❣ Baby's geboren in Augustus ❣

Hoi hoi, ik ben 9 augustus bevallen. Nog geen menstruatie. 
Ik ben een week te vroeg bevallen en ik vroeg me af voor de mensen die de sprongetjes in de gaten houden of het nou daadwerkelijk klopt dat je moet tellen vanaf de uitgerekende datum, dus dat ik er zeg maar een week vanaf moet trekken. Dat gevoel had ik nl zelf niet, hij is morgen 7 weken en was vorige week en afgelopen weekend heel onrustig, toen was ie dus rond de 6 weken en dan zou het sprongetje moeten zijn toch?
Wat heerlijk s nachts zo lang er tussen! Ben jaloers! Ik wacht nog op dat moment haha. Hier is het max 4 uur er tussen. Ik heb ergens gelezen dat er een uur per halve kilo tussen maar zitten dus bij 4,5 kilo max 9 uur. 
Verder vroeg ik me af of jullie je houden aan het slapen, voeden, spelen ritme? Ik geef nl 6x een fles rond 7,11,3,19,23,3u. Die van 3 uur wil ik liever later en zou volgens het schema eigenlijk al 4 uur moeten zijn maar hij denkt er anders over helaas haha. Alleen na de fles van 19,23,3 en 7 gaat hij meteen weer in bed slapen tot half 10,10 uur s ochtends. Dan is hij vervolgens wakker, 11u fles en rond kwart voor 12 weer slapen. Deze fles zit er dus een soort van middenin. Hij slaapt dan van kwart voor 12 tot kwart voor 3 meestal, en dan dus wel meteen fles en daarna wakker. Maar het schema slapen, voeden, spelen gaat dus nog niet echt op behalve bij de middagfles.. Hoe is dat bij jullie? 

Hoi, 
Ik ben 6 weken geleden van onze dochter Maeva bevallen. 
En geef volledig borstvoeding sinds een week of 2 zit er een ritme in. 
Overdag drinkt ze om de 2,5/3 uur om vervolgens snachts maar 1 keer te komen.
Dus meestal voed ik ze om half 8 dan gelijk naar bed valt ze vaak binnen 10 min inslaap en slaapt ze tot 12 of 1 uur dan voedt ik ze weer en leg ze daarna gelijk weer weg. 
En dan slaapt ze verder tot een uurtje of 6.
Prima ritme wat mij betreft ze is wel een hele active bewegelijke baby sloeg Zichzelf vaak wakker enz. 
Slaapt nu in z'n puckababy slaapzak en dat gaat dus super. 

@JV gefeliciteerd met Joshua! Ik ben ook de eerste in mijn vriendenkring met een kindje, dus herken wel wat je zegt ;). Leuk om dan hier een beetje ervaringen te kunnen delen.
@Pareltjuh wat betreft sprongetjes weet ik het niet precies. Je bent een week 'te vroeg' bevallen dus in principe is dat niet zoveel, ik denk dat dat tellen vanaf de uitgerekende datum vooral geldt als je echt een stuk te vroeg bevallen bent (maar dat weet ik niet zeker!). Verder zeggen ze met sprongetjes 'rond week 5' bijv, dus dat zou dan ook tegen week 6 aan kunnen zijn (lijkt mij.. :p).
@Gebruiker bij ons werkten de babysounds ook heel goed! Hij slaapt daardoor nu wel overdag, maar ook 's nachts. Verder heb ik gehoord overdag niet te donker laten zijn in de kamer waar ze slaapt, en wel gewoon geluiden maken (zodat ze weet dat het dag is).

Menstruatie was hier precies 6 weken na mijn uitgerekende datum weer (dus tussen 6 en 7 weken na bevalling). Vandaag weer bij het cb geweest en hij groeit lekker (maar past nog steeds maat 56 haha)! En ze zei dat het een sterke baby is, hij kan z'n hoofd ook al helemaal oprichten en gaat bijna rollen, dus ze waarschuwde ons hem niet meer alleen te laten op de commode (deden we al niet maargoed, nu dus extra alert). Het is ons eerste kindje dus ik weet helemaal niet wat 'normaal' is qua hoofd omhoog houden en omrollen etc, hoe gaat dat bij jullie? Sep is van 1 augustus en nu dus precies 8 weken.

Hi mama's,
Wat leuk dit, ook ik voeg me even toe. Leuk en interessant om te lezen hoe het bij andere allemaal gaat en verloopt. Ik zal even ons verhaal zo kort mogelijk vertellen. Ik ben 8 Augustus bevallen met een keizersnede (de tweede) van ons meisje. We hebben nog een dochtertje van bijna 21 maanden dus lekker drukjes, maar super leuk. De eerste weken waren wel vrij pittig vond ik, het herstel ging deze keer helemaal niet zo snel als de eerste keer, veel last van m'n buik en een wond die maar niet dicht wilde. Heb echt wel m'n rust hier en daar moeten pakken. Ons meisje is vandaag precies 7 weken en ze doet het heel goed gelukkig. Helaas ook hier wel krampjes dat is minder fijn. Haar zus had het nog veel erger dus wij zijn al vroeg begonnen met de Pepti voeding die makkelijker verteerbaar is en voor een eventuele koemelk allergie. Bij onze andere dochter hielp dit als een tierelier maar bij ons meisje nu zet het niet echt zoden aan de dijk denk ik.. Het is een hele zoektocht weer. Zijn nu bezig met johannesbroodpitmeel dit gaat goed maar wel veel dunne ontlasting en veel scheetjes dus of het goed doet voor de krampen.. Geen idee. Het verschilt allemaal heel erg per dag, de ene keer is ze erg onrustig en de andere dag slaapt ze alleen maar. Ze is geen hele grote drinker, krijgt 6 flessen op een dag met in de eerste en laatste 135cc en de rest 100cc. Weegt nu ongeveer 4,5 kilo. De laatste fles is meestal rond 23:30 ergens en slaapt dan tot rond 06:00 ergens drinkt dan haar flesje en weer terug naar bed tot de volgende fles. Slapen gaat redelijk goed of ze moet last van haar buikje hebben dan kan ze zomaar een 2/3 uur liggen persen zonder resultaat. Zo sneu :(. Ik troost mezelf maar telkens met het idee het gaat over dat weet ik van onze andere dochter. Strikt naar bed gaat ze nog niet echt.. S'morgens gaat ze naar haar eerste flesje terug tot de volgende fles, daarna ga ik op bezoekof ontvang bezoek of ga naar de winkel enz.. Dus dan is het maar net hoe het uitkomt. En s'middags als haar zus naar bed gaat gaan wij ook samen. Als haar zus wakker is ga ik eruit en laat ik haar slapen tot ze zich meld. Dit gaat de ene keer heel goed en de andere keer met wat meer moeite. Zo blijft alles uitproberen, maar het zijn en blijven allemaal fases en dat blijft het nog heel lang. Je denkt elke keer dat je het hebt en dan veranderd er weer iets.. ;)

