♥️ april/mei 2020 baby's ♥️

@ lentekindje. Welke doek,heb je? Een geweven,of rekbare? Ik vind persoonlijk een zak totaal niets met een ukkie. Maar alleen ervaring met de twist(geen goedkope, maar wel te gebruiken tot maat 110 ofzo) little frog was qua draagdoek redelijk goedkoop en die hebben ook zakken. Maar ga kijken of je ergens kan passen!

@ teske. Soort onderzoek maakt idd uit. Maar zelfs dan is het nog weinig om zulke harde conclusies te trekken. Ik had hem,bij de bieb geleend en daardoor dus een oudere versie.

@Lentekindje:  wij hebben na het volledig overgaan op kunstvoeding ongeveer 4,5 dag geen poepluiers gehad en ze leek ook wat last te hebben van haar buikje en was extreem winderig. Toen kwam me daar toch opeens een luier!!!  Hij was ook opeens groen en zalviger/dikker dan eerst. De verpleegkundige  van  het consultatiebureau gaf aan dat het soms wel een week of langer uit kan blijven. Als je het niet vertrouwt even de huisarts bellen :)!

@Lentekindje Qua draagzak hebben wij hier een Baby Björn en een draagdoek. Die draagdoek waag ik me niet meer aan. Wat een gedoe om dat alleen te moeten doen... 
Baby bjorn wil ik vandaag of morgen voor het eerst uitproberen. Mijn vriend heeft hem al gebruikt en leek goed te gaan. Overigens op Marktplaats gekocht voor €40.

@ lentekindje en juuntje. Een doek knopen gaat steeds sneller hoor! En kan prima alleen als je de basisknoop,neemt. Een babybjorn is niet altijd ergonomisch he, daardoor kan als je langer draagt het voor jezelf,en je kindje niet fijn zitten he. 

Wij hebben een draagdoek (deluxe) van bykay. Ik vind m erg makkelijk omdat ik klein ben (1.53m) we hebben ook een draagzak van stokke, maar die kreeg ik niet goed ingesteld en mijn man wel. Dus nu bij mij in de doek en bij papa in de zak. Beide vindt ze fijn. De doek werkt hier goed voor prikkelreductie. 
De Oei, ik groei methode is niet volledig achterhaalt. Als je jezelf erin verdiept lees je dat voor beide partijen wat te zeggen valt. Ik merk in ieder geval aan mijn dochter zeker gelijkenis samen met de sprongenkalender. Ik vind het prettig om e.e.a. n beetje te weten.

Wij gebruiken een Ergobaby Adapt draagzak. Zit fijn, luchtig en is lang te gebruiken zowel op buik als rug. Niet goedkoop, maar ik raad hem wel aan!
Hoe doen jullie het nageltjes knippen? Bij mij lukt het echt niet goed..ze trekt haar handjes en voetjes steeds weg (logisch, ik vind het ook niet fijn als iemand er aan zit!). Het enige dat werkt is als ze slaapt, maar haar slaapjes overdag doet ze in een Puckababy, dus dan kan ik er alsnog niet bij ?. Tips?

@Lentekindje Onze zoon had met de overgang van borst- naar flesvoeding 2 dagen geen ontlasting en was best winderig en kramperig. Toen het er eenmaal uit was heeft hij nergens meer last van gehad! Enne draagzak.. niet heel betaalbaar maar wij hebben de draagzak van artipoppe. En ik moet je zeggen; het is elke euro dubbel en dwars waard! Bij de eerste hadden wij een draagzak van stokke maar die vonden we met alle gespjes en handelingen echt verschrikkelijk. Nu tweedehands een artipoppe draagzak (en draagdoek) gekocht. Had ik dit maar bij de eerste ook geweten!
Kwa sprongetjes let ik er eerlijk gezegd niet op.. We go with the flow van onze zoon. Mede omdat hij nu onder behandeling is van een manueel therapeut. Hij had best veel huiluurtjes op een dag. Daarnaast het overstrekken, slaand en schoppend zn flessen drinken en een voorkeurskant hebben kwa ligging van het hoofdje. Blijkt dat hij enorme last heeft van zijn nek doordat hij lang ingedaald heeft gezeten en een snelle uitdrijving heeft gehad (9 minuten geperst). Gelukkig zijn we er optijd bij en heeft hij ongeveer 5 behandelingen nodig. Super blij dat ik mijn gevoel heb gevolgd! Ben er enorm onzeker over geweest afgelopen week omdat er een aantal in de familie waren die het "onzin" vonden. 
Onze nachtjes gaan eigenlijk best goed! We zitten op 7 flessen van 150cc. Laatste fles is eigenlijk een droomflesje van 100cc en die drinkt hij slapend. Dan maakt mijn vriend hem om 5 uur/kwart over 5 weer wakker (half uurtje voor hij naar zijn werk moet) en dan slaapt hij weer door tot half 9 ongeveer. Overdag is hij best veel wakker! De wereld is natuurlijk een stuk interessanter aan het worden, maar ook zijn broer (2jaar) weet natuurlijk niet wat zachtjes doen is. Heel simpel; dat moet maar wennen! We hebben nu eindelijk een beetje ritme waardoor ik veel meer kan genieten!!!

@Teske Knip aub niet de nageltjes van je baby maar vijl ze!!! Ik heb bij onze oudste zoon toen een keer per ongeluk in zijn vingertje geknipt en het ging bloeden als een rund! Nu bij de jongste waag ik me er niet aan. Dan maar iets langer de tijd nemen en vijlen. Gevalletje; trauma opgelopen...

Terug
Bovenaan