1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Wooooow brabandse dat is het beste scenario wat fijn!!! Men wat een opluchting zal dat zijn en dat je nu gewoon 2 teruggeplaatst hebt gekregen ? geniet van deze ontwikkelingen, spannende weken komen eraan ??
Claudia welkom, ook al veel meegemaakt, en nu toewerken naar ivf/icsi! Ook een spannende tijd en op de goede plek aanbeland voor steun en uitlaatklep! 
Hoe is het met de anderen? 
Lapjesendraadjes wat leuk dat we gelijk op gaan! 

Bedankt voor al jullie lieve woorden. Uiteraard zijn er nog genoeg emoties, maar ik heb wel een beetje rust kunnen vinden in het feit dat we pas zijn begonnen. Het is ook logisch dat eerst nog dingen onderzocht moeten worden zoals de dosis van de hormonen, etc. Ik zie dit nu een beetje als een generale. Volgende maand zal het al beter gaan. Mocht er maandag toch nog goed nieuws komen, is dat alleen maar heel mooi. Vanmiddag ben ik lekker gaan wandelen en heb ik goed kunnen nadenken en mijn hoofd kunnen liggen maken. Toen bedacht ik me wel dat ik had gevraagd wat het zou betekenen als het maandag nog niet goed zou zijn. Of er dan nog mogelijkheden zouden zijn. De arts zei toen dat ze verwacht dat de punctie op donderdag of vrijdag zal zijn, zodat er na maandag nog even tijd is om te groeien. Maandag dus even goed vragen hoe dit zit. Ik weet niet of wij voor IUI in aanmerking komen. Het zaad van mijn vriend was daar echt niet goed genoeg voor.
Brabandse, wat een goed nieuws. Wat mooi dat er zoveel goede embryo's waren en dat er twee teruggeplaatst zijn. Ik ga heel hard voor je duimen. Hopelijk kun je toch een beetje genieten van dit mooie wonder.
Lapjesendraadjes, hoe gaat het met jou? Hoe gaat het met spuiten?
SuusX, wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad en dat er vertrouwen is. Je mag ook al snel beginnen. Wat aardig dat zoveel mensen willen helpen. Ik vond het de eerste keer heel spannend, maar daarna ging het prima. Succes!
Claudia, wat een verhaal. Dat lijkt me echt heel moeilijk. Sterkte! Wanneer mag je beginnen?

Wauw Brabandse wat een mooi resultaat! Spannend, de komende twee weken! Wat ik mij  nou afvroeg, wordt je bij een ivf/icsi traject altijd later ongesteld (liever niet natuurlijk!)?. Ik bedoel je krijgt 3 tot 5 dagen na je eisprong de terugplaatsing en in principe blijft je cyclus toch normaal?
Welkom Claudia, poeh dat lijkt mij erg heftig om mee te maken! Heel veel sterkte in dit nieuwe traject!
Mttm, spuiten gaat best goed! Dag 1 een wat botte naald, de Mr zei dat hij behoorlijk wat weerstand van mijn huid voelde (hij beweerde dat t kwam dat hij weinig vetrichel bij mij kon pakken. Het schatje..Ik heb vet genoeg). Dag 2 een prima naald. Jongste stiefdochter, die net met biologie haar proefwerk over de hormoonhuishouding moet doen, keek geïnteresseerd toe. Misschien dat we haar volgende week mij laten prikken. Tis toch een beetje een groepsproject haha

Fingers crossed Brabandse! 
Kun je nagaan dat het dus per land verschillend is. In NL plaatsen ze na 3dagen terug. Wij kunnen ook nog mee doen met diverse onderzoeken en een er van is dat ze willen kijken hoe de resultaten zijn als je met 5 dagen terugplaatst. Maar mij lijkt het hele traject al onwijs spannend dus ik ga het niet nog spannender maken als het niet hoeft...
Ik denk dat ik de 2 wachtweken als een soort van time out ga zien. Dan is er al zoveel aan vooraf gegaan. Tuurlijk hoop je dat het blijft plakken, maar ik hoop dat het mij tzt lukt om gewoon te genieten van het wachten. Gewoon even geen gedoe en geprik. Gewoon vertrouwen dat ze de beste zaadcel hebben gevonden en de beste eicel en dat die gewoon hun ding gaan doen. Maar wie weet denk ik er als het zo ver is wel heel anders over...

