1e kindje wat je zo graag wil...

Hello meiden,

Na die verhalen over jullie trouwdag praat ik natuurlijk graag over de mijne.
Ik ben afgelopen aug getrouwd en echt helemaal volgens mijn meisjesfantasie!
Ik had een superjurk met lange lange sleep en een sluier, getrouwd voor de kerk met papa die me weggaf.., allebei een perssonlijke gelofte geschrvene waarbij we allebei echt super emotioneel werden ( de hele kerk trouwens), feest op een kasteel met duiven en een stadsheraut.. Echt helemaal super!!

Verder heb ik vanochtend wel een lekker ontbijtje gehad: nanananana..

En dan nu de vragen:

1. Heb je een speciale jeugdherinnering die je met ons kan/wil delen?
Ja, ik heb tot mijn 12e echt geloofd in zowel Sinterklaas als de Paashaas. Toen ik in groep 8 zat kwam ik er toevallig achter dat Sint niet bestond en nam het toen nog heilig voor hem op. Thuis gekomen vertelde mijn moeder dat het toch wel waar was waarop ik verontwaardigd heb geroepen dat dan de paashaas zeker ook niet bestond!
Bleek mijn vader elk jaar rond te huppen als paashaas in het park....

2. Ga je met pasen weleens naar de kerk?
Nee dat niet, maar ga nog wel een paar keer per jaar: ben ook religieus (rk) opgevoed, gedoopt, communie, vormsel ) en dus wel ook voor de kerk getrouwd.

3  Wonen jullie naar jullie zin waar jullie nu wonen of wil je nog verhuizen binnenkort?
We wonen op zich in een leuk huis maar heb dat huis nog met mijn ex gekocht.
We zijn dus aan het rondkijken voor een ander huis, maar ja, de kredietcrisis he?

4  Wat draag je het liefste als je lekker een dagje thuis bent?
Als ik echt vrij ben, vind ik een sportief jurkje wel leuk, zit lekker makkelijk
5  Hoevaak klussen jullie? (misschien beetje rare vraag )

Om de dag..Schijnt het beste te zijn????

3 Heb je een hechte band met je eigen familie en hoe is het met je schoonfamilie?
Hele hechte band met zowel fam als schoonfam.: met mijn schoonmoeder kan ik heerlijk shoppen en lekker over alles praten. Mijn eigen moeder is ook een schat maar gewoon wat ouderwetser.
4 Wat is jullie ultieme dagje uit?

Lekker uitwaaien op het strand, slenteren van terras naar terras door een stadje, relaxen bij een haardvuur, daarna uit eten en naar een musical/theatervoorstelling

Fijne Pasen allemaal!!

Hey meiden,

Op deze paaszondag in mijn uppie aan het paasontbijt, gister heerlijke dag met mijn vriendin gehad en nu lekker uitgeslapen, ontbijt met de laptop en dadelijk   op mijn gemak naar de sauna....Gelukkig komt mijn lief morgen weer naar huis!!!

Mexico, ja, heel leuk, we waren beide nog nooit zover op vakantie geweest en wilde de mayacultuur wel beter leren kennen, dus hebben een groepsrondreis door het gedeelte Yucatan, guatemale en belize gedaan, met een supergoede reisleider......Helemaal aan te raden.....daarna nog 4 dagen zon,zee,strand op een eiland, Isla Holbox, echt een droomplaatje, hutjes op het strand en zo vanuit je kamer de zee in lopen.....
Alleen 1 groot nadeel, de zandvlooien en de muggen, niet normaal, ik zat echt werkelijk helemaal onder met mega grote bulten.......Wat ook grappig was, dat er 3 stellen in de groepsreis op huwelijksreis waren, en wij op isla zeiden, goh dit was onze huwelijksreis, "we zijn alleen vergeten te trouwen!!!"

