ik herken het helemaal. Zo ook met de eerste woordjes. Het was bij mij echt een mega sprong, maar uiteindelijk gaat het steeds makkelijker en gecontroleerder. Voor je het weet zijn ze groot. Geniet er van zoveel als je kan ;-)
  11. F

Hopeloosheid

Heel veel sterkte gewenst. Ik kan me je hopeloosheid zo indenken. Bij mij hielp het samen slapen uiteindelijk toch erg goed. Het gaf rust. Denk maar zo, iedere dag is weer een nieuwe kans op verbetering. Uiteindelijk wordt het beter! Sterkte!
  12. F

Even mijn hart luchten - advies.

Dat was nog maar het begin, helaas.
  13. F

PCOS en corona

Goedemorgen forumleden, Ik heb al jaren te kampen met PCOS. Ik heb me netjes laten vaccineren tegen corona. Toch heb ik 2x corona gehad. Ik ben daar behoorlijk ziek van geweest. Het gekke is, sinds mijn eerste besmetting is mijn cyclus weer op gang. Jaren had ik geen last van maandelijks...
  14. F

Fulltime moeder en financiële onafhankelijkheid

Goede raad is goud waard. En dan mag je vriendin mooi zelf bepalen wat ze met je goed bedoelde raad doet (als het echt goed bedoeld is dan natuurlijk). Sommige mensen maken nou eenmaal andere keuzes in het leven. Soms met een (goede) reden, soms gewoon omdat het kan. Leven en laten leven zou...
  15. F

Nieuwe liefde voorstellen aan ex

Is een foto van jullie samen niet genoeg voor ex? Of wil hij echt uitgebreid uit eten ed? Ik zou hem gewoon vragen hoe hij jullie nieuwe liefde graag zou willen vieren. Hij heeft het in het convenant op laten nemen, toch? Dan heeft hij ook wel een idee van een passende setting denk ik ;-)
  16. F

Efteling vakantie

Een aantal jaar geleden was ik 10 jaar getrouwd. Toen had ik een soortgelijk idee, alleen voor iedereen eigen huisjes geregeld, zodat iedereen kon gaan en staan waar hij/zij wilde. Uiteindelijk bleek iedereen er evenveel zin in te hebben als jij nu hebt en lieten ze dat in soortgelijke...
  17. F

Scheiden of blijven

Ach ja, karma is a bitch :) Gelukkig geldt dat voor iedereen!
  18. F

Overstap van ledikantje naar peuterbed of groot bed?

Mijn zoontje was een verhaal apart. Op zijn eerste verjaardag kon hij nog niet zelfstandig lopen, staan of gaan zitten. En twee maanden later kon hij alles ineens wel. Hij ontdekte toen ook direct hoe hij uit zijn ledikantje kon klimmen. Levensgevaarlijk. Ik heb nog geprobeerd om 1 van de...
  19. F

Hoe gaan jullie om met de 'wachtweken'?

Lieve TO, Verwacht je op dit moment niet gewoon teveel van jezelf? Ik vind het heftig om te lezen dat je nog flashbacks hebt naar je miskraam, maar tegelijk al druk bent om opnieuw zwanger te raken. Een nieuwe zwangerschap is geen vervanging van de vorige he. Misschien doe je er goed aan om...
  20. F

Scheiden of blijven

Ik kan zeggen dat in de GGZ verblijven, op zijn zachtst gezegd ook een uitdaging te noemen is ;-) Zeker als de psychiater van mening is dat je niets mankeert, maar je mede cliënten wel van alles mankeren.
  21. F

Vreemd gegaan

Om te beginnen, ik hoop dat iedereen het respectvol wil houden. Het is namelijk een onderwerp dat nogal gevoelig ligt bij mij. Afgelopen 1 april nam een ex van mij na 20 jaar uit het niets contact met me op. Toen ik zin berichtje zag schrok ik me kapot. Oud zeer kwam direct boven en ik voelde...
  22. F

Scheiden of blijven

Deze vraag zet me echt aan het denken. Ja hij weet dat ik vreemd ben gegaan. Maar hoe hij dat weet is voor mij tot op de dag van vandaag een groot raadsel. Ik heb hem in het begin eerlijk verteld over mijn contact met iemand anders, maar de intentie was om het vriendschappelijk te houden. Dat...
  23. F

Scheiden of blijven

Ik zit met een groot dilemma. Afgelopen april ben ik vreemd gegaan. Hierna heb ik bij mijn man aangegeven dat ik van hem wilde scheiden. Mijn man noemde mij dom en naïef. Een maand geleden heeft mij aangemeld bij de crisisdienst van de GGZ. Hij zei dat ik een psycho ben. Sindsdien verblijf ik...
  24. F

Hondje spelen

Zo lang het maar netjes op het losloopveld is
  25. F

Kinderwens, maar te oud?

Ik heb in mijn leven meer dan genoeg meegemaakt om precies te weten wie ik ben, wat ik denk, wat ik voel en wat goed voor me is. Hierdoor ken ik mezelf door en door. Ieder nadeel heeft z'n voordeel zullen we maar zeggen. Toch bedankt voor de bezorgdheid! Het is fijn als mensen daadwerkelijk...
  26. F

Kinderwens, maar te oud?

De afgelopen 5 maanden was ik in de war. Nu heb ik meer duidelijkheid en plannen. Ik heb nu overzicht en weet waar ik wel en niet aan toe ben. Hierdoor heb ik alles juist op de rit.
  27. F

Kinderwens, maar te oud?

Zoals ik al zei, het is een forum ;) Zolang je me niet IRL kent, kan je niet oordelen.
  28. F

Kinderwens, maar te oud?

Sorry, maar je kent me niet, weet niet wie ik ben en geeft je mening op basis van een aantal forum posts. Achter iedere post zit een mens en een mens heeft gevoel. Ik vind dat je daar best iets meer rekening mee mag houden. Vergeet ook niet dat de meeste mensen zich alleen laten horen op het...
  29. F

Kinderwens, maar te oud?

Ik heb het de afgelopen 8 jaar ook alleen gered, dus daar zit het probleem niet in. De uitschieters komen door de omstandigheden van dit moment. Over een paar maanden zijn die opgelost. En ach, iedereen heeft wel eens periodes dat het even wat minder gaat, toch? Maar moet dat direct een reden...
  30. F

Kinderwens, maar te oud?

Bedankt voor uw reactie. Mijn oudste kind zou het zeker leuk vinden. Een nieuwe partner, tsja, dat weet ik zo net nog niet. Op dit moment denk ik meer aan een donor.
Terug
Bovenaan