1e ongi na mk?

Hoi Rimke en Ashley,

Weer terug van weggeweest. Fijn om te lezen dat jullie zo meeleven.

Ashley, fijn om te horen dat alles goed is en hopelijk ben je vlug van die ontsteking af.

Het midweekje vakantie was heerlijk, maar helaas zijn de rode duivels  hier weer gekomen afgelopen woensdag. Dinsdag was m'n nod dus ik had test gedaan, helaas negatief, pas een dag later werd ik ongi. Wat was dat weer balen!! Ik begin toch een beetje de hoop te verliezen.
Dacht gisteren nog "oké, ik weer niet zwanger, hoe lang zal het duren voordat ik weer van iemand die ik ken hoor dat die zwanger is", en jawel hoor, vandaag hoorde ik dat een collega van mij papa wordt. Kei fijn voor hun hoor, dat zeg ik niet, maar ik vind gewoon dat ik nu toch echt aan de beurt ben!!

Volgende week vrijdag naar gyn om te kijken of er een eitje aan 't groeien is. Dan wil ik haar vragen of ze m'n eileiders een keer na kunnen kijken of die open zijn, dan spuiten ze vloeistof in en kunnen ze dat blijkbaar zien (van een collega gehoord). Binnekort gaan ze ook weer zaad onderzoeken. Ik wil die dingen gewoon uitgesloten hebben.

Wat duurt een maand zo lang he? Tot de eisprong vind ik nog niet zo erg, maar die wachtweken daarna, vreselijk!!

Rimke, met jou alles goed? Geniet lekker van je zwangerschap he en ik hoop toch echt dat Ashley en ik zwanger zijn voordat jij gaat bevallen!!

Fijn weekend meiden en tot snel.

Liefs en een dikke knuffel van Wijstje XX.

Ha meiden!

Hoe gaat het hier...........

Wijstje: al van de teleurstelling bekomen?
Ashley: hoest met je borstontsteking? En je eitje inmiddels gehad toch??

Ik wilde jullie even laten weten dat we vanmorgen de 20 weken echo gehad hebben, en dat alles er heel goed uitzag..........hij wilde alleen niet laten zien wat het gaat worden (ja, wij noemen hem hij.............), had de knietjes bij elkaar en de navelstreng ertussen.......hahahaha! Blijft dus spannend tot het einde......

Liefs Rimke

Hoi Rimke,

Wat fijn om te horen dat je 20 weken echo goed was, toch weer een hele geruststelling. Je bent alweer op de helft, wat gaat dat snel he? Tenminste dat vind ik. Is toch  jouw eerste kindje of niet?

De teleurstelling weer een beetje te boven ja. Valt niet mee om je er elke keer weer overheen te zetten. Ik weet dat het beter is om er niet teveel aan te denken, maar helaas zal dat niet meer lukken. Het is nu 1,5 jaar na het verwijderen van m'n spiraaltje en om me heen wordt iedereen maar "snel" zwanger.... Dat is erg frusterend. Nu gaat het wel weer, vrijdag naar gyn voor controle eitje, en dan wil ik vragen om te kijken of de eileiders open zijn en zo niet om te open te maken, hopelijk zal dat een beetje helpen. Duim maar weer heel hard voor ons.

Ashley, hoe is het met jou? Weer van je ontsteking af? Ik hoop het voor je, want dat lijkt me erg pijnlijk.

Tot snel maar weer, liefs Wijstje.

Hoi Ashley,

Hoe is het nou met jou? Lang niks van je gehoord.

Hier is het weer balen, afgelopen vrijdag hebben de rode duivels zich weer gemeld . En ik was nog wel een dag overtijd!! Had er deze keer niet opgerekend maar dan krijg je toch weer hoop.

Zaadonderzoek gehad en dat was helaas niet zo goed. Hoeveelheid was goed 80 miljoen en 40 miljoen is al goed, alleen de beweegelijkheid is niet al te best 4% goed en 18% traag. Aangezien de hoeveelheid zo goed is vind de gyn dit toch een goeie test. Nou, ik niet kan ik je zeggen. Als het zaad traag is duurt het langer voordat je zwanger wordt en dat hebben we gemerkt.

