1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Lotjejansen, ik kan begrijpen dat je weer moet wennen. Ondanks dat ik de prikjes vind meevallen, voel je het natuurlijk wel. 

Lapjesendraadjes, ik lig ook op de bank en mijn vriend zet dan de spuit. Ik vind dat erg prettig. 

Brabandse, je had helemaal gelijk. De echo was boven verwachting. De dokter zei dat het mooi uitziet. Ik moet nog even doorgaan tot woensdag. Dan kan een kant nog een beetje groeien. Woensdag dan nog een echo en ze verwachten vrijdag of zaterdag de punctie. Vandaag even een fijn gesprek gehad. Het kan zijn dat de gonal f 300 zijn werk heeft gedaan, maar het kan ook zijn dat het bij mij sowieso pas iets later begint te groeien, omdat ik soms ook cyclussen van 33 dagen heb. We gaan er nog even tegenaan. 

Goeiemorgen! Wat een hoop berichten weer. Zal mijn best doen op iedereen te reageren. 
Gelukkig mttm dat de medicatie nu toch goed zijn werk doet. Hopelijk hoor je dat er woensdag nog wat eitjes bij zijn gekomen! Spannende dagen en dan bijna de punctie! 
Lapjesendraadjes,  ach lekker aan toegeven als je moe bent of t van de prikken komt geen idee haha weet nier of dat al zo snel kan??
Brabandse,  hoe gaat het met jou? Mag je dat eigenlijk zelf wat over zeggen ee  3 of 5 daagse embryo terug laten plaatsen? Als ik het zo lees zou ik dan ook wel voorkeur hebben voor een 5 daagse.
Met mij gaat het goed, ik merk niks van  de primolut aan bijwerkingen Gelukkig! Wel dus maar 1 dag ongesteld geweest.. hoort dat weten jullie dat? Lijkt mij dat mn baarmoeder slijmvlies dan helemaal niet mooi schoon is..ik krijg dan straks wel een ontrekkings bloeding na stoppen met de kuur maar is dat dan voldoende? En vanavond eerste decetapyl! Ga gelijk proberen het zelf te doen. Mijn man werkt veel avonden dus beter als ik het dan zelf kan. 

Lotjejansen Ik had ook het idee aan te komen van alle hormonen, dus dat zou goed kunnen. Ik doe voor de rest weinig extra dingen. Wel zei deze arts dat ik voorlopig even niet in bad mag. Echt een ramp want ik werk met paarden en na een hele dag buiten ben ik echt door en door koud normaal gesproken en is een douche eigenlijk niet genoeg om op te warmen. Dus ik loop nu in extra thermokleding om niet te koud te worden. Daarnaast gaf ze ook aan even te wachten met gemeenschap, had ik ook nog niet eerder gehoord, dus ik wacht tot een week na de terugplaating, want dan zou het vruchtje(s) inmiddels ingenesteld moeten zijn.
Mttm Hoe was je echo? Het zou goed kunnen dat je lichaam gewend is dat je meer hormonen nodig hebt voor eitjes te laten groeien.
SuusX Nee, in Duitsland doen ze eigenlijk standaard een 5 daagse terug plaatsen tenzij dat op een zondag valt, wat bij mij het geval was. Dus dan plaatsen ze een 4 daagse. Zover ik weet zit daar dus niet een keuze mogelijkheid in bij hun.
Hier gaat het voor de rest goed. De pijn van de punctie in mijn buik is eigenlijk weg. Voel zo af en toe wel iets van een steek ofzo, maar tijd zal leren of dat goed of fout is. Wel hebben we gehoord dat er maar liefst 4 in de cryo gegaan zijn, waarvan een zelf echt een aa kwaliteit had. Eentje liep wat achter en die is op dag 6 uit elkaar gevallen, dus daar was iets niet goed mee. Maar al met al is deze punctie echt top verlopen, want cryo's hebben we in de voorgaande keren niet gehad. Dus ondanks dat de aanloop erg lang, frusterend en behoorlijk wat miscommunicatie had, zijn we wel tevreden tot nu toe.

