❣ Baby's geboren in Augustus ❣

Hay dames!
Hier nog een augustus kindje☺️ super tevreden meisje dat goed drinkt en slaapt. Ze is geboren op 28 aug, (was 40,2Wkn) net op het randje dus haha! 
Als wij naar buiten gaan met haar dan doen wij gewoon een (warm) pakje aan met dikke sokjes, een mutsje en een romper met lange mouwen. Daarover heen een wollen dekentje,  jasjes past ze niet want madam heeft maatje 44? wat ik doe is elke keer voordat we naar buiten gaan en als we terug komen even temperaturen, kijken of haar temp gelijk blijft en anders te volgende keer iets meer of minder aan! 

Haha, dat haar herken ik ook. Maar onze dochter is zo geboren, haar aan de zijkant en achterkant, maar bovenop bijna niks. Begint nu wel te groeien. 

Oh en nog een vraagje: ik merk dat hij heel diep slaapt nadat we hem naar bed hebben gebracht rond 20-20.30. Wij voeden dus op verzoek, dus maken hem verder niet wakker voor de laatste fles (heb het 1 keer geprobeerd en hij drinkt hem dan ook niet leeg en is heeeel chagrijnig). Als hij om 19-19.30 een fles gehad heeft kan hij makkelijk tot 1-half 2 slapen. Alleen slaapt hij dan de rest van de nacht nooit meer zo diep als dat begin. Het is niet dat hij geen dag-nachtritme heeft volgens mij, want hij gaat (uitzonderingen daar gelaten) wel na de voeding s nachts meteen naar bed en vindt dat oké (overdag niet haha), alleen hij slaapt dan met moeite tot 5-half 6, heel soms uitzondering zoals laatst tot 7 uur.
Mijn vraag is, is dit normaal en ‘trekt dit nog bij’? Vinden het prima op te staan voor voeden nog hoor, alleen heb zoiets van wil niet dat hij zn diepste slaap op het verkeerde moment heeft ofzo.

Hier precies hetzelfde Mikkiex. Gister half 8 de fles gehad dus ik dacht ze komt rond 23.00 wel. Niet dus, half 2! En daarna weer om de 3 uur.. geen idee hoe je dit kan verschuiven, maar ze hoeft van mij ook nog niet door te slapen. 
Gister begonnen met omneo. 2 om 2 met standaard! En een drama vannacht. Ze is in 6 weken nog nooit aan het spoken geweest en nu was ze helemaal overstuur en ontroostbaar. Dus ga vandaag 3 om 1 doen. Heb t idee dat t wat te heftig voor haar is.. 

Samm nee van mij hoeft hij ook nog niet door te slapen. Hij is nog zo klein! Had meer zoiets van of dit normaal is. Maar aangezien hij uiteindelijk van 7 tot 7 zal ‘moeten’ slapen is op zich diep slapen het begin van de avond een begin natuurlijk ;).
Wat zielig he, als ze zo ontroostbaar zijn :( wisselen van voeding is altijd even heftig heb ik gehoord.. 

Hier ook hetzelfde! Geruststellend om van jullie te lezen ook. We voeden op verzoek en komen nu vaak tussen 19 en 20 uit. Daarna naar bed en dan de laatste weken slaapt ze diep en vrij “lang” tot circa 02.00. Daarna komt ze vaak weer rond 06.00. Wil ook maar gewoon kijken hoe dit blijft gaan, zie wakker maken ook niet zitten en denk dat ze dan 1) weinig drinkt en 2) misschien erna moeizaam in slaap valt omdat ik haar dan uit die diepe slaap haal.
Wil vanaf nu wel proberen elke avond dezelfde tijd ongeveer op bed te leggen, met ritueeltje.

Onze dochter is van 5 augustus. Wij geven haar gekolfde melk. Gemiddeld zo'n 5x100ml en nog 2 sessies borstvoeding.
Als ik jullie hier zo lees zou ik ondertussen al veel meer per fles moeten geven. Ze doet het echter heel goed en genoeg plasluiers. Ze wil gemiddeld om de 3/4 uur weer drinken. Een schema is echter ver te zoeken.

Onze zoon is morgen 5 weken. Krijgt nu 5x135ml dat gaat heel goed. Hij groeit goed en doet het prima. Heeft gisteravond laatste flesje om 22.30u gehad en ik heb hem wel wakker gemaakt om 5.30u.  Als dat vannacht weer is laat ik hem slapen maar wist niet of dat niet te lang zou zijn. Had ander topic geopend om advies te vragen. 
Hij was niet meer tevreden met de 110ml die hij 6x dgs kreeg.. dus daarom opgehoogd en ook naar 5 flessen zodat hij niet teveel krijgt. 
Zo lekker naar bed ?

Terug
Bovenaan