Lapjesendraadjes, fijn dat het zo goed gaat. Een botte naald is wel even vervelend idd. Hoeveel prikjes moet je per dag? Succes!
Knuffeltje, dat verschilt per ziekenhuis/kliniek. Bij onze kliniek doen ze het op dag 3 of 5. Ze kijken naar de kansen. Wij kunnen ook meedoen aan een onderzoek. Ik heb het idee dat wij sowieso niet aan de voorwaarden zullen voldoen, maar we hebben besloten om het de eerste keer sowieso niet te doen. Ondanks dat het niet echt anders is, behalve dat loting bepaalt op welke dag de terugplaatsing is, willen we het nu even niet.

Claudia helaas welkom op deze lijn en wat een verhaal zeg. Hopelijk gaat ivf/icsi wel een klein wonder brengen voor jullie.
Mttm wat goed dat je jezelf weer wat verpakt hebt, hopelijk is de echo morgen gewoon boven verwachting. Ik duim voor je.
Lotjejansen en last van het spuiten inmiddels? 
Lapjesendraadjes er veranderd inderdaad niks aan je cyclus, hoewel ik wel progesteron moet slikken dus mijn menstruatie sowieso niet begint voordat ik stop. Zodoende mag ik dus 2 weken na de punctie, als je een dag overtijd zou zijn testen. Maar ik zeg tegen vrijwel iedereen dat het 2 weken is, want dan zit niet iedereen in mijn nek te hijgen op 3 februari als ik de test mag doen.
Knuffeltjeee het verschilt behoorlijk bij welke kliniek je bent en niet alleen het verschil tussen een 3 of 5 daagse embryo. Zo heb ik deze ronde dus totaal niks hoeven spuiten om mijn eigen cyclus stil te leggen, dus alleen maar stimulatie hoge dosis en op een gegeven moment een eisprong remmer. Dat was voor mij echt ideaal omdat ik echt een heks wordt van decapeptyl. Ik zou dan zomaar iemand kunnen vermoorden, zo veel woede zit er dan in mij. Ook het verschil tussen een 3 of 5 daagse embryo neig ik inmiddels naar de 5. Dit omdat een 3 daagse eigenlijk in de eileider hoort te zitten en niet al in de baarmoeder. Dan is zo'n embryo n nog glad terwijl op 5 dagen is die gereed om in de nestelen, dus niet met glad. Zo kon je zien op de foto's van onze embryo's, nog zoiets wat totaal anders is, dat de buitenkant inderdaad niet meer mooi glad was. Maar of het een verschil is, zullen we zien zodra ik mag testen. 

Ik vind het toch wel weer wennen, de decapeptyl spuiten. Is toch soort pijnlijk gevoel die naald. Qua bijwerkingen geen idee heb idee dat ik wat voller wordt maar kan ook verbeelding zijn ?
Doe je nog speciale dingen brabandse nu om de innesteling te bevorderen voor zover dat kan? ?

Thanks voor de uitleg en goede tip Brabandse!! Ik heb iedereen gezegd dat ik na de punctie mijn mond hou over hoe het verder gaat qua proces. Althans, dat ik het ga proberen haha. Want ik weet niet hoe zwaar die wachtweken voor mij worden en hoeveel pogingen er nodig zijn.
Oké, ik kan toch niet al na 3 dagen prikken van de Decapeptyl moe zijn? Ik zat om 8 uur al te geeuwen! Ik kan mij dat helemaal niet herinneren van de vorige keer. En ja, die naalden zijn gewoon klote he Lotjejansen! Maar vanavond ga ik op de bank liggen bij het spuiten, ik hoop dat t dan iets makkelijker gaat. 
Qua humeur is er volgens mij niet zo heel veel anders als normaal zo vlak voor mijn menstruatie haha. 

Terug
Bovenaan