1e gesprek gyn, wat staat ons te wachten?

Hey Iloontje,

Ben op zich nog niet zo zenuwachtig, vind het zo fijn dat er naar me gekeken wordt! Maar aan de andere kant zit ik wel met dezelfde vragen als jij; "Sturen ze me niet terug?....Direct doen ze helemaal niks!". Ik heb het laatste half jaar nauwkeurig bijgehouden, ook de ovulatietesten. Temperaturen heb ik nooit gedaan, maar zeg gewoon van wel, misschien trappen ze erin ;) Ik ben benieuwd naar je verhaal!

Groetjes Star

Nou daar was ik weer hihi.
We kwamen aan en we hadden gelukkig een hele lieve vrouw vond ik eigenlijk wel.
Ze ging eerst wat vragen stellen aan ons beide, en toen vertelde ze dat mijn cyclus wel erg lang was normaal hoort tussen de 2-5 weken. ik heb 6-7 weken en erg onregelmatig.
Dus ze zei al meteen nou het kan zijn dat je eisprong niet helemaal goed is. Zich niet goed kunnen ontwikkelen ofzo:S Dus ze vertelde dat ze het aan kon sturen met Clomid. Dus ik dacht das mooi misschien dat dan dan helpt. Ze ging al meteen kijken met een echo naar mijn baarmoeder en eierstokken inwendig:S voelde me niet heel erg op me gemak maja toe maar. Scheelde wel dat het een leuke vrouw was ze legde alles uit was ze zag op het scherm wel heel leuk om te zien eigenlijk. Mijn eierstokken en baarmoeder waren zo te zien wel schoon. Ze keek ook meteen of mijn eisprong al was geweest maar dat klopte :) Ze keek ook met een eendenbek naar mijn baarmoeder en moest voelen of alles goed was hmm dat vond ik wel een beetje raar eigenlijk haha. Ik dacht al joh dat ligt wel goed haha.. Maar was gelukkig ook niks aan de hand. Nu moest ik ook meteen bloedprikken voor Chalymdia en of je een eisprong hebt ofzo weet niet precies moest 3 bruisjes vullen. Een standaard onderzoek geloof ik. Nu heb ik Clomid 50 mee gekregen die moet ik nemen op de 4de dag van mijn menstruatie en dan 5 tabletten slikken en op dag 12-13-14 zo ong moet ik bellen en dan moet ik 1 van die dagen weer komen gaan ze weer kijken naar mijn eitjes. En krijg ik uitslag van mijn uitslagen. Ow en mijn vriend moet ook zijn gedeelte inleveren kijken ze ook meteen na.
Ik ben benieuwd wat ze bij jou gaan doen Maar toe nu toe ben ik wel erg opgelucht dat we zo serieus werden genomen das zo fijn! Niet iemand die zegt joh je bent er teveel mee bezig.
(Het is een heel verhaal geworden sorry)
Laat je het maandag wel even weten als je bent geweest?:D

Jeetje...Ze gooien je wel meteen in het diepe, zeg!
Wel superfijn dat ze het zo serieus nemen en meteen aan de slag gaan!! Al kan ik me voorstellen dat het voor jou even koud op je dak valt! Ik ben nu in ieder geval goed voorbereid voor maandag, hahaha.
Ik hoop dat de Clomid zijn werk goed doet bij jou en dat er niks geks aan de hand is. Ik zal je op de hoogte houden wat er maandag bij mij gaat gebeuren, spannend!

Liefs Star

Nou echt wel.
Opzich wel fijn hoor. Ook zo lekker vreemd begin ik nu ongesteld al te worden pff. Nu weer vroeger snap der geen hol van haha. Hopelijk word het door die pilletjes wat regelmatiger.
Hoop niet dat er bijwerkingen komen van die tabletten.
Maar ben wel benieuwd wat ze gaan doen bij jou morgen.
Heel veel succes!

liefs iloontje

Nou echt wel.
Opzich wel fijn hoor. Ook zo lekker vreemd begin ik nu ongesteld al te worden pff. Nu weer vroeger snap der geen hol van haha. Hopelijk word het door die pilletjes wat regelmatiger.
Hoop niet dat er bijwerkingen komen van die tabletten.
Maar ben wel benieuwd wat ze gaan doen bij jou morgen.
Heel veel succes!

liefs iloontje

Vandaag was mijn afspraak bij de gynacoloog.
Ik had ook een hele lieve vrouw, ze heeft me stap voor stap er doorheen gepraat wat ze allemaal ging doen. We hebben eerst de vragenlijst doorgenomen, daar kwam eigenlijk niks bijzonders uit naar voren. Mijn cyclus is regelmatig, geen afwijkingen in de familie en een duidelijke eisprong bij ovulatietesten. Daarna kreeg ik een inwendige echo, een eendenbek om naar binnen te kijken en ze voelde met haar vingers. Net als bij jou eigenlijk! Bij mijn linker-eierstok zat iets vreemds, het leek erg op een cyste en deze gaat ze nader bekijken. Ik krijg volgende week weer een inwendige echo (zit nog aan het begin van mijn cyclus en volgende week dichter bij mijn eisprong) en een bloedonderzoek en mijn vriend mag ook zijn bijdrage inleveren. Na 5 weken heb ik weer een gesprek met haar en bespreken we alle uitslagen van de onderzoeken. Aan de hand daarvan maken we een plan van aanpak. Mijn eerste gesprek wijkt dus niet zo heel veel af van het jouwe. Alleen die cyste zit me natuurlijk wel een beetje dwars, maar het schijnt vaker voor te komen bij vrouwen en het is dan vaak onschuldig. We houden de moed er in ieder geval in!

Liefs

Wel grappig inderdaad dat we dezelfde onderzoeken hebben gehad jah. Maar heb je ook bloed geprikt? Wel vervelend voor je dat je waarschijnlijk een cyste daar hebt zitten. Maar zoiets is wel zo weg gehaald geloof ik. En wie weet is dat wel weg gehaald en dan ben je zo zwanger:D dat zou wel mooi zijn. Moet jou vriend/man ook zijn gedeelte inleveren op zo'n achterlijk tijdstip mijn vriend moet eerst bellen afspraak maken en dan moet ie tussen 13.15 tot 13.30 inleveren alsof je niks anders te doen hebt doordeweeks haha.
Maar goed Het is dus nog weer ff wachten voordat je weer mag dus. Bel jij ook eerder voor je uitslagen? Zou opzich wel moeten kunnen toch anders moet je 5 weken wachten hmm. Ik heb voor 7 mei alweer een afspraak staan. Moet woensdag beginnen met de clomid 50.en dan krijg ik 7 mei ook de uitslagen van mijn onderzoekjes van het bloed etc. Alleen nu nog wachten totdat me vriend de boel inleverd hmm:S daar moet je volgens mij ook weer lang op wachten totdat je daar uitslag van hebt.

liefs

Ja, dat klopt! Hij kan alleen 's ochtends om 8:30 uur en 's middags 14:00 afleveren. En daar moet hij inderdaad telefonisch een afspraak voor maken...Is wel beter dan dat tijdstip van jullie. Hij heeft tenminste nog keus, haha! Nog geen bloed geprikt, dat gebeurd volgende week. Ze wil eerst nog een inwendige echo afwachten om te kijken of de cyste is veranderd of iets dergelijks. Dan gaat ze verder met onderzoeken, zoals bloed prikken. Ik laat het maar gewoon over me heen komen en wacht volgende week even af....

Liefs

Terug
Bovenaan