1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Geen cyste te zien ? dus ik mag vanavond beginnen! En zo fijn, ik hoef ook geen echo meer op cyclusdag 1. Heel prettig, ik ben niet echt preuts meer maar zo hou ik nog wel een beetje eigenwaarde. Vandaag had ik persoon 10 die een kijkje nam en dat drukte mij gelijk weer met mijn neus op de feiten. Mijn lichaam voelt niet meer van mij, zegmaar. 

Suusx succes met je gesprek. Kan me voorstellen dat je daar toch zorgen om maakt omdat het niet voldoet aan het perfecte plaatje. Hopelijk is het een fijn gesprek en kun je met vertrouwen naar het traject.
Lapjesendraadjes oh top nieuws, succes met de spuiten! Erg hé, iedereen die maar komt blieken. Alsof het de normaalste zaak is dat je in de blote kont en benen wijd ergens op een stoel ligt. Ik vond een stagair al erg, dus laat staan als er nog meer mensen omheen staan. Ik probeer mezelf er inmiddels voor af te sluiten, want een andere manier is er helaas niet. Maar fijn vind ik het zeker niet, denk niemand. 

Mijn hoofd nog voller met info gestopt door de voorlichtingsfilm te kijken. Je gaat bij het amc eerst aan de pil en dan zeggen zij wanneer je dan moet beginnen met prikken. Maar is het nu heel gek als ik 3 februari niet al om de pil vraag dat ik maart meteen kan beginnen? Wat ik dus lees ga je dus eerst ad pil, en met de hormonen die je daarna moet spuiten leg je eerst alles plat en daarna zorg je ervoor dat er heel veel kan gaan rijpen. Daarvoor is dus de fostimon? En dus om OHHS denken maar dat komt weinig voor. Dan heb ik daar een 1 bij gezet, want dat zijn dus de eerste stappen. Maar niet verder denken want al die stappen is al te ver vooruit. Waar bij een koffiepot "normale" mensen de pot zijn en gewoon altijd heldere koffie hebben, ben ik het filter. Daar blijft alles in hangen. Positieve dat ik nu alles al weet is tegen de tijd dat het februari is ik dan wel alles op een rijtje heb om met alles stapje voor stapje te beginnen. Bij mij komt info in een grote hoop binnen, en niet zoals bij een ander geordend en gesorteerd... Het lastige, en gelukkig vind mijn vriend het geen probleem, is dat ik als mijn hoofd vol is ook graag hardop denk en soms erg in dingen blijf hangen en herhalen. Maar het is ook allemaal zo spannend wat er gaat gebeuren!

Ojee wat veel berichten.
Brabandse, wat een goed nieuws. Op naar zondag! Ik ga voor jullie duimen. Heel fijn om af en toe ook positieve verhalen te horen.
SuusX, begrijpelijk dat je toch weer gespannen bent voor het gesprek. Hopelijk wordt het toch een fijn gesprek. Dan nog die menstruatie en dan hopelijk naar een betere tijd.
Lapjesendraadjes, fijn dat je mag beginnen en minder echo's nodig hebt. Ik kan me voorstellen dat je er soms klaar mee bent. Heel veel succes met alle medicatie. Het lijkt een stuk meer dan bij mij.
Knuffeltje, begrijpelijk dat het allemaal veel is. Het is natuurlijk voor iedereen anders, maar ik vind het fijn dat het bij ons in stappen gaat. Uiteraard hebben ze wel alles uitgelegd, maar vanaf dat moment gaat het stap voor stap en dat vind ik erg prettig. Hoef ik me niet druk te maken over wat gaat komen. Ik heb overigens geen ervaring met eerst de pil slikken, dus geen idee hoe dat gaat. Succes!
Hier merk ik dat ik me de laatste dagen na het spuiten een beetje duf voel. Dan ga ik lekker naar bed, dus is niet zo erg. Ik slaap wel onrustig, dus ben ook wel een beetje moe. Maarja komt goed. Tot nu toe wil ik nog steeds niet klagen. Morgen heb ik weer een echo. Ik had vanavond opeens bij het afvegen rekbaar slijm zoals bij een ovulatie. Ik vraag me nu dus wel af of ik misschien een natuurlijke eisprong heb gehad. Ik weet niet eens of dat kan. Dat spookt nu dus even door mijn hoofd, maar morgen ga ik het horen. 

Mttm succes bij je echo! Ik had voor de punctie ook van dat rekbare slijm. De arts wees mij er zelfs tijdens de laatste echo op. Was volgens hem alleen maar een goed teken dat je baarmoeder zich goed aan het voorbereiden was, dus ik zou me er niet teveel zorgen om maken.
Knuffeltjeee wat lastig voor je. Is er iets wat werkt zodat je de info beter kan hanteren? Bv alles opschrijven in de volgorde waarin dingen gaan plaatsvinden? Zodat je alles stap voor stap kunt onthouden? 

Ben een beetje somber teruggekomen van de echo. Toen ik vertelde over het rekbaar slijm was de arts nog best optimistisch. De opbouw van het slijm zag er ook goed uit. Helaas de eitjes niet. Nog steeds erg weinig eitjes en de meeste eitjes waren nog erg klein. Er was nu een eitje wat een kleine kans zou maken bij een punctie. De arts wil toch proberen om meerdere eitjes te krijgen. Daarom moet ik nu gonal f 300 gaan spuiten en maandag weer terug. Op dat moment zie ik deze ronde sowieso al als verloren en voelt het even alsof het heel moeilijk gaat worden om een kindje te krijgen. Hopelijk gaat het straks weer beter.

Ah wat vervelend mtmm, je hoopt toch dat er groei in zit en je verder kan. Wie weet wat de 300 doet! En als het niet helemaal de ronde is dan kan het de volgende keer wat bijgeschaafd worden? Sterkte!!
Hier ook de eerste stappen weer naar een 2de poging. Vandaag de eerste decapeptyl, nog 4 keer de pil en dan bij menstruatie de uitgangsecho plannen! 

Brabandse zo slim ben ik gelukkig al. Alles opgeschreven om dat voorlopig op te bergen.
Ook weer zoiets, wanneer vertel ik het mijn werkgever? Ik weet nu de om en nabij periode dat we gaan starten. Ik werk voor een landelijke organisatie als huishoudelijke hulp. Je zou toch zeggen dat bij een organisatie met haast alleen maar vrouwen er dus wel begrip is. Maar juist de grote van de organisatie en dat ze willen dat de zorg voor de cliënten altijd door moet gaan het liefst maakt het spannend te vertellen. Snap ik, de cliënt betaald, rekend er op. Scheelt wel dat ik hele lieve cliënten heb. Vriendlief zegt dat ik het beter nu alvast kan bespreken met mijn coördinator.

Terug
Bovenaan