♥️ april/mei 2020 baby's ♥️

Dat clusteren is een ding he! Hier vanaf 7/half8 tot 11/half12 savonds feest!. Ik vind dat lichamelijk best heftig.
@gebruiker: ja, vervelend zulke dagen he. Ik denk dat we ze allemaal herkennen. Ik denk maar zo: dat maakt de "goede dagen" nog veel beter☀️. Gisteren hier ook hele middag in de draagdoek. Lekker op de bank gaan zitten en we hebben de docu van Fred gekeken op videoland. (En de boel, de boel gelaten?).

Mensen nog tips voor de middag slaapjes? Ochtenden gaan hier prima? middagen zijn hier 100% ruk. We houden de 3R'en aan ;-) maar zoals je kunt lezen: gisteren werd het ook de draagdoek nadat we 1.5 uur bezig zijn geweest met in bed slapen. (Jengelen,huilen,tut erin, schone broek, 3minuten wachten, even troosten, bij hysterie even naast t ledikant optillen voor te troosten) toen was ik het zat en is ze in de draagdoek gegaan?.

@gebruiker: hoe gaat het vandaag? Nog steeds drama of weer een rustig dagje? Ik hoop het voor je. Anders maar een relax dag proberen in te lassen en je baby veel dragen, dat kan soms helpen om je baby rustiger te krijgen, maar voor jezelf helpt het van ook om je verwachtingen van die dag dan een beetje naar beneden bij te stellen. Want een dag met huilen en slecht slapen is voor je eigen humeur en 'welbevinden' ook niet zo goed. Het is wel jammer dat je de board computer van die baby's niet kan uitlezen ?
@Teske Brullen tijdens de borstvoeding is ook niet zo gezellig ? Lukt het een beetje om te kolven? 
@MamA J Dat is voor jou niet zo praktische tijd om te clusteren zeg ? en jammer dat je daarna niet een paar uur goed kan slapen. Ik ben vandaag ook met maatje 62 begonnen, voelt wel als een mijlpaal hoor, afscheid van de kleine kleertjes...
@LieveSam Jij ook druk met clusteren. Ik vind het inderdaad ook heftig hoor, je bent constant bezig en geen momentje voor jezelf, ik vergeet dan bijna naar de wc te gaan en veel te drinken. Ik heb niet echt tips voor het middagslaapje, ik merk volgens mij wel bij mijn zoontje dat hij per dag zeker bij 1 of 2 slaapjes niet makkelijk in slaap komt. Het gaat bij ons dan ook zoals jij het beschrijft. Nu maar bij neergelegd dat het zo gaat, dat de andere slaapjes wel goed gaan, zal in de komende weken waarschijnlijk wel beter worden. Ze zijn natuurlijk nog erg klein voor 100% ritme en regelmaat denk ik dan maar ?
Het schaterlachen gaat hier ook beginnen, zo schattig!!

@joan. Zeker onpraktisch, maar ooit gaat t over. Houd ik mij maar voor
De slaapjes hier zijn mega kort en in de draagdoek. Anders sowieso geen slaap en heb er met een peuter naast ook geen tijd voor. In de doek slaapt hij tenminste zo ? een speen wilt hij sowieso niet eigenlijk. Sabbelt 2 tellen, soms wat langer en dan gooit hij hen uit. Hij wilt beweging om te,kunnen slapen of de borst. Voordeel,nu is dat hij eigenlijk nooit huilt. Alleen als de luier te lang duurt en hij liever al wilt drinken, verder niet. Dat is dan weer her voordeel van,hem zo dichtbij steeds. Vanuit mij dus ook zeker geen tips voor slapen in bed. De oudste leefde ook in de doek. Daat het wel,geprobeert, maar ging zo tegen mijn gevoel,in en kostte veel meer energie zonder succes dat ik er gauw klaar mee was. Achteraf bleek er ook koemelkallergie mee te spelen, waardoor ze dus ze dus,eigenlijk,niet plat wilde liggen. 

@lieve sam. Dat clusteren is lichamelijk ook best zwaar. Laat je vooral door,je partner lekker verwennen daarbij als dat kan. Kopjes thee die klaar staan enz. Dat scheelt een hoop. 
@ teske. Ze zal gemerkt hebben dat dr fles,minder moeite kost en zd sneller melk krijgt dan bij de borst. Je kan nog proberenzelf het toeschietrflex op te wekken en dan aan te leggen als je graag nog live wat wilt voeden. 

Hier afgelopen nacht mega slecht. Maar bedacht mij vanmorgen, misschien had hij t wel koud. Van de warmtr niet echt last gehad, maar nu is het wel opeens echt een stuk kouder. Dus maar een warmer dekentje weer op zijn bed vannacht in de hoop op een betere nacht!

@Mama J: ik vermoed eigenlijk het tegenovergestelde.. mijn toeschietreflex is zo sterk (was vanaf het begin al zo) dat ze zich regelmatig verslikt. Ik denk dat ze het bij de fles juist fijn vindt dat ze zelf het tempo van de melk stroom beter kan bepalen.. Met afkolven en daarna per fles geven gaat prima gelukkig :) geen stress meer voor haar en mij wat dat betreft!
Bij ons gaat slapen in eigen bed steeds beter. We zijn ook begonnen met slapen in het grote ledikant overdag op haar eigen kamertje. Daar moet ze een beetje aan wennen want ze ziet allemaal nieuwe dingen natuurlijk, maar op zich gaat het niet slecht :). We hoeven er niet heel veel moeite voor te doen vind ik...waarschijnlijk is onze baby gewoon echt heel makkelijk en een slaapkopje ?!
Vandaag voor het eerst wennen bij mijn ouders. Die passen een middagje op terwijl wij even lekker samen iets gaan doen. Heeel spannend vind ik het ?, maar ook wel fijn om weer even met z'n tweetjes te kunnen zijn! ?

@Joan17 Gister hebben we gelukkig weer een goede dag gehad. Was hij weer helemaal tevreden. 
Bij mij slaapt hij veel in zijn eigen bedje die bij mij in de kamer staat. Als hij erg onrustig is en niet wil slapen neem ik hem bij mij in bed en slaapt hij als een roos. Dan slaapt hij meestal ook langer achter elkaar dan in zijn eigen bed. 

@joan17 wat leuk dat schaterlachen! ik ben er hier ook de hele dag mee bezig om er wat uit te krijgen, maar is nog niet echt gelukt haha. Als ik over een maandje weer ga werken lijkt het mij zo rottig als ik het eerste schaterlachje moet missen.. 
@mama j en hoe is de nacht gegaan met een warmer dekentje ?!
@Teske spannend he, de eerste keer oppassen.. bij ons gebeurde dit al vrij vroeg omdat we 3 uur moesten rijden. Heen èn terug. Heb wel een paar traantjes gelaten hoor. Is alles goed gegaan? Wel fijn even met zn tweetjes. 

Vandaag de beslissing gemaakt om toch te stoppen met borstvoeding. Ik heb sowieso niet genoeg productie om een voorraadje op te bouwen voor als ik straks aan het werk ben, dus wil nu al beginnen met afbouwen. Ik kolfde eigenlijk full time en niet geheel regelmatig of op vaste tijden ofzo. Weet nog niet hoe ik dit aan ga pakken, dus als iemand tips heeft hoor ik het graag!
Vanaf vandaag ook weer aan de slag gegaan met slaapjes doen in bed. Vanmiddag deed ze een slaapje van 30 minuutjes en wilde ze niet meer. Maar nu ik dit typ ligt ze toch al dik een uur te slapen! Zo fijn, een beetje tijd voor jezelf. Als ze in de box slaapt heb ik toch niet helemaal het idee dat ik dat echt heb, ik ben al snel geneigd haar aandacht te geven bij het minste geluidje waardoor ze echt wakker word. 
Volgende week gaan we een kijkje nemen bij een kdv! Heel spannend maar heel veel zin in ook.

@Lentekindje Geeft wel duidelijkheid hè, als je dan eenmaal de knoop doorgehakt hebt over het stoppen met de borstvoeding. Op de website van La Leche League staat volgens mij wel een artikel over afbouwen/stoppen. Al heb je voor als je gaat werken geen hele grote voorraad borstvoeding nodig, als je op te werk weer kolft voor de volgende dag dat je werkt, heb je eigenlijk maar 1a2 voedingen in de vriezer/voorraad nodig. Maar ik wil je eigenlijk ook niet aan het twijfelen brengen ☺️ Fijn hè, iets meer een momentje voor jezelf! En fijn dat het begin er is van het langer slapen. Spannend ook wel, bij een kdv gaan kijken, je kijkt nu met hele andere ogen dan toen je nog zwanger was, heb ik ervaren ?
@gebruiker Wat fijn dat je weer een goede dag had en dat je ook een oplossing hebt voor als hij onrustig is. Ze willen als ze zo onrustig zijn toch het liefst bij hun mama of papa zijn!
@Teske Hoe is het gegaan? Spannend zo'n eerste keer oppas inderdaad, ik dacht dan steeds: hoe zal het gaan, nog niet echt onspannen weg ? En hoe was het om er samen weer even uit te zijn? 
@MamAJ Was het warmere dekentje de oplossing? Ik heb gisteren ook maar weer een shirtje met lange mouwen over het rompertje aangedaan. Dat is vaak nog wel lastig bij overgang in temperatuur, hoe warm of koud heeft je baby het dan weer...

Terug
Bovenaan