1e keer mama

hoi allemaal.

hoe gata het hier? met mij gaat alles goed ben alleen heel intens moe.
Maar ja gewoon even een knippertje doen en dan gaat het wel weer!
Ik begin ook al een buikje te krijgen, ben nu 9 weken en 2 dagen.
Vanaf wanneer kun je zwangerschapsbroeken gaan dragen want ik vind nu geen één broek meer lekker zitten past ook eigenlijk niet meer..

groetjes truus

He meiden,

ook ik ben erg moe. M'n man snapt het nog niet helemaal geloof ik, dus die zegt dan: Ja, ik heb ook een zware dag op m'n werk gehad hoor! GRRRR, ik weet ook wel hoe die zware dagen kunnen zijn, maar da's niks vergeleken bij deze vermoeidheid.

Zwangerschapskleding moet je gewoon gaan dragen zodra je eigen kleding niet meer lekker zit... ik bedoel: daar kun je natuurlijk geen richtlijnen voor geven, omdat elke vrouw anders zwanger is en de een nu sneller een dikke buik heeft dan de ander.
Bij mij is nog helemaal niets te zien, (maar ik ben dan ook vlak voordat ik zwanger werd flink ziek geweest, 6 kilo afgevallen, toen weer 2 erbij, toen 3 dagen kotsmisselijk geweest en weer 3 kilo eraf en sinds een paar weken weinig eetlust, dus eerst woog ik 64 en nu 55-56... Zal nog wel ff duren voor het zichtbaar wordt dus, :)
Een collega zei gisteren ook: nuo, dan ben je echt nog maar net zwanger, of niet, want je hebt zo'n dunne buik... Tja, 8 weken, zei ik. O, hmm, zo 'pas net' was dat nou ook weer niet, :)
Ik vind het wel best: hoe langer het duurt, hoe langer ik m'n eigen kleren kan blijven dragen en geen andere kleren hoef te kopen. Scheelt weer geld, :) En ik heb sowieso afgelopen jaar een heel aantal tunieken gekocht, kun je ook met een zwangere buik goed in, :)

Hallo allemaal,

Herkenbare verhalen, ik ben ook erg moe en val 's avonds gewoon op de bank in slaap. Vanacht heb ik eindelijk weer eens een nacht doorgeslapen ipv 2x naar de wc.

Truus, bij mij zit nu de spijkerbroek al niet meer lekker, 2 bovenste knopen al los en naar mijn werk draag ik nu steeds mijn wijde/gemakkelijke broeken en de wat strakkere kleding blijft echt in de kast. Wellicht toch verstandig om al wat zwangersschapkleding te kopen of speciale zwangerschapsslips? Ik ben nu 8 weken en 1 dag. Wat mij betreft mogen de dagen om vliegen, snel de komende 4 weken om! Ik kijk erg uit naar de vrije dagen, lekker rustig aandoen.

Op mijn werk weten een paar collega's het al omdat ik voor de ziekenhuisbezoeken in bepaalde periode veel weg moest van het werk. En ook mijn moeder weet het al...

Allemaal veel succes de komende dagen en rustig aan, en hopelijk weer goed nieuws van jullie na de echo's!!

Hoi allemaal,

Ik heb al een zwangerschapsbroek aan gehad en ben aan het shoppen voor nieuwe. Mijn buik is soms zo opgezwollen dat een gewone broek echt niet fijn meer zit.

Bij mij begint de vermoeidheid langzaamaan wat af te nemen en de misselijkheid is gelukkig helemaal verdwenen. Kan weer wat meer doen zonder helemaal uitgeput te zijn. Wat balen Rozemarijke dat je vriend het niet snapt. Het is inderdaad iets heeeeeeeel anders dan vermoeidheid door een hele zware dag op het werk! Misschien moet je je vriend het boek van Kluun: 'Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt' geven. Erg hilarisch en cynisch boek, maar misschien snapt hij jou wel wat beter en snapt hij iig hoe hij beter kan reageren.

