Live verslag van het (waardeloze) leventje van Nathalie
Okay okay niet zo somber! Maar erg rooskleurig ziet het er niet uit. Ik knijp mijn handen dicht voor alles wat ik kan en wat ik bereikt heb ik het leventje. Ik knok en ik doe. Maar komt erop neer dat het allemaal nog niet erg genoeg is. De richtlijnen zijn zoooo ontzettend streng. Dat medische gezien ik wel gewoon met de taxi kan. Er rijden in heellll de gemeente Emmen maar 2 mensen rond met een aangepaste auto van de gemeente. En dat heeft onwijs lang geduurd en die zijn heelll ernstig gehandicapt! Die man wil me geen valse beloftes doen en hoop geven en dat waardeer ik ook. Het was hele redelijke man en hij gaat nog contact opnemen met mijn revalidatie arts enzo. En gaat nog dingen bedenken zodat hij misschien nog iets voor me kan betekenen. Dat ik bijvoorbeeld andere taxi pas krijg, zodat ik niet iedereen op hoef te halen, of andere ritten mee hoef te maken, maar gewoon 1 op 1. En dat ik dan tegen die chauffeur kan zeggen, wilt u niet zo hard over verkeersdrempels of wilt u niet zo hard over het spoort of klinkerwegen. Privé chauffeur zeg maar, hihih. Maar dat ik 5x per dag een taxi moet bestellen, en de kosten veel hoger zijn dan mijn aangepaste auto lease contract over nemen, laten ze dat eens inzien. Maar dan moet je aan kunnen tonen welke sociale contacten je allemaal hebt, hoeveel km-ers enzo. Want therapie vegen ze van de baan. Qua werk moet een werkgever dan maar regelen ofzo (officieel uwv, maar die stuurd me naar de gemeente) dus zo is het balletje weer lekker rond.
Er word geadviseerd om instanstie in de arm te nemen om fondsen aan te schrijven voor aangepaste auto. Maar 01-07-08 komt angstvallig dichterbij, dat lukt nooit allemaal. Maar waar haal ik zoveel geld vandaan? Mijn ouders hebben het ook niet, mijn schoonouders ook niet. Mijn moeder zei net: dan moet de auto van mijn vriend maar weg, maar dat leverd ook niet veel geld op, want die staat bij de garage omdat de oliedruk nog steeds niet goed is. Dus hoe kunnen we die verkopen voor 01-07-08? En moet ik dan de Bella van mijn mannetje afnemen? Dan hebben we dalijk helemaal geen auto meer. Dan zitten we in huis gevangen.
Ja ik weet het meiden tis allemaal erg en heell oneerlijk!
Maar ik kan niks! Ik belde het uwv om te vragen voor uitstel dat we geld rond kunnen krijgen. Maar die vrouw is WEER met vakantie. Iemand anders werkt niet op vrijdag. Dus kan niet eerder dan maandag bellen in de hoop dat er dan wat geregeld kan worden. Maar kans is 99% van niet. Het is al gerekd tot 01-07-08 hè.
Word vervolgd! Ik ben op dit moment verdoofd van verdriet, kan niet meer goed nadenken en stop alles maar ff weg, kweet het niet meer! Ja ik weet het tis niet goed, maar mijn vrijheid word gewoon afgenomen en daarmee een stukje van MIJ!
Bedankt voor het luisteren! Liefs Nathalie