Effe de vragen bentwoorden;
1 Getrouwd, samenwonend?
Samenwonend dus, kennen elkaar nu 4,5 jaar.....Ik wil wel trouwen maar tja de kredietcrisis, nieuw huis en kids.....beetje veel dit jaar......dus wie weet ooit.....
2 Wonen jullie naar jullie zin waar jullie nu wonen of wil je nog verhuizen binnenkort?
Wij zijn sinds de kerst in een nieuwbouw huis getrokken, waar we 2 jaar op hebben moeten wachten......En hebben nu 2 slaapkamers over voor de kids en een mega keuken om in te kunnen spelen.....die is dus nu nog een beetje kaal en leeg.......
1 Wat draag je het liefst als je lekker een dagje thuis bent?
Een spijker broek, of mijn jogging broek met een trui of shirttje.....niks bijzonders......
2 Hoe vaak klussen jullie?
In de vruchtbare dagen om de dag, 1,5 dag.....en de andere weken wanneer we beide zin hebben en anders spermaproductie kan ook met de hand!!!
Hebben in het begin vanalles geprobeert, vaak, weinig, iedere dag 1-2 keer, niets hielp, dus......
3 Heb je een hechte band met je eigen familie en hoe is het met je schoonfamilie?
Met mijn eigen ouders normaal, wonen half uur hier vandaan, bellen niet iedere dag maar hebben wel elke week contact met telefoon of msn. Zij zijn 54 jaar.
Mijn schoonmoeder is een heel verhaal apart, zeker sinds de dood van mijn schoonvader en nu is het dus zo dat ik   niet mee op vakantie met haar ga en mijn vriend 1x per jaar met haar een weekend weg gaat.....Mijn vriend is enigst kind en mijn schoonmoeder is 73 met reuma......
4 Wat is jullie ultieme dagje uit?
Sauna, maar dat dus niet meer zoveel sinds we aan het klussen zijn, ivm met de hitte en spermaproductie (Ik ben echt heel erg volgens mij), zijn nu 2x met zijn 2-en geweest sinds juni......
En met mooi weer naar Scheveningen rijden, op terrasje loungen en van de zon genieten en lekker eten......

Ga nu hangen,
Lekker naar de sauna, tot gauw,
Gr Han

Hoi allemaal,

eindelijk weer een reactie van mij. De computer heeft er een tijd uit gelegen, dus vandaar dat jullie even niks van mij hoorde. Bedankt voor het toevoegen in de lijst.
Er zijn al zoveel vragen gesteld dat ik de laatste zal beantwoorden.

1 Getrouwd, samenwonend?
in september zijn we 3 jaar getrouwd. We zijn eind deze maand 10 jaar samen.

2 Wonen jullie naar jullie zin waar jullie nu wonen of wil je nog verhuizen binnenkort?
we hebben nu een koophuis en wonen hier nu ruim 2 jaar. Het is nog steeds niet helemaal af. Nog wat kleine dingetjes moeten gedaan worden en de voortuin. Maar daar gaan we gauw mee aan de slag. Maar we wonen hier prima en gaan nog lang niet ergens anders wonen.

3 Wat draag je het liefst als je lekker een dagje thuis bent?
een lekkere jogging broek. In ieder geval iets wat lekker zit.

4 Hoe vaak klussen jullie?
we zijn nu met onze 4e ronde bezig. De eerste 3 rondes deden we het in onze vruchtbare week om de dag. Nu hebben we het elke dag gedaan. Ze zeggen dat je het beste om de dag kan doen, maar ik heb ook andere verhalen gelezen. Dus ik dacht ik probeer dit eens.  

5 Heb je een hechte band met je eigen familie en hoe is het met je schoonfamilie?
Ik heb 1 broer en 1 zus die ruim 10 jaar ouder zijn. Toen mijn broer nog vrijgezel was had ik een hele goede band met hem, maar dat is nu ook minder geworden. Eigenlijk zie ik ze maar heel weinig. Met mijn ouders heb ik wel een hele hechte band, dit komt ook omdat mijn moeder heel erg ziek is.
Mijn schoonfamilie woont niet echt in de buurt, dus die zien we zo'n 1 keer in de 2 maanden.

