❣ Baby's geboren in Augustus ❣

Wauw wat fijn dat hij zo lang slaapt Miesi! Hier is het de afgelopen 2 ochtenden steeds half 5 ?, en dan met de grootste moeite weer in bed voor max driekwartier en dan wil hij echt de dag wel beginnen. Hopelijk is dit iets tijdelijks.
Lisette ik wil ook heel graag met een vaste bedtijd en ritueeltje beginnen, maar klinkt heel stom maar.. hoe begin je daarmee?! Ook omdat hij dus zelf aangeeft wanneer hij honger heeft en z’n fles wil tussen 7 en half 9, weet niet goed hoe ik hem dan wel op een vaste tijd naar bed kan brengen. Hoe ga jij dit doen?

MikkieX, dat hebben wij ook hoor (we weten niet precies wanneer ze komt voor haar voeding dus een echt precieze tijd lukt dan idd niet). Maar de laatste tijd komt ze tussen 20 en 21 nog wel een keer. Vanaf dan maak ik alles goed donker, praten we zachtjes om haar niet meer te prikkelen en zetten we een slaapliedje aan (of: voorlezen! Laatst 1x gedaan ?, wil ik wel vaker gaan doen).  En de Puckababy aan, daar slaapt ze ‘s nachts in. Hoop dat dit alles voor haar straks herkenning is voor de nacht. Vannacht was het slapen van 20.30-01.15 en daarna tot 04.30 en laatste stuk van 05.30-07.30. Eerste stuk het langst dus. Ben blij met elk uur en voelt voorlopig nog wel goed om op haar signalen af te gaan. 

Ik herken die langere slaap vanaf dat we haar in bed leggen ook. Ze komt meestal tussen 18.00 / 20.00 voor een voeding. Na deze voeding leggen we haar in bedje en lezen we haar voor. Dan kan ze goed 4,5 - 5 uur slapen. S nachts slaapt ze vaak maar 2 - 3 uur achter elkaar. 
We hebben haar een paar keer wakker gemaakt zo rond 23.00 uur om een voeding te geven, in de hoop dat ze snachts langer zou slapen. Maar het voelt niet fijn om dit te doen, ze is dan erg moe en drinkt niet goed. We gaan hier ook gewoon af op haar signalen en voeden we haar wanneer zij het aangeeft.  

Ik zou ook graag naar 5 flessen willen. Soms denk ik wel dat luuk er aan toe is. Beslissen b jullie dit zelf? Of in overleg met het consultatiebureau? 

Wij hebben dit met onze Luuk zelf beslist en bij cb doorgegeven toen we gingen wegen. Dat was akkoord. Nu net flesje opgehoogd hij komt steeds sneller op elkaar dus heeft aan 135 niet meer genoeg.  Volgende week gaan we weer wegeb. Inprincipe krijgt hij met de richtlijn 150cc p kg "teveel" voeding maar is al vanaf het begin zo. Hij groeit goed en is niet te zwaar dus we zullen maar zeggen het is een richtlijn ;)

Hoe gaat het verder met jullie en de kleintjes? Hier goed alleen Luuk verkouden / neusje verstopt dat is zielig. En soms huilt hij zo dat het lijkt of hij pijn heeft. Volgende week naar osteopaat, iemand van jullie daar al ervaring mee? 
(Bij huisarts geweest was alles in orde)
Nu weer lekker verder slapen!

Wij zijn vandaag bij een osteopaat geweest! Onze kleine meid had er ook dagen bij zitten dan krijste ze het uit, urenlang. Ontroostbaar. Inderdaad alsof ze ergens pijn had. 
De osteopaat zag gelijk haar voorkeurshouding (wisten we al vanuit t cb). En tijdens de behandeling kwam ze erachter dat er een nekwerveltje niet op zijn plek zat. Die heeft ze voorzichtig terug geschoven en het nekje gemasseerd. Waarschijnlijk heeft mijn dochter heel veel hoofdpijn gehad. Komende dagen zal moeten blijken of de behandeling iets gedaan heeft, of ze rustiger wordt. Donderdag moeten we weer terug voor controle. Kan het iedereen aanraden! Al is het maar voor een check up of iemand die even met je meekijkt ?

Ohh wat fijn! Hoop dat jullie dochtertje er snel minder last van heeft. Ik denk dat het hiee ook zoiets is. Voorkeurshouding was eerst hoofdje naar rechts en nu helemaal niet meer naar rechts.. door pijn?! 
Ben heel benieuwd we gaan hem volgende week laten komen.
Vannacht onrustig nachtje hier hihi maar dat is de 2e in 5 weken dus heb ik er graag voor over ?? lekker knuffelen. 

Hier gaat ook alles goed! Sep groeit als een malle maar is nog steeds een kleintje haha (nu 4,5 kilo en 54 cm met 7 weken). Hij wil eindelijk in de draagzak YES! Dus nu is het veel makkelijker even met hem naar buiten te gaan.
Verder een over het algemeen relaxt mannetje (weer, gelukkig lijkt het echt een sprongetje geweest te zijn vorige week), maar als iets hem niet zint is het wel binnen no time keeeeiiiihard krijsen. En we hebben het idee dat hij last heeft van reflux (weet het vrij zeker). Cb wil niks qua medicatie doen omdat hij goed groeit en redelijk relaxt is, maar hij slaapt hierdoor overdag helemaal niet in z’n bed - hij wil alleen bij mij slapen. Ik weet dat ik het eigenlijk wel moet blijven proberen en heel erg een ritueel moet vasthouden, maar.... ik heb er dagen tussen zitten waarop ik letterlijk de hele dag alleen maar bezig ben hem in bed te krijgen en houden. Resultaat is dan alleen hazenslaapjes en uiteindelijk een oververmoeide baby, en chagrijnige moeder.. werd er niet gelukkig van dus ik hoop dat dit iets tijdelijks is. Hebben meer mensen dit?

Terug
Bovenaan