Oja, en s'avonds ligt ze altijd lekker bij ons totdat we zelf naar bed gaan na haar laatste fles. Als de tijd van de krampjes en het huilen straks een heel eind voorbij is gaan we haar s'avonds in haar bedje leggen. Ze slaapt wel bij ons nog een hele poos. Zijn een huis aan het bouwen en hebben geen ruimte meer. Haar zus heeft wel een eigen kamertje. Maar we wonen momenteel in een caravan/unit allemaal heel gehorig. Dus als we haar nu alleen in bed leggen en ze zet het op een huilen is haar zus ook wakker haha.

Hoi dames! Hoe gaat het bij jullie? Sep is vandaag 2 maanden oud alweer, zo bizar snel vind ik ineens dat het gaat. We zijn redelijk aan elkaar gewend en zitten best aardig in een ritme (vooral overdag). Ben wel benieuwd hoe het bij jullie 's avonds / 's nachts gaat qua voeding en slapen.. Sep slaapt nog niet door (verwacht ik ook niet hoor), alleen zijn we nu een beetje aan het zoeken hoe we het met de voedingen het beste kunnen aanpakken, ben benieuwd hoe jullie dat doen.. Wij voeden tot nu toe altijd op verzoek. Hij komt redelijk regelmatig, om de 4 uur. Alleen heeft hij een heel 'hardnekkig voedingsmoment' zelf bedacht om 5 uur 's ochtends ;) op zich vind ik het nu natuurlijk geen probleem er voor hem uit te gaan, maar hierdoor drinkt hij de fles van 7 uur niet leeg. En die van 7 uur/half 8 is nou net één van de twee flessen waar wij eigenlijk (sinds kort) wél zelf invloed op willen hebben (de andere is de laatste fles rond 24-1, maar rond die tijd komt hij ook vaak wel uit zichzelf). Nu is het nog niet zo heel erg, maar omdat ik over 4 weken weer aan het werk moet en het 's ochtends dan echt een soort time management wordt, is het niet handig als hij zijn ochtendfles niet wil en dan op een onhandige tijd (half 9) wél wil. Ik probeer nu al een paar dagen om 5 uur minder te geven (90 ml), maar dan drinkt hij nog steeds de fles om 7 uur niet leeg. Het lijkt wel alsof hij echt hongerig moet zijn om zin te hebben om te drinken, anders drinkt hij gewoon niet goed. En daarnaast is het hierdoor telkens van 5 tot 7 'feest' met een heel onrustige baby. Ook dat vind ik niet zo erg, mits ik zou weten of het werkt, maar ik doe ook maar wat en heb geen idee of we op deze manier ergens komen.. Vind het heel zonde eigenlijk om zijn eigen ritme in de war te gooien, maar dus met een fulltime baan straks weer en lange dagen is een voeding om 5 uur als standaard voeding voor ons niet echt ideaal ;). Snap dat een baby zich niet altijd houdt aan jouw ideale situatie natuurlijk haha, maar jullie begrijpen vast wel hoe ik het bedoel. Ben dus benieuwd hoe anderen dit doen? Maken jullie je baby 's avonds wakker voor de laatste fles? En hoe zouden jullie het doen met de fles om 5?

Oja overigens vinden we het geen probleem te voeden 's nachts dus hoor! Alleen omdat hij de ochtendvoeding lijkt te vervangen door een voeding om 5 hebben we het gevoel dat we daar toch een beetje invloed op willen (proberen te) hebben.

Hee MikkieX! Wat lastig zeg, maar begrijp je wel dat je met dit dilemma zit als je weer moet gaan werken. Misschien kun je die van 24-1 uur iets verhogen? Ik weet niet hoeveel je nu geeft hoor. Of ik heb ook wel eens gelezen dat je steeds een kwartiertje opschuift per dag ongeveer zodat hij ook later komt voor de volgende fles. Misschien het proberen waard.
hier is t ook nog zoeken hoor. Nog veel moeite met poepen. Vanochtend bij het cb geweest. Ze is qua lengte/gewicht precies in verhouding dus dat is fijn! Verder het advies om helemaal over te gaan op omneo (gaf nu nog gemixt met standaard) Wel spannend want ze was net gewend aan de huidige samenstelling.. nou als t maar helpt ??
Verder kunnen we nu elke dag een lachje ontvangen! Dat maakt alle ‘moeilijke’ dagen in een keer weer goed! 

Terug
Bovenaan