6 Wat is jullie ultieme dagje uit?
In de zomer vinden we het heerlijk om naar het strand te gaan. Wel naar de zee. Wij wonen niet dichtbij de zee, dus het komt niet zo vaak voor. Soms huren we wel eens een bootje. Verder vinden we het lekker om een terrasje te pakken en om uit eten te gaan.

Zijn er nog meer vragen dan hoor ik het wel!
Fijne pasen en jullie zullen snel weer van mij horen.

groetjes Sabrina

Hallo allemaal,

Vrolijk Pasen! Klinkt alsof velen van ons toch geen speciaal ontbijt hebben gehad. :( Wij zijn vanochtend snel zonder ontbijt het huis uitgehold, maar kregen in de kerk een broodje met bacon - mmmm...

Ha, trouwverhalen! (of huwelijksreis-zonder-trouwen verhalen natuurlijk, haha) Wij zijn heel traditioneel Engels getrouwd, in de kerk, ik in een witte jurk met sleep en sluier, mijn man in morning suit en met een hoge hoed! :) Ik denk dat het een geweldige dag moet zijn geweest, maar ik was zo in een roes dat het eigenlijk allemaal in een waas aan me voorbij is gegaan. De foto's later hielpen wel een beetje. Op huwelijksreis moesten we steeds giechelen: "haha, we zijn getrouwd!" Na een paar maanden geloofden we het pas echt.

Hoe was jouw trouwdag, sabrieneke? Fijn dat je PC het weer doet!

liefs

a

Het was echt een geweldige dag! Bij ons was het niet zo traditioneel. Ik heb de avond er voor gewoon lekker bij mijn mannetje geslapen, maar hij heeft mij wel bij het ouderlijk huis opgehaald. Eigenlijk verder met alles er op en eraan. Ik heb alles wel heel bewust mee gemaakt. En de huwelijksreis naar Thailand was ook echt geweldig.
Waar zijn jullie naar toe geweest op huwelijksreis?

groetjes Sabrina

Goeiemorgen,

Wij zijn niet op huwelijksreis geweest.
Was wel de bedoeling naar Jamaica maar kregen de kans voor een nieuwbouw appartement (buitenkansje) dus hebben we die centjes daarvoor gebruikt.

Volgens mij heb ik gister mijn ei gehad.
Teminste het zou kunnen als ik terug tel maar weet het niet zeker.
Voelde ineens steken onder in buik nog nooit gevoeld en was ook zo weer weg.
Dus wij gisteravond nog even flink geklust haha maar gaan gewoon door dan weten we zeker dat ik het niet verkeerd gevoeld heb hihi.

Wens jullie allemaal een hele fijne dag!!
Liefs Schuerke

Hey dames,

Iedereen de paasdagen goed doorgekomen?
Anathema: Vieren jullie in Engeland ook Pasen? En hoe wordt dat gevierd, net als in Nederland of anders? Ben wel nieuwschierig....

Wij hebben echt heel veel gedaan dit weekend. Vrijdag begonnen met echt slopen. Nu hebben wij geen garage en keuken meer... het is een groot gat in onze achtertuin. Het is wel snel gegaan het afbreken, want we hadden veel hulp... Veel vrienden die kwamen helpen!! Heel fijn. Nu kunnen wij volgende week beginnen met de fundering storten en leggen. Over 10 weken moet het af zijn, want dan wordt onze nieuwe keuken geplaatst. SPannend allemaal. Hopelijk blijft het weer nog een tijdje mooi, zodat het niet een grote modderpoel is om ons huis.

Vanmiddag nog even lekker op terrasje gezeten met wat vrienden, heerlijk.... Even wat gegeten en nu lekker op de bank, goede tijden, slechte tijden kijken en ondertussen even aan jullie een verhaaltje typen.

