1e Kindje DEEL 2!

@ Tinkerbel: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wat een feest vandaag!!!!!!!

Hier geen klachten eigenlijk, alleen een beetje moe (meer dan normaal??) en zere borsten al een week of 4. Geen misselijkheid, gelukkig maar!!

21/10 uitgerekend, en jullie?

Iedereen die nog niet heeft kunnen juichen: het zijn feestelijke dagen zo. Hopen dat het helpt!!
xx Floppie

Tinkerbell....ook zwanger.?!! GEFELICITEERD meid!!!!!
Jeetje, gaat lekker zo hahaha.

Joen,

Wanneer ben ik uitgerekend....nou dat vind ik een shit punt.
Ze rekenen je zwangerschap vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie.
Maar daar klopt toch geen zak van!!!
Ik was gister bij de dokter, m'n ogen zijn ontstoken.
Er was een vrouwelijke inval arts. We hadden het over antibiotica voor mijn ogen,
toen zei ik dat ik zwanger ben.
Ze verblikte of verbloosde niet en vroeg me hoe lang.
Dus ik zeg 2 weken..toen reageerde ze heel bot "NEE, ik bedoel wanneer was de
eerste dag van je laatste ongesteldheid?".
Gezien de problemen die mijn man en ik met elkaar hadden, hebben we amper gesnuggeld afgelopen maand.
Een paar dagen na mijn ongesteldheid (die maar 2 dagen duurde) hebben we een paar keer gevreeën en daarna 2 weken niet, op dag 24 van mijn cyclus hebben we ook gesnuggeld en daarom is het voor mij niet zo moeilijk om te zeggen wanneer ik zwanger ben geraakt. Ik wist het gelijk en toen bevestigde de Clearbleu test het ook met 1-2 weken.
Volgens die theorie van de dokter (en overal waar ik op internet kijk) ben ik nu 5 weken zwanger, terwijl ik 9 februari pas bevrucht ben...dat is toch krom!!??
Oké, voor de meeste vrouwen zal het ook niet te doen zijn om precies te weten wanneer ze bevrucht zijn, maar voor mij kan het niet missen.

Maar de arts was erg bot, feliciteerde me niet eens en werd bijna pissig toen ik zei dat ik heel goed weet vanaf welk moment ik zwanger ben.
Ze zei o.a. "we hebben met iedereen ooit afgesproken dat geen enkele vrouw kan weten wanneer ze bevrucht is (YA RIGHT) en daarom gaan we ALTIJD uit van dag 1 van de laatste menstruatie". Wat een takkewijf zeg!!
En ik moest zo snel mogelijk contact opnemen met mijn eigen arts.....dat maak ik zelf wel uit MUTS! Bah, bah, bah.
Daar gaan m'n haren dus van overeind staan.

Precies genomen ben ik dus uitgerekend op 9 november 2009, maar volgens "de theorieeën" ergens rond eind Oktober geloof ik.
Dat word nog lachen als ik naar de verloskundige moet, als die ook vasthoud aan de eerste dag van m'n laatste menstruatie......dan word ik echt pissig geloof ik!!
Of is dat nou heel raar??
Hoe kunnen ze nou zeggen dat ik nu 5 weken zwanger ben, terwijl ik nu 2,5 week ben..??

Wat vinden jullie?

Nou ja, Puck, wat irritant! Ben je net helemaal blij, wordt je niet eens gefeliciteerd! Idiote vrouw..

Maarre, het is inderdaad zo dat je de eerste 2 weken zeg maar cadeau krijgt, dan duurt een zwangerschap ongeveer 40 weken (volgens mij is alles tussen 38 en 42 weken normaal). Dus je mag die 2 weken er gewoon bij tellen! Bij de termijnecho - meestal de 1ste, ong. 10 weken- kijkt de verloskundige precies hoe ver je al bent en wanneer je dus uitgerekend bent. Dan weet je het dus zeker, en met jouw ietwat vreemde cyclus van afgelopen maand zou ik daar maar even op wachten. Maar goed, nu dus ongeveer 5 weken. Dan ben je al een heel eind, mooi toch?!