Hier 5 februari eerste intake ivf zoveel zin in en toch ook wel spannend de gynaecoloog zei dat het wel lijkt op de iui behandeling en je bent vooral heel moe en je buik voelt wat vol dus zie er niet echt tegenop heb hier zo goed gevoel bij mijn vriend zegt steeds het gevoel te hebben  dat we een tweeling krijgen als het mocht lukken ben benieuwd deze maand zelf maar aan de klus geweest en zul.je zien dat we spontaan zwanger zijn omdat we al met ons hoofd bij de ivf zitten en daar op ongesteld hebben 

SuusX, helaas kan ik je vraag niet beantwoorden. Een dag lijkt kort, maar misschien is het normaal met de medicatie.
Brabandse, wat fijn om te horen dat het zo een goede poging was. Hopelijk is het een blijvertje. Ik kan me voorstellen dat je even baalt dat je niet in bad mag, maar gelukkig is het maar even. Wel goed warm houden inderdaad. Ik las ergens dat geparfumeerde en geurende dingen, zoals essentiële oliën misschien niet goed zijn voor de innesteling. Misschien heeft het daarmee te maken. Ik weet niet of het waar is, maar ik heb besloten om de dag voor de punctie even al mijn geurstokjes, kaarsjes en norm maar op, op te bergen. 

Carolinerkj, hoop je dat het gelukt is of ben je ook echt zwanger? Als je denkt dat het een tweeling wordt, neem ik aan dat bij jou twee eitjes worden teruggeplaatst of niet?
Sinds ik weet dat de eitjes het goed doen, ben ik echt ongeduldig. Vanmorgen was de echo weer goed. Nu 3 en 9 eitjes. Dat vond ik wel raar, omdat het eerst 4 en 7 was. Die 9 snap ik nog, maar die 3 niet. De dokter vond het niet gek, dus het zal wel normaal zijn. Uiteraard bedacht ik me later pas weer dat ik eens had moeten vragen of er ook al eerder eitjes af kunnen vallen. Vandaag nog triptofem en Gonal F spuiten. Morgen pregnyl en dan zaterdag de punctie. Ik vind het nu wel echt spannend, maar wel op een goede manier. Aangezien ik nu al geen geduld heb, worden de wachtweken vreselijk, als het zover komt natuurlijk. 

Stom he, zo'n ovutest maakt echt niet meer uit als we toch enkel van icsi afhankelijk zijn, maar ik ben gefrustreerd dat ik gewoon nergens mijn eisprong heb kunnen vastleggen deze maand. Ookalwordt er niet naar gevraagd wilde ik toch een lijstje kunnen overleggen hoe prachtige cyclus ik wel niet heb. Omdat het vorige maand toch lastig was ivm potje inleveren en kerstvakantie heb ik het vorige maand ook al niet bijgehouden. Aan de test moet het niet liggen, geloof dat de meeste hier sensitest gebruiken. 
Ik mag andere week woensdag 3 februari weer voor een (uitgangs)echo. Ik hoop dat ik dan alvast aan de pil mag, vanwege mijn anti-epileptica. 
En dan een maand wachten tot de rest van de voorlichting en hopelijk starten... Voor mijn idee gaat het in andere ziekenhuizen veel sneller. Maar ergens wel beter in zoveel kleine stapjes. Maar ik wil zo graag! 
Ergens wel beter om alles middels de pil te regelen want omdat vorige week zo spannend was met alle nieuwe info is dus nu mn ei ook nergens te vinden...

Mttm nee ben nog niet zwanger hoor?mijn vriend heeft een levendige fantasie ?ik had nl gelezen dat ze vanaf 38 jaar in elk geval 2 eitjes terug plaatsen maar met de iui had ik  ook wel eens 2 eitjes en zelfs een keer bijna 3 dus hij zei toen zal wel.grappig zijn als het er twee zijn vandaar en nu dus ivf met 2 terugplaatsingen dacht ik tenminste masr 5 feb eerst intake gesprek

Terug
Bovenaan