Wij hebben het nu aan iedereen verteld en we zijn overspoeld met kaartjes, echt super! Zo lief hoe (bijna) iedereen meeleeft!
Dinsdag weer naar de verloskundige. Hoop dat ze het hartje hoort...

Tot binnenkort weer!
Groetjes, Irene

Hallo allemaal,

Gister voor de tweede keer naar de verloskundige geweest, een hele mooie echo met een kindje van ongeveer 4,5 cm die heel erg beweeglijk was! Echt bizar om te zien dat zo'n klein wezentje al zo ligt te draaien en te schoppen....en dat zit gewoon in MIJN buik! Ben helemaal opgelucht, want er zit altijd nog die gedachte dat het mis zou kunnen zijn. Zijn volgens de verloskundige 2 dagen verder dus nu 11 weken en 2 dagen en op 8 oktober uitgeteld.
Ben nog steeds ontzettend moe en ook 's nachts is het nog erg lastig...v.d week moest ik om de 2 uur naar de wc, ik probeer het wel eens op te houden maar ik moet er toch echt uit!!
Ach ja, als het goed is krijg ik snel weer wat meer energie en wat betreft dat plassen...wordt dat niet alleen maar erger??!!

Hoe is het verder met iedereen, ook nog echo's gepland?

Groetjes Judith

Hoi,

ik ga aanstaande vrijdag naar de verloskundige en krijg dan een verwijzing voor een echo... Kijk ik wel erg naar uit, want tot nog toe blijft het allemaal wel een beetje onwerkelijk. Ik merk wel aan m'n lijf dat er iets gebeurt, maar aan de buitenkant zie je helemaal niks, (tja, krijg je als je vlak voor en in de eerste weken totaal 9 kilo afvalt he? :-(
Maar goed, dat is wel het moment waarvan ik zelf hoop en denk: OK, dan zal het wel helemaal echt worden, :) Misschien dat dat bij een tweede ook al wel anders zou zijn, maar dit is de eerste natuurlijk, (waarom zit ik anders onder dit topic :)?).
Ben wel een kleine beetje jaloers op al jullie meiden die al zo vroeg een echo hebben hoor, :) (Alhoewel, ik zit nu op 8wk 4 dg, dus moet niet zeuren, :)

Hoi allemaal,
Vandaag weer naar de verloskundige geweest. Alles was goed, hartje horen kloppen! En ze kon mijn baarmoeder al een stukje voelen boven het schaambot (S+1). Wel weer een opluchting hoor! Nu ben ik de 'kritieke' 12 weken voorbij en kan ik wat meer naar de toekomst gaan kijken...

Rozemarijke: Ik herken heel erg van jou het toch wel jaloers zijn op iedereen die een vroege echo heeft. Ik had gelukkig al bij 10,5 week een echo, maar het wachten duurde me veel te lang!!! Succes bij de verloskundige!

Judith: Vreselijk al dat plassen! Ik herken het. Vannacht weer 3 keer eruit geweest. En we hebben boven geen toilet, dus moet iedere keer naar beneden. Ik weet trouwens niet hoe ver je bent, maar bij mij (nu 12 weken) zijn de kwaaltjes al duidelijk minder. Ben al een paar weken niet meer misselijk en ik begin langzaamaan ook weer wat meer energie te krijgen. Krijg er helaas wel andere kwalltjes voor terug...

Verder alles goed met alle aanstaande mama's??? Het is erg rustig hier, hopelijk geen slecht teken?!

Groetjes, Irene

Hallo allemaal,

Gelukkig dat het allemaal zo goed gaat hier!!! Rozemarijke: ik zou het ook lang wachten vinden als je tien weken moet wachten voor een echo. Er is echter één geruststelling. Wij (degenen die al voor die tijd echo('s) hebben gehad hebben deze denk ik wel gehad omdat er een medische indicatie voor was.

Ik wens jullie allemaal veel plezier en succes met jullie (volgende) echo's. Die van mij is gepland op 8 april (3e echo). Ik ben dan 10,5 weken zwanger.

Groetjes,
Jolanda

Terug
Bovenaan