Geniet er van!
xx Floppie

Hey floppie,

Tja..zoiets had ik begrepen...
Ik vind het gewoon heel erg tegen me gevoel ingaan om er zomaar even 2 weken bij op te tellen...2 weken is best veel in het prille begin volgens mij...

Maar goed...ik ga hier  niet lopen zeuren over wanneer ik uitgerekend ben, terwijl veel meiden hier niets liever willen dan ook zwanger worden, maar het helaas nog niet zijn!

Jullie tijd komt nog wel!!!

Hoi Dames,

Heb  ik twee dagen niet op het forum gekeken en als ik dan vandaag kijk  vliegen de zwangeren me om de oren

@ joen, puck en tinkerbell gefeliciteerd dames geniet ervan, heel veel succes met jullie zwangerschap

Alle overige dames onze tijd komt nog wel,  we doen er gewoon iets langer over

Liefs Tammytjuh    

Hahaha wat een feest hier zeg...

Als het goed is, ben ik 6 nov. uitgerekend, als alles goed gaat.....Erg spannend allemaal...zo nieuw..pfff

Hi Meiden,

Puck, wat een nare vrouw zeg, die inval arts! Dit is voor ons allemaal nieuw en dan zo'n toon. Kwam er geen stoom uit je oren, haha! Ik moet je eerlijk zeggen dat ik ook niet helemaal begrijp waarom je  de 1e 2 weken  'kado' krijgt. Maar heb het net nog even nagezocht op internet en daar staat idd wat Floppie al zegt.

Wat wel weer hilarisch is, is dat wij ook 1x gesnuggeld hebben (in de 'goede' periode dan ;-)) en dat was...jawel.....9 februari, haha! Als ik terug reken naar mijn laatste menstruatie, dan ben ik vanaf 25/1 zwanger en dat is 5 weken en dan ben ik uitgerekend op 3 november. Hm, snap er nog niet zoveel van. laat het allemaal maar over mee heen komen. Heb mijn huisarts nog niet gebeld en ook de verloskundige niet. wanneer moet je dat eigenijk doen?

Verder alles goed hier! Druk met van alles (ben bezig met andere baan, was nl bezig met het opstarten van een eigen zaak, maar heb dat door de roerige economische tijden even in de koelkast gezet). Best lastig om nu een leuke, tijdelijke baan te vinden... Maar blijf positief...die baan komt er!
Verder ben ik bezig met het voorbereiden van een vrijgezellenfeestje van een vriendinnetje. Komt best veel bij kijken!!!!!!!! Maar is super leuk om te doen. Een van jullie ervaring met het organiseren van een vrijgezellenfeestje?????

Fijne dag allemaal!

Liefs Joen

Wat een geweldige berichten lees ik op het forum. Joen en Tinkerbell, super gefeliciteerd! Jullie zijn ongetwijfeld helemaal in de wolken. En Joen een positieve test was het lange wachten zeker wel waard? In een zeer korte tijd 4 zwangeren ( PucK en Floppie natuurlijk ook helemaal happy) op ons vruchtbare forum. Zulke goede berichten geven ons allemaal weer goede moed, want we hebben allemaal hetzelfde doel voor ogen. Ik zit helemaal te glunderen achter mijn laptop.  

Ik heb ook begrepen dat je de eerste 2 weken van je zwangerschap "kado" krijgt en dat ze altijd tellen vanaf je eerste menstruatiedag. Nou bij de verloskundige krijg je de exacte datum te horen en dan kan het aftellen beginnen. Maar eerst lekker genieten van alles wat komen gaat. Jullie houden ons toch wel op de hoogte van de ontwikkelingen, want wij zijn toch allemaal een klein beetje forumtantes van jullie wondertjes. hahaha.

Ik ga maar weer effe aan de schoonmaak. Fijn weekend allemaal!

liefs deb2009

Terug
Bovenaan