♥️ april/mei 2020 baby's ♥️

@joan. 'Zit' hij rechtop tijdens de fles? Zoek anders eens op therapeutisch voeden. Dat kan ook wel eens maken dat hij rustiger gaat drinken en het niet zo op is. 
Hier gelukkig nog lang niet werken. Moet er ook niet aam denken ook? meneer,'claimt' mij nu al de hele avond, trek dat echt niet na een dag werken. 

@lentekindje. Respect dat je er mee door gaat dat bedje. Hier,gebruik ik,mijn energie voor iets anders. Raakt ze er niet oververmoeid van, omdat ze de hele dag gaapt? Dan gaat slapen steeds moeilijker namelijk. 

Ik begin eind augustus weer met werken. Dan moet mijn kleine man 3 dagen naar het kinderdagverblijf. Voordeel is wel dat hij de fles krijgt, dus daar hoeft hij niet aan te wennen. Ik vind het wel weer moeilijk als ik erover nadenk. 3 dagen bij de opvang. Maar ja ik ben wel een leukere moeder als ik werk. Dus de andere 4 dagen de schade maar inhalen. 

Ooh meiden, ik moet even van me af schrijven?...
Misschien ben ik een ontzettende zeur, maar ik vind t soms zo taai! Mijn dochter kan erg slecht tegen drukte. Als er kraamvisite is, dan slaapt ze niet meer. Haar kamertje is naast onze woonkamer. Ook is ze al dagen vanaf 16.00u smiddags wakker en wil dan niet meer slapen tot 22.00/23.00uur! Wat ik ook doe! Ze wil dan nonstop aan de borst en ik kan dat tussen 16.00 tot 18.00uur nog wel iets rekken. Ze krijgt om 16.00uur nog voeding dus honger kan het dan niet zijn.. ik moet er gewoon van huilen. Iedere dag opnieuw begint het en vandaag had ik zelfs vanaf een uurtje of 15.00uur schrik voor de rest van de dag. Mijn man zegt dat ik er maar gewoon aan toe moet geven, maar ik vind het lichamelijk ook zwaar! Wordt er echt letterlijk moe van. Nu ligt ze ook pas net naast me in bed, nadat ze dus rond 23.30uur in slaap is gevallen aan mijn borst en ik haar vanwege de voeding maar rechtop gehouden heb tegen me aan. Dan is ze echt in dromenland en stil... totdat ik der in haar wieg leg, dan begint ze de kreunen en geluidjes alsof het niet lekker zit te maken. Soort klok geluiden en hoge piepen. Ook wordt ze dan lichamelijk onrustig.. Dan weet ik dat ze last heeft van haar reflux, maar durf haar dan niet meer uit dr wiegje te pakken omdat ik dan bang ben dat ze wakker wordt. Dan voel ik me dus weer schuldig omdat ze zo'n last lijkt te hebben van dr reflux...
Ondertussen ben ik gewoon aan t eind van mn latijn... hoe leuk ik het moederschap ook vind, ik heb t er ook enorm moeilijk mee. Terwijl mn meisje echt een geweldig kind is hoor! Ik moest t gewoon even kwijt...

@LieveSam: Ach, dat klinkt niet leuk inderdaad.. Kan me helemaal voorstellen dat je er huilerig en moe van wordt. Het is fysiek en mentaal uitputtend, al helemaal als je haar constant aan de borst legt. Je raakt er op een gegeven moment zo gefrustreerd van! Dat herken ik wel.. Ik moet zeggen dat dit soort dingen bij mij nu niet meer echt spelen sinds ik bijna over ben op flesvoeding. Maar ik snap het als je borstvoeding blijft geven natuurlijk ;)!
Het lijkt wel alsof ze extreem lang clustert elk middag/avond? Heb je al eens een fopspeen geprobeert? Misschien heeft ze ook gewoon zuigbehoefte en wil ze niet eens per se aan de borst.
Als ze last heeft van reflux helpt het misschien om de kant van het matrasje waar ze met haar hoofdje ligt wat op te hogen door bijvoorbeeld een handdoek er onder te leggen..Maar ook daar zul je vast al genoeg dingen/trucjes voor uithalen!
Verder ben ik bang dat het een kwestie is van doorzetten en proberen er het beste van te maken.. Ooit wordt het beter is wat ze altijd zeggen tegen mij! (lekkere dooddoener vind ik dat :)) En voor de rest gewoon lekker van je blijven afschrijven hier!

