1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Vervelend, had gisteravond een reactie getikt maar die is niet geplaatst, zie ik.
Mttm maak je niet druk over het wisselende aantal, tijdens de punctie zal dat nl weer heel anders zijn. Als je arts tevreden is dan zit t echt wel goed! Het gaat uiteindelijk om rijpe eicellen. Dus stel dat ze er 12 opzuigen, dan is de kans groot dat daar een aantal niet rijp genoeg van zijn. Of er zitten meer eicellen in de follikels, dat kan ook. Laat het maar over je heen komen, veel succes met de punctie!
Brabandse, wat vervelend dat je niet in bad mag! Ik had wel gehoord dat je tor de terugplaatsing niet in bad mag ivm eventueel ontstekingsgevaar, maar daarna wist ik ook niet!
Knuffeltjeee heerlijk joh, het is volgende week al weer 3 februari! Ongemerkt vliegt de tijd toch voorbij zo! Ik kan mij niet voorstellen dat je superlang de pil moet gaan slikken. Laat t maar lekker over je heen komen, stapje voor stapje nieiwe info verwerken lijkt mij best fijn!
Carolinerkj, ze plaatsen niet standaard twee embryo's terug vanaf je 38e hoor! Ik ben ook 38 en de eerste twee pogingen (incl punctie) doen ze dat niet, tenzij ik er tijdens een evaluatiegesprek om ga vragen. Vanaf ronde 3 krijgt iedereen de mogelijkheid om er 2 teruggeplaatst te worden. Een achterachterneef van mij heeft op deze manier een drieling gekregen. Daar werden er twee teruggeplaatst en is er nog 1 gaan delen..
Hier verwacht ik vandaag of morgen ongesteld te worden. Ik snoep de hele week al zoete dingen, ik ben gelukkig nog niets aangekomen, maar ik moet wel een beetje oppassen zo. 

Dat is zeker balen dat je niet in bad mag brabandse,  maar het is voor een goed doel denken we dan maar weer. Extra lang douchen misschien..
Spannend carolinerkj dat is volgende week al toch 5 februari? Gaat dan opeens snel he heel fijn voor jullie en dan hopelijk snel van start!
Zeker verwarrend mtm, nog een paar dagen en dan hoor je het daadwerkelijke aantal! En ja die wachtweken lijken me ook heel moeilijk proberen maar beetje afleiding te zoeken en van moment tot moment te leven.. 
Lapjesendraadjes haha herkenbaar die trek naar zoetigheid fijn als je menstruatie is begonnen! Dan een echo toch? Merk je al iets van de medicatie?
Ik de 4e dag decetapyl de eerste durfde ik niet te zetten dus heeft mijn moeder gedaan haha. Daarna heb ik het zelf gedaan en iedere keer doet t iets minder pijn. De prik zetten doet geen zeer maar de vloeistof vooral t laatste beetje zeg maar. Maar ik koel de plek erna even 10 minuten en haal de spuit van te voren uit de koeling dat scheelt wel. Ik merk helemaal niks van bijwerkingen hoop heel erg dat t zo blijft!! 
Merk wel dan mn gedachten soms negatief zijn bang ben dat dit ook niet gaat werken enzo. En andere dagen ben ik juist super optimistisch.  En vroeg me af drinken jullie nog koffie? Ik nog 1 per dag.. helemaal geen koffie vind ik toch wel lastig haha

Lapjesendraadjes, zo dacht ik er dus ook over. Deze arts zag bijvoorbeeld ook opeens een best groot follikel achter een andere. Op die manier verandert het steeds. De arts was duidelijk dat mijn lichaam hard had gewerkt en dat het goed uitzag, dus dat doet me goed. Hoeveel eitjes het worden, weet je toch nooit. Alleen omdat alles de eerste keer is, ga ik steeds eerst even twijfelen. Als het dan is geland, is het ook weer goed. Op dat gebied ben ik nu dus ook best relax. Ik ben wel een beetje gespannen voor de pregnyl van vanavond. Is de eerste keer dat we zelf moeten mengen en ik las in de instructie dat je eigenlijk niet in een bloedvat moet prikken, want dan mag je niet spuiten en is de vloeistof niet meer bruikbaar. Maar ook dat moet ik loslaten en ga ik vanavond allemaal meemaken. 

Lapjesendraadjes, bij jou schiet het ook op als al bijna je menstruatie is. Hopelijk hebben ze bij jou de dosis goed kunnen inschatten, zodat je rond dag 14 de punctie kunt krijgen. Spannend zeg.
SuusX, wat goed dat je nu zelf de spuiten zet. Ik heb ook wel eens dat het laatste beetje pijn doet. Soms helpt het om dan iets langzamer te spuiten. Jij hebt wel andere medicatie, dus geen idee hoe die werkt. Negatieve gedachten kan ik wel begrijpen en ik denk dat we die allemaal wel eens hebben. Ik denk ook een vorm van zelfbescherming. Probeer ook die momenten te accepteren en haal er vooral de positieve dingen uit. Ik dacht vorige week ook echt dat deze ronde zo goed als verkeken was en de arts was niet