Maandag 19 mei moet ik weer naar de gyn voor controle eitje en dan gaan we kijken wat we nog kunnen doen, ik ben benieuwd.

We houden de moed er maar weer in, maar dat valt niet altijd mee. Het verlangen is veel te groot.

Ik hoop gauw weer wat van je te horen.

Liefs en een knuffel van Wijstje.

Hoi Wijstje,

met mij gaat het goed hoor. Heb even in een behoorlijke dip gezeten, maar begin alles weer wat positiever in te zien.

Vorige cyclus is weer zo'n lange geworden, 47 dagen
Ik denk door alle spanningen rondom mijn borstonderzoek en m'n zwakke gezondheid rond die tijd.

Ik zit nu alweer op dag 12. Ben dik 7 dagen ongi geweest en verlies nu nog af en toe wat bloed?!

Ik moet aan het eind van deze cyclus een afspraak maken met de gyn. Dan lopen we daar al weer een jaar!
Ben benieuwd hoe we dan weer verder gaan?

Meid, het moet ons beide toch eens gaan lukken hè

Als ik jou stukje zo lees worden jij en je man wel goed gevolgd door de gyn! Bij ons staan op dit moment de gynbezoeken op een laag pitje en ik merk dat ik dat niet echt fijn vind.

Ik zal proberen wat regelmatiger hier langs te komen, ben daar de laatste tijd niet zo goed in

Weet wel dat ik aan je denk en dat ik ook voor jou duim dat het toch binnenkort "raak" zal zijn

Dikke knuf xxx
Liefsss,
Ashley.

hoi meiden,

ik heb op 11-4-'08 een mk gehad na zwangerschap van 15 wk.
Het was een jongetje en hebben hem willem genoemd.
ik heb normale bloeding gehad van 5 dagen. bij ongi ook 5 dagen.
ik ben nu nog steeds niet ongi en vraag mij af of ik nu maandje oversla ivm
de mk dat mijn lichaam nog moet herstellen.
omdat er zoveel reacties staan heb ik niet alles gelezen maar zou graag van
jullie willen weten hoe dat bij jullie was.
groetjes een nu onzekere mama 13

Hoi Ashley en Mamma 13,

Ashley, ik ben blij om te horen dat het weer wat beter met je gaat, het is ook niet niks hoor allemaal en dan nog dat getrubbel met je borst erbij......

Het moet bij ons toch ook een keer gaan lukken he? Ik blijf toch hoop houden, al is dat niet altijd even makkelijk. Op zich houden ze ons goed in de gaten bij de gyn. Ze zouden 6x screenen (grootte eitje in de gaten houden en advies geven om te klussen....) De 6e keer hebben we nu gehad, dus ik ben benieuwd wat ze maandag gaat zeggen, zeker gezien het feit dat het zaad niet beweegelijk genoeg is. Ik hou je op de hoogte.

Mamma 13,
Bij mijn eerste miskraam (in 2004 voordat ik zwanger werd van mijn nu 2,5 jaar oude dochter) ben ik na 6 weken ongi geworden (ik ben toen wel gecurreteerd en weet niet of dat bij jou ook het geval is). In september 2007 heb ik weer een miskraam gehad, ook weer gecurreteerd en toen werd ik pas  9 weken later voor het eerst ongi, maar dat komt omdat ik een cyste gehad heb.
Ik leef erg met je mee en weet precies hoe je je moet voelen. Heel veel sterkte met dit verlies en ik hoop dat zowel jij, Ashley, maar ook ik heel snel zwanger zullen zijn.

Liefs Wijstje.

Hoi wijstje,

Om te beginnen met slecht nieuws ben vandaag weer na 36he dagen na mk

ongi geworden. (norm. 30 dagen)

Ik ben op de normale manier bevallen en helaas ook met nageboorte (auw)

Ik ben niet gecureteerd.

20 mei moet ik voor een echo om te kijken of alles hersteld is enof ik last heb

van kiesters zoja moet ik eerst geopereerd worden voor ik verder kan met

de iui behandeling, 26 mei dan ook gesprek met gynaecoloog.

Wat voor behandeling heb jij bij de gyn.?
Ik hoop dat ze een beetje positief nieuws hebben voor je maandag.

groetjes mama 13

Terug
Bovenaan