@lievesam Het lijkt wel of je bij ons in huis woont! Hier echt bijna exact hetzelfde... 
Onze meid was afgelopen zondag na het kraambezoek helemaal overprikkeld. Zo erg dat ze die zondag meteen ging spugen tijdens bezoek en tot gister eigenlijk weer na elke voeding spuugt. Elke extra prikkel is er een teveel. Dus ook slapen is dan lastig. In de avonduren is het huilen geblazen... 
Die reflux is ook gewoon heel lastig. Je ziet dat ze moe is en naar bed moet, maar je moet haar nog rechtop houden omdat ze anders niet slaapt. Sinds deze week wel houd ik haar snachts na voeding ook nog minstens 20 minuten rechtop omdat het anders weer naar boven komt, met een pijnlijke slokdarm als gevolg en dus nog minder slapen overdag.
Nog wel volledige borstvoeding trouwens. Ik denk dat dat ook wel kan als je zorgt dat ze niet overprikkeld of oververmoeid raakt. Dan lijkt ze minder last te hebben van spugen.  Het is pittig, maar ik heb zoiets van... Zolang ik nog niet werk is het maar even zo. Ik ben thuis om voor haar te zorgen dus dat doe ik dan ook... Maar geloof me sommige dagen wordt ik ook gek van onmacht. Andere dagen gaan gelukkig beter. Zo zal het vast ook bij jou gaan?   
Oja, bij ons werkt savonds een fopspeen inderdaad wel een beetje. Dat kalmeert wat en het lijkt de pijn weg te nemen. Wel ben ik er geen fan van omdat ze er ook weer langer wakker door blijft. Wij gebruiken het echt alleen als het niet anders kan, mede omdat de hongersignalen dan minder zichtbaar zijn... Dilemma's hè... 

@ lievesam. Dat clusteren gewoon aan toegeven! Ze verwerken de prikkels van de dag ook aan de borst! Anders eens een draagdoek/zak proberen om toch een kort slaapje te doen? Reflux is rot! De oudste kon hierdoor max 4 uur plat liggen in t begin! De osteopaat hielp hier al enigszins en toen ikzelf alle koemelk liet staan verdween het helemaal! Cb vond het allemaal onzin en dat spugen er bij hoorde. Nu met nr. 2 weet ik wel, dat het toen niet normaal was! Die geluiden hadden we hier ook, lieten,haar dan wel liggen, omdat ze anders helemaal niet plat lag de hele,dag en wij niet konden slapen dus. Ga op zoek naar de oorzaak van de reflux en bedenk,goed dat je,lang niet altijd bij het cb verder komt hiermee helaas. 
Hier wordt dus nu vanaf 20 tot 00uur geclustert en niet geslapen of weinig. Heel,normaal,helaas voor ons. Maar het wordt echt beter!

@juuntje. Vervelend dat snachts rechtop houden,he! Zo blij en dankbaar dat wij dat deze keer niet hoeven. Alhoewel meneer de afgelopen 2 dagen,opeens mega spuugt. Meneer wilt ook geen speen. Ja voor 2 tellen maar verder nee. Hier ook,volledig bv dus. Bij bezoek dus haar lekker bij je houden, als je dat al niet deed. Slaapje er na misschien in een draagdoek/zak proberen zodat de prikkels dicht bij jouw verwerkt kunnen worden?

@LieveSam Wat een intensieve en uitputtende dagen heb je zeg. Ik kan me goed voorstellen dat je daar van moet huilen en dat het je je aan het einde van je latijn voelt. Als het elke dag hetzelfde gaat zou ik ook al tegen de middagen en avonden opzien, dan kun je je er ook niet meer echt aan toegeven of overgeven omdat je meer paniek voelt dan rust, kan ik me zo indenken. En dan heb je ook nog medelijden met je lieve meisje die zo'n last heeft van haar reflux. Fijn dat je het in ieder geval hier even van je af kon schrijven! Ik heb eigenlijk geen tips, maar weet dat ik aan je denk en ik hoop dat het de komende dagen of weken beter zal gaan! Voor nu heel veel sterkte en succes en een hart onder de riem: je bent een power mama ♥️

Terug
Bovenaan