1e kindje wat je zo graag wil...

Ik heb die van dagarvit mama&baby daar zit folium in en andere vitamine die je ook het beste kan slikken als je zwanger bent tot aan de borstvoeding dus die leken me wel makelijk en door onze huisarts ook geadvieseerd.

Verder heb ik nog een vraagje aan jullie heeft iemand ervaring met tempraturen of ovulatietesten?
Hoe het in zijn werk gaat en welke test beste enz?

Liefs Scheurke

Wat slecht van mij

DANK JE WEL dat iedereen zo lief mee leeft!!
Doet me goed echt super!!

Liefs Scheurke

Hoi meiden,

Ik slik ook een multivitamine. Basic Prenatal van Thorne Research. Het is Hypo-allergenic. Geen idee of het goed zijn werk doet... dat moet nog blijken!

Ik ga deze maand ook een ovulatietest doen en ben sinds een paar dagen aan t temperaturen. Ik weet niet zo goed waar ik op moet letten. Ik temperatuur als ik wakker word. Steeds 36.6 of 36.3. Dat vind ik verwarrend, want als je maar een paar tienden verschil merkt met de ovulatie, gaat dat me dan wel opvallen? Nu wisselt het ook per dag wel wat...

De ovulatietest die ik heb gekocht is van het Kruidvat. Die was goedkoop en dat leek me het proberen wel waard. Ik ben heel regelmatig, dus het gaat me er meer om om zeker te weten OF ik een eisprong heb en niet zozeer WANNEER... Dat is vermoed ik vrij precies na 14 dagen...

Liefs,
Delmira

Hey meiden,

Effe snel berichtje van mij, want ik moet echt nu gaan koken, hahhaha.....manlie fwil eten op tafel hebben als ie thuiskomt....

Ik slik de etos pillen zwanger worden , en mijn vriend een multivitamine voor mannen....maar het helpt nog niks...
Verder heb ik in jan ovutesten gedaan, van predictor en die gaven aan wat ik ook voel, werkende eierstokken, op dag 11-12-13 ongeveer en precies 14 dagen later ongi, dus vertrouw nu elke maand op mijn gevoel.....Temperaturen, ik heb er al veel over nagedacht, maar ik zie het echt niet zitten, voel mijn eierstokken, en duidelijk temp verschil   in de eerste 2 weken en na de eisprong tot mijn ongi, heb ik het duidelijk wat warmer......dus, ik weet nu alleen niet of   de artsen hier in het zkh, naar templijsten vragen/willen zien????

Verder ben ik gelukkig nog niet over de 30 dus het leeftijd probleem voel ik gelukkig nog niet, maar mijn vriend, tja die wordt al wel 36....dus...en dan ookk die alcohol, ik vindt dat ie niet zoveel mag drinken (terwijl ie dat ook echt niet iedere dag doet), maar na 2 biertjes vind ik het al wel genoeg......Jullie????

In onze tuin ligt nog heel veel zand, op balkon, spaanse margreten, ben ook weg van lavendel.....
Stopwoord: ???geen idee....

Nou ga snel koken,
Tot gauw,

Gr Han

Hai, ik gebruik nu 2 maanden de ovulatietesten van sensitest. Ik heb
keurig 2 dagen een piek, ongeveer op dag 14 van m'n cyclus. Ik weet
allleen niet of ik me daar prettiger door voel, dan wordt het wel echt
' moeten'  .
Ik weet ook niet of ik ze deze keer nog eens ga gebruiken. Het doel is
wel bereikt, ik heb een regelmatige cyclus en een eisprong die ergens in het midden ligt. Temperaturen doe ik (nog) niet, mocht het komen tot ronde 9, dan ga ik er dan mee beginnen. Da's meer omdat we dan gelijk wat kunnen laten zien   bij de HA en niet   terug worden gestuurd met het advies om eerst maar eens te gaan temperaturen...
Tsja alcohol...moet zeggen dat ik zelf ook wel graag een wijntje lus...door de week eigenlijk nooit, maar in het weekend vind ik het wel lekker. Sinds ik gestopt ben met de pil hou ik er wel meer rekening mee en dat doet mijn hubby ook wel. In de 'klusperiode'   krijgt ie ook niet zoveel (haha), maar als ie zin heeft in een biertje, dan doet ie dat gewoon. Ben ook gek op filet americain, maar dat vind ik opeens niet zo lekker meer, gek is dat eigenlijk...

Ha meiden,

Hierbij ook mijn antwoorden op de vragen. Leuk hoor!

1) Wat zou je doen als je miljonair was..

Altijd leuk om daarover de fantaseren...ik denk dat we een hele verre reis zouden boeken, waarbij we geen rekening hoeven te houden met de financien. Dat zou geweldig zijn!

We gaan wel al vaak op vakantie, en maken ook veel verre reizen, maar vaak moet het qua planning toch ook wel binnen je vakantiedagen passen.....tja! Voor de rest, hebben we ons huis al flink opgeknapt, maar zou een bijdrage aan een nieuwe badkamer altijd welkom zijn!

En een leuk feestje geven voor iedereen lijkt me ook leuk!

2) favo meisjesnaam/jongensnaam (of anders alleen maar "Hollands/buitenlands etc)Tja, ik ben 7 weken zwanger geweest, dus we hadden wel al een klein lijstje gemaakt. Ik hou wel van een aparte naam die wel uitspreekbaar is in het Nederlands. Maar liever niet 6 kindjes met dezelfde naam in de klas, dus geen top 10 naam.
3) soort huis en provincie/plaatsIk woon in een authentiek jaren '30 huis. We hebben het 3 jaar geleden helemaal opgeknapt. Dus de komende jaren absoluut geen plannen om te gaan verhuizen...er zit zoveel geld en tijd in! Ik woon in   het zuiden van het land.
En ja, wij hebben een voor- en achtertuin. Ik vind het hartstikke leuk om in de tuin bezig te zijn, en dat doen we dan ook veel!Een stopwoordje.....poeh! Geen idee eigenlijk.....
Na mijn miskraam van....even denken... bijna 7 weken geleden, ben ik flink aan het proberen om er vooral niet te veel mee bezig te zijn. Best lastig, want ik wil zo graag een kindje en dat houd me erg bezig. Ik weet dat ik al zwanger ben geweest, en af en toe word ik gek van mijn eigen gedachten (zoals: het zal wel een toevalstreffer zijn geweest, nu lukt het vast niet meer...). Zo maak ik mezelf gek, ik weet het. Het is gewoon lastig te accepteren dat je er alles aan doet, maar het niet gaat zoals je het graag wilt. Ik heb me toch altijd de vraag gesteld of het 'er veel mee bezig zijn' veel invloed heeft op het niet zwanger worden. Typische is dat de maand dat ik zwanger werd, we niet heel planmatig geklust hebben. Elke dag is niet bevorderend, en het schijnt dat elke drie dagen juist veel effectiever kan werken. Maarja, wat is wijsheid?
Grt

Inderdaad Mo, zoals Pilatus al zei: wat is wijsheid?  Vrouwen krijgen al eeuwen kinderen zonder temperaturen of ovulatietesten of andere kunstgrepen denk ik dan maar. En 99% wordt binnen twee jaar zwanger. Maaaaaar je denkt toch ook: misschien ben ik wel die ene procent bij wie het niet lukt. Alles bij elkaar genomen kunnen we maar beter vrolijk door gaan en zien wat ervan komt, toch?

Ik denk dat ik nu eindelijk ongesteld ben geworden. Het is heel weinig, maar wel dat ik maandverband nodig heb, dus ik ga maar vanaf vandaag weer tellen. Dat was dan 60 dagen! Ik zal zo het lijstje aanpassen.

Oja, mijn eigen vragen nog beantwoorden:
1. Wij zijn allebei slecht in tuinieren (lees: lui), maar we hebben wel een lavendelstruik, een hoop narcissen  en een klein appelboompje waar we weinig omkijken naar hebben.
2. Mijn stopwoordjes: "zeg maar" en "eigenlijk". Denk ik. Ik spreek nu zo weinig nederlands dat het me natuurlijk minder opvalt.

Terug
Bovenaan