Ik zal ook eens even wat vragen beantwoorden.
En morgen ga ik eerst de huisarts bellen. Na mijn miskraam had ik nog heel lang last van bruinvloei (ja sorry maar moet het even kwijt). Toen na 7 weken eindelijk mijn menstruatie gehad (nou ja 2 dagen, ook niet echt heel erg ongesteld). Na die twee dagen was het weer veel bruinvloei.... Nu was ik er vanaf, en nu begint het weer zag ik vanmiddag... pfff hoe kan dat nu weer. De wij hebben ook niet echt geklust deze week. Volgende week ergens mijn "ei" maar, ik heb gevoel, dat mijn lichaam echt helemaal de klust kwijt is. Ook een beetje opgezette buik, dus ik ga eerst de huisarts bellen. Dan zie ik morgen wel even wanneer ik terecht kan. MIsschien is het niets, maar ik heb graag dat de huisarts me dan even gerusteld.

1. Heb je een speciale jeugdherinnering die je met ons kan/wil delen?
Met pasen heb ik eigenlijk geen echte jeugdherinnering... Wel leuke dingen gedaan en echt een fijne jeugd gehad, maar geen speciale Paas herinnering.

2. Ga je met pasen weleens naar de kerk?
Soms wel, soms niet. Dit jaar niet, omdat wij aan het verbouwen zijn, hadden wij het druk eerste Paasdag. Ik ben Katholiek opgevoegd (wel redelijk vrij hoor). Ik ben in de kerk getrouwd en ga af en toe naar de kerk.

1 Getrouwd, samenwonend?
Getrouwd, in september 2008! Hele super mooie dag gehad, samen met mijn man. Wij hebben echt een traditionele dag gehad. Ik heb bij mijn ouders geslapen... Mijn man heeft mij 's ochtends opgehaald. Eerst foto's gemaakt, daarna naar mijn ouders toe, waar alle daggasten waren (54 mensen). Daarna naar het gemeentehuis, toen naar de kerk,waar mijn vader mij heeft weggegeven (helemaal geweldig vond ik dat). Toen receptie, en daarna eten. Na het eten een groot feest. Was helemaal zoals wij het wouden. Wel veel geld, maar dat hadden wij er graag voor over.

Wij wonen helemaal naar ons zin! Zijn nu druk aan het verbouwen. Een grote woonkeuken krijgen wij met een bijkeuken en nieuwe garage! Heerlijk. Daarna is alles eigenlijk in huis gedaan, de afgelopen 4 jaar. Alleen de badkamer moet nog een keer. Wij hebben nu een groot bad erin zitten, waar we in moeten douchen. Dit zou ik graag een keer anders willen, maar dat zou inhouden dat wij geen bad meer hebben (onze badkamer is niet heel groot). En een bad willen wij heel graag houden, met onze (als ze er mogen komen) toekomstige kinderen. En als ze een paar jaar zijn, dan willen wij de badkamer een keer doen, maar dat heeft geen prioriteit.

Ik zal ook eens weer wat vragen bedenken:

1.: Wat wouden jullie vroeger graag worden? En is je droom uitgekomen?

2. Ben je samen (samenwonend of getrouwd) met je jeugdliefde? Heb je een echte jeugdliefde gehad?

3.: Heb je nog een opa en oma?

4. Is er iets in je leven, waar je echt spijt van hebt? En wat je anders had gedaan (als je het tenminste met ons wil delen)?

5.: Ben je al tante?

Hele fijne avond dames en morgen weer werken! Werkse en tot snel maar weer.
Anathema: Jouw NOD komt ook al snel? Heb je al klachten, of verneem je helemaal niets? SPannend voor je... We duimen onze duimen plat voor je!!!

Liefs SanPap

Hoi meiden!

Morgenochtend in alle vroegte gaan we naar het ziekenhuis voor een operatie (kleintje, ze gaan de amandelen van mijn man eruit halen). We zouden nu eigenlijk al moeten slapen want we moeten om 5 uur op, maar heb nog geen slaap! Morgen dut ik wel op zo'n plastic stoeltje in de wachtruimte...

