❣ Baby's geboren in Augustus ❣

Sinds een paar dagen gooit Luuk bijna heel zijn fles er weer uit. Het komt er letterlijk met een boogje uit, soms ook langs zijn neusgaten. Echt heel zielig! Sommige flessen gaan goed maar andere ook niet. 
Hij poept ook maar 1x in de 3 dagen ongeveer. Volgende week weer afspraak bij het cb.  Ik zit te twijfelen of ik niet eerder aan de bel moet gaan trekken.. 

@Ooshap,
Ik zou gewoon gelijk contact met CB opnemen hoor. Als hij nog een week lang elke keer de fles eruit gooit is ook niet best! Gewoon bellen en desnoods de huisarts. 
Ik zou in elk geval het zekere voor het onzekere willen.. Sterkte met Luuk!
@MikkieX fijn dat Sepp zo goed groeit, maar als ik zijn lengte en gewicht lees voelt het alsof ik een reuze baby heb! Daley is 4+2 vandaag. Vorige week bij het CB hebben ze hem gewogen en gemeten. Hij was 57.7 cm en zijn gewicht 4.48.. haha.. 
Hoe doen jullie het met slapen overdag van de kleintjes? Ik heb Daley de hele dag bij me.. in de box, in zijn nestje, in de wipstoel, eigenlijk overal behalve in zijn wiegje/bed. Overdag slapen doe ik allang niet meer, alleen toen de kraamhulp er was en zij mij naar bed stuurde?

Liefs

Hi!

Dit is mijn eerste berichtje hier. Ik (27 jaar) ben sinds 14 augustus voor het eerst moeder geworden van Joshua. Ik ben de eerste in mijn vriendenkring die een kindje heeft gekregen dus ik mis nog wel eens wat advies en ervaringsverhalen. Ik ontdekte vandaag dit topic en vond het leuk om in contact te komen met moeders wiens baby's nu in dezelfde fase zitten!

Joshua doet het erg goed. Ik geef borstvoeding en ook dat gaat allemaal prima. Hij woog 3765 bij geboorte en woog bij 4,5 week al 4,9 kg dus groeien doet hij ook prima! Tijdens de zwangerschap waren er wat zorgen over een verwijd nierbekken maar dit bleek na de geboorte gelukkig goed weg te trekken. Rond 3 maanden nog een echo voor de zekerheid en dan zijn we daar als het goed is ook weer van af :)

Grappig om te lezen dat jullie dat sprongetje toch ook wel hebben ervaren. Ik had begrepen dat die hele theorie rond sprongetjes toch een beetje busted was inmiddels, maar ik merkte wel echt een verandering rond die tijd qua niet neergelegd willen worden en meer huilen.

Hier slaapt hij 's nachts rond de 3-4 uur achter elkaar. Ik heb begrepen dat flesvoeding baby's al wat sneller doorslapen omdat dat zwaarder te verteren is. Moet zeggen dat ik wel uitkijk naar het moment dat hij wat langer door gaat slapen. Steeds om de 3 uur wakker worden en dan een uur wakker zijn begint toch wel wat zwaar te worden.

Ooshap, ik zou denk ik ook al contact opnemen met het CB, als echt heel de fles eruit komt, is het gevaar dat je baby’tje gaat uitdrogen. Misschien proberen op te vangen wat er uit komt? Het kan meer lijken dan dat het echt is. 
Gezellig dat je meekletst JV. Tussen de middag leg ik haar boven in dr bedje, dan slaapt ze heel goed 2-3 uur aan een stuk. In de ochtend en na haar middagdutje hou ik haar ook bij me, als ze dan slaapt, slaapt ze in de box of we gaan lekker wandelen en vaak slaapt ze dan ook. 
Zijn jullie kindjes veel wakker overdag?
Laatste nachten als ze komt, leg ik haar liggend aan, na 5-10 minuten drinken valt ze in slaap en leg ik haar terug in haar bedje. Dit scheelt voor mij ook heel erg, zo val ik vrij snel weer in slaap. Ze slaapt wel naast me in de co sleeper. 

@ooshap: is het bij elke fles en dan bijna de gehele voeding? (Het lijkt idd vaak meer dan het in cc is)
Want dan kan het iets te maken hebben met het klepje van de maag naar de darmen, dat komt vaak tot uiting vanaf een week of 3 a 4. (Pylorusstenose)
Maar dan komt wel iedere voeding er in volle lading weer uit, dus niet af en toe een keer.
Zou zeker even huisarts of CB contacten :)
Sterkte met Luuk!

Poeh, hier even pittige dagen! Afgelopen weekend de omneo opgehoogd, poepen gaat beter bij Julia. Maar heel veel last van krampen (wennen aan de omneo?) en natuurlijk de piekweek qua krampen (7 weken nu). Veel huilen en alleen bij mama slapen overdag. Nachten gaan nog wel goed, in eigen bedje. 
Herkenbaar voor jullie?

Ik heb contact gehad met het cb. Voor nu geen actie omdat hij het niet bij iedere fles doet en genoeg plasluiers heeft. 

Hoe zit het met jullie zelf qua menstruatie? Bij sommige al op gang? Voor de kv moeders dan, bv duurt nog langer dacht ik? 

@Ooshap
Hier nog geen menstruatie, ben op 24 augustus bevallen. 
Zijn er al dames die na hebben gedacht over anticonceptie? Ik twijfel nog tussen de pil of een koperspiraal. Vind het nog een lastige keuze.

Liefs

Terug
Bovenaan