1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Mttn snap wel dat je je een beetje somber bent je hoopt toch dat het allemaal helpt die hormonen masr lichtpuntje je krijgt extra en dat kan zo maar het verschil.maken en ineens veel eitjes klaar zijn ik vond de echo's ook altijd spannend ik spoot ook hormonen en de ene keer had ik 1 ei en de volgende keer 3 dus mijn lichaam reageerde ook elke keer anders  maar ik ga duimen dat het gaat helpen en anders de volgende maand weten ze ook beter wat ze moeten doen met de hormonen en de hoeveelheid gaan aanpassen   

Dankjewel dames. Ik denk dat ik tijdens het gesprek bij de arts na de echo een beetje afwezig was door de uitslag. Ik heb dus niet heel veel gevraagd. Ik weet wel dat de arts zei dat er in het buitenland onderzoek is gedaan naar gonal f 225 en 300 en dat er bijna geen verschil te zien was. Ik heb dus niet heel veel hoop. Verder weet ik niet wat de volgende poging mogelijk is. Gonal f 300 is het hoogste, maar ik weet niet of ze nog andere dingen kunnen voorschrijven. 
Nu vraag ik me vooral af of het wel zinvol is om een punctie te laten doen als er maar 1 eitje is. Ik ben toe aan weekend, maar ik ben ook heel blij als het maandag is. 

Mttm, herkenbaar. Ik moest toen ook een hogere dosering spuiten. Mijn eitjes waren wel ok qua grootte, maar vooral weinig. De hogere dosering kan echt verschil maken hoor! Houd moed!!
Bij mij hielp het weinig, maar daardoor krijg ik nu meteen al de hogere dosering. Oh en trouwens, de medicatie lijkt veel omdat elke spuit Fostimon in een apart doosje zit. Deze keer heb ik ook alvast de Crinone gel meegekregen, voor na de punctie.
Lotjejansen, dan lopen we zowat gelijk op! Ik had gisteren de eerste Decapeptyl en verwacht as donderdag mijn menstruatie.
Ik ben het eens met je vriend Knuffeltjeeee, ik zou het nu al met je leidinggevende bespreken. Anders valt het die zo rauw op haar dak! Ik heb die van mij nu een ruwe schatting gegeven wanneer ik verwacht dat ik afspraken heb/afwezig ben. Ze heeft mazzel want ik denk dat t meeste op mijn vrije dag en in t weekend gaat vallen.

Mttm, jeetje wat een domper inderdaad! Dan denk je ook waar doe je het voor he..hoop dat de hogere dosering alsnog meer gaat opleveren spannende dagen voor je! En anders inderdaad bij de volgende ronde hogere dosis, een punctie voor 1 eitje lijkt me zonde. Had de verpleegkundige ook al tegen ons gezegd dat ze dat eigenlijk niet doen maar dat je dan beter weer opnieuw kan beginnen. Sterkte hoor!
Lotjejansen succes deze ronde! Fijn dat je ook weer begonnen bent. 
Knuffeltje, ik zou denk ik zelf nog even wachten met vertellen tot je echt een duidelijke datum of start maand weet. Maar je moet natuurlijk doen waar je je prettig bij voelt.
Mijn gesprek met de gynaecoloog was prima ze heeft het e.e.a verteld over niches en vervolg stappen. Maar zij denkt echt dat het wel mee valt bij mij en we gewoon zwanger kunnen worden met ivf. Dus we gaan beginnen. En vandaag is ook mijn menstruatie begonnen. Dus morgen start ik met de primolut en maandag met de decetapyl! We gaan ervoor! Heel lief aantal mensen in mijn omgeving en op t werk boden aan om te prikken als ik het lastig vind. Ik ben zelf verpleegkundige in de psychiatrie maar toch gek om mezelf te moeten prikken een ander vind ik geen probleem haha. 

Mttm oh wat een domper zeg. Ik zou denk ik voor een escape iui gaan. Zo'n punctie is zoveel moeite anders voor maar een eitje. Ik heb deze ronde ook veel moeten spuiten, dus dat kan echt wel schelen, maar geen idee of dat nu nog wat voor je doet.
Suusx wat fijn dat zij er vertrouwen in hebben. Nu zelf dat ik krijgen en vol goede moed eraan beginnen! 
Wij zijn weer terug vanuit Duitsland. Daar kregen we super nieuws. Alle 7 embryo's waren top, dus er viel er geen een af tot nu toe. Dus ik heb 2 4 daagse embryo's terug gezet gekregen en nu maar duimen dat ze blijven plakken. Volgende week mag ik mailen of de rest goed door groeide zodat die in de cryo zijn gegaan. Zelf heb ik nog weinig echt last van de punctie, dus ik voel me gewoon top nu. Ik zit voorlopig weer op een roze wolk ? en hopelijk heeft dit voor andere ook vertrouwen, want bij ons ging het hiervoor natuurlijk ook niet soepel! 

Hoi allen,

Dit is de eerste keer dat ik reageer. Ik kan mij erg herkennen in jullie verhaal.
Ik ben ben nu in mijn 4e jaar bezig zijn om zwanger te worden. Oktober 2019 met IUI 1e keer zwanger. Na 10w+5 geen hartje meer en kindje verloren. In mei 2020 weer na 2 maanden IUI zwanger en op de 9w+3 weer gestopt met groeien. Ik heb 5 verschillende soorten autoimuuniektes,  het is mogelijk dat ik het zelf afstoot. Ik word 36 jaar en gevoelsmatig begint ook de tijd mee te spelen. Nu mogen mijn man en ik 2 feb. voor de intake gaan IVF gaan.
Alle hoop op IVF of ICSI. 
Ik ben heel gespannen en geen idee wat ik er van verwachten kan. Hopelijk gaat dit lukken! 
Sterkte allemaal.  Liefs Claudia

Terug
Bovenaan