Wow, Thailand. Onze huwelijksreis was iets dichter bij huis, kleine week in Italië. Ons hele huwelijk was erg goedkoop want we hadden niet veel geld. Alles was geregeld door vrienden en familie. Dus heel goedkoop maar heel gezellig. Huwelijksreis in een nieuw huis is natuurlijk ook een goed idee, schuerke, want dat huis mag je daarna houden! Altijd handig.

Zeg SanPap, het klinkt bijna alsof jullie zelf het cement gaan gieten! Hopelijk doen bouwvakkers dat voor jullie...?

Ja, mijn zelfverzonnen NOD is donderdag, maar het kan ook best later zijn. Afgelopen week was ik wat misselijk en licht in het hoofd. Ik weet nog van voor ik aan de pil ging (meer dan tien jaar geleden...) dat ik rond deze tijd van de maand weleens heel erg misselijk was en moest overgeven. Misschien is dit een teken dat alles langzaam weer normaal wordt? Liever hoop ik dat het goed nieuws is, natuurlijk, maar ik geloof het nog niet zo erg. Ik hou jullie iig op de hoogte!

Oja, en pasen in Engeland: het is hier traditie dat je (binnen je familie) een enorm chocolade ei voor elkaar koopt met pasen. Het is een hele handel, er is een hele supermarktgang voor uitgetrokken en alle grote namen maken hun eigen ei (Mars, Cadbury, Galaxy, Guylian etc.). En ze eten ook hot cross buns, een soort krentenbol met een kruis erop.

Op goede vrijdag doen veel kerken een "walk of witness". Dat is in Nederland verboden, je mag geen religieuze optochten houden, geloof ik. Maar er is dan 's ochtends een dienst en na afloop dragen twee mensen een groot houten kruis door de stad en de hele gemeente volgt in een soort processie. Het kruis wordt ergens verderop op een pleintje of bij een andere kerk weer neergezet en er volgt een gebed. Paasdag gaan de kinderen vaak eieren zoeken. Ze doen niet aan eieren schilderen, zoals in Nederland. Dat was het zo'n beetje denk ik. Oja, en de meeste mensen eten lam op eerste paasdag.

Tenslotte de vragen:
1.: Wat wouden jullie vroeger graag worden? En is je droom uitgekomen?
Volgens mij hadden we die al gehad. Maar ik wilde wel meer dingen worden: eerst Mary Poppins, later wilde ik graag anthropoloog worden (is niet gebeurd). Ik wilde 1 ding absoluut niet: lerares worden. Oeps. :)

2. Ben je samen (samenwonend of getrouwd) met je jeugdliefde? Heb je een echte jeugdliefde gehad?
Nee, niet mijn jeugdliefde, maar als ik hem toen gekend had was hij dat zeker geweest! Ik had een aantal jeugdliefdes maar ben wel blij dat die voorbij zijn!

3.: Heb je nog een opa en oma?
Ja, van mijn moeders kant. Hopen dat ze het nog kunnen meemaken dat ze overgrootouders worden.

4. Is er iets in je leven, waar je echt spijt van hebt? En wat je anders had gedaan (als je het tenminste met ons wil delen)?
Er zijn veel dingen die ik liever niet had willen meemaken, of keuzes die ik wou dat ik niet gemaakt had, maar als ik erop terugkijk dan zou ik toch niks veranderen. Het zijn uiteindelijk ook de vervelende dingen die je maken tot wie je nu bent. Ik heb een hele nare relatie gehad voordat ik mijn man ontmoette, maar als ik die fouten toen niet gemaakt had, had ik ze misschien met mijn man gemaakt en dat zou jammer zijn.

5.: Ben je al tante?
Nee, nog niet! (tenzij mijn broer me iets te vertellen heeft, je weet natuurlijk nooit).

En jullie?

a

Terug
Bovenaan