♥️ april/mei 2020 baby's ♥️

@Lentekindje en Joan17: ik vond het super spannend inderdaad maar het is me ook echt wel meegevallen! We hebben even lekker samen gewinkeld en geluncht. Mijn ouders vonden het super en Loïs volgens mij ook. Ze sliep goed in het kamertje dat ze daar heeft (hoezo verwend door opa en oma ?) en ze dronk haar flesjes heel goed leeg! Wel een soort geruststelling. 
Hoe gaat dat bij jullie? Zij jullie baby's het zo als thuis of merken jullie wel dat ze anders zijn bij opas en oma's?
Qua afbouwen van borstvoeding kan ik in ieder geval wel aanraden om het niet te snel te willen doen. Je borsten gaan eraan moeten wennen bij elke voeding die je afbouwt. Sowieso nadat je de eerste voeding hebt vervangen zou ik een week afwachten tot je de volgende vervangt. Daarna kan het wellicht sneller, even aanvoelen is dat. Ook de darmpjes van je kindje moeten gaan wennen aan flesvoeding/kunstvoeding.
Je kunt ook altijd het consultatiebureau bellen voor advies of een lactatiekundige. Bij mijn kraamzorg bureau zit een borstvoedingslijn en flesvoedingslijn die ik het eerste jaar gratis zovaak ik wil mag raadplegen. Misschien heb jij ook zoiets?

Het dekentje hielp inderdaad. Vandaag helaas een spuugdag en ik wil niet slapen og heel,kort slapen dag. Daar,ging,mijn rustige dagje omdat de peuter bij de opvang was. 
Ach wel een gezellig dagje,met hem,gehad. Alleen niet toegekomen aan wat ik wilde doen.
Hier nog lang niet bij de oppas. Wel vorige week,begonnen met oefenen flesje. Dat deed hij super! Morgen weer een poging. 
@lente kindje. 
Kolven afbouwen kan door als ze te,vol aanvoelen klein beetje te,kolven. Maar zeker niet leeg kolven. Steeds,de druk eraf. Maar weer niet hoe snel,jij her wilt afbouwen. En voor opvang heb je maar voor 1 dag voeding als,voorraad nodig. Daarna kolf je die werkdag t voor de volgende. Je kan ook voorraad opbouwen door elke dag een klein beetje over te houden he. 

Welkom Demipw. 

Hier lijkt meneer nu,net eindelijk het clusteren opgegeven te hebben en te gaan slapen. Ergste punt moeten we nu volgens het internet hebben aangezien dat is bij 6 weken en meneer nu 6 weken is. We gaan t merken. Gelukkig,is meneer al een paar weken aan het lachen, dat maakt een,hoop goed!

Wat leuk om alles een beetje terug te lezen.
Ik ben ook erg fan van de puckababy.Die van ons denkt volgens mij dat ze al op karate zit of iets in die richting. Ik ben aan het proberen om haar dus in zon zijliggingskussen te laten slapen omdat ze overdag heel graag op haar buik slaapt (dit durf k snachts niet) en het leek mij wel fijn om het zo af te bouwen maar ze slaapt echt niet door zonder puckababy.
Ik heb alleen een vraagje aan jullie. (Heb dit niet zo snel voorbij zien komen) Charlee is tijdens de fles soms zoooo onrustig!!! Ze heeft honger maar ze huilt en schopt alle kanten op dan slaat ze de fles uit de mond. Als ik hem er dan weer in stop zit ze er meer mee te klooien en als ik hem eruit haal begint ze op haar handen te sabbelen dan weer huilen stop em er weer in dan drinkt ze weer wat en ga zo maar door. Dit is overigens niet elke keer maar de afgelopen dagen wel vaker en weet niet wat k er mee moet.
Iemand tips☺

Welkom Demipw! Fijn dat je dochtertje goed slaapt met de Puckababy! Mijn zoontje is ook een buikslaper. Die onrust met drinken merk ik ook regelmatig, maar er zit dan vaak iets dwars bij mijn zoontje, of een boertje of een poepbroek. Of als ik te lang wacht met voeden, wil hij zo graag drinken dat het ook erg onrustig gaat. Zou één van die dingen het bij jou dochtertje ook kunnen zijn?
@MamAJ Heel prettig dat het dekentje hielp! Mijn zoontje is nu ook 6 weken, dus ik hoopte ook al dat het met de krampjes iets beter zal gaan de komende tijd. Hij had juist gisteren zo'n cluster dag en wilde de hele dag tegen mij aan hangen, zitten en slapen. Dat lachen maakt het inderdaad heel leuk, het maakt een hoop goed ? Want je komt inderdaad op zo'n dag echt nergens aan toe...
@Teske Een hele geruststelling dat de oppas zo goed ging! Leuk hè hoe de opa's en oma's ook van alles doen voor hun kleinkinderen! Mijn ouders hebben ook een speciaal logeerkamertje met ledikant en wat beren ? Wij hebben ook nog geen oppas gehad. Vanavond voor het eerst komt m'n schoonmoeder in huis om op te passen voor ongeveer 2,5 uur. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat! Flesje hebben we ook al geoefend inderdaad, ging ook best al goed, alleen drinkt hij de fles zo snel leeg terwijl we al een prematuur speen hebben en hij dus echt wel moeite moet doen om de melk uit de fles te krijgen. Vanaf 12 weken moet ik weer gaan werken en gaat m'n zoontje 1x per week naar de opvang en is mijn man 1 dag thuis. Hoe hebben jullie dat georganiseerd?
Lukt het trouwens met het afbouwen van de borstvoeding Lentekindje?

@MamaJ fijn dat het flesje goed ging en het dekentje werkte! Bedankt voor de tips, ik ga het proberen.
@Teske Wat fijn dat het zo goed ging! hele geruststelling is dat. Hier ook zo verwend hoor, ze heeft bij oma ook haar eigen kamertje. Als wij oppas nodig hebben komen de opa's en oma's nog bij ons thuis. Ze is nauurlijk wel al bij hun thuis geweest maar niet voor oppas ofzo. Dankjewel voor de tips, ik ga er eens naar kijken!
@Joan17 Nee hoor, je brengt me niet aan het twijfelen! Ik wil sowieso stoppen met borstvoeding hoe moeilijk ik het ook vind. Ik kolf fulltime omdat ze niet goed aanhapt en ik vind dat zo vermoeiend. Ik ben er continu mee bezig zowel fysiek als mentaal. Opzich gaat het afbouwen best goed, en heb ik 1 voeding al vervangen voor een flesje. Wel merk ik dat ze meer spuugt en heel veel last heeft van krampjes.
@Demipw inderdaad wat Joan zegt, misschien een boertje of een vieze luier! mijn dochtertje heeft dat ook wel eens. Of ze is zo 'gretig' voor de fles dat ze helemaal wild wordt. 
Slaapjes in dr bed gaan nog steeds niet helemaal van een leien dakje. Laatst zei ik dat ze ruim 1,5 uur in dr bedje sliep, maar dat was vooralsnog eenmalig helaas. Vooral s'ochtends gaat et moeilijk omdat ze dan heel veel last heeft van krampjes. Nu nog meer omdat ik 1 voeding al vervangen heb voor kv. Ik blijf haar gewoon in dr bedje leggen al is het voor 10 minuten. Het kost een hoop energie, maar op die manier went ze misschien alsnog aan de nieuwe omgeving en slaapt ze vanzelf een keer langer. ze gaapt ook de heeele dag, ze is zo moe, maar slapen ho maar.

@Demipw: welkom en nog gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! :) Over dat onrustig zijn aan de fles... dat heeft mijn dochter nu dus nog als ze aan de borst zit. Mijn melk komt veel te snel voor haar waardoor ze gefrustreerd raakt...misschien ligt het bij jou toch aan de speen? Misschien een maatje kleiner of een andere fles? Bij ons blijkt de Difrax S fles met speen Small de juiste te zijn uiteindelijk.
@Joan17: spannend! Ben heel benieuwd hoe het oppassen gegaan is :). Hoe vond je het zelf om je baby bij 'een ander' (ookal is het familie) achter te laten?
Over 3,5 week moet ik ook weer aan het werk. Wij gaan beide 4 dagen werken en mijn ouders passen een dag op. Ze gaat dus twee dagen naar het KDV. Vonden we ook wel belangrijk voor haar ontwikkeling en sociale vaardigheden etc. Daar moet ze binnenkort ook een ochtend en een middag gaan wennen...dat vind ik nog wel een stuk spannender! Heel benieuwd hoe ze er op reageert als ze niet continu 1 op 1 aandacht krijgt...
@Lentekindje: als ze krampjes krijgt van de kunstvoeding helpt het misschien wat om de melkpoeder door het water te roeren met een klein lepeltje ofzoiets in plaats van de schudden. Dan krijg je veel minder tot geen luchtbellen en krijgt je baby dus ook minder lucht binnen! Gebruik je de standaard zuigelingenvoeding? Het zou ook kunnen dat ze een ander soort beter verdraagt, maar dat kun je mocht het niet beter worden denk ik beter met het CB of de huisarts overleggen :). Hopelijk gaat het snel beter en krijg jij ook niet al te veel last van het afbouwen!

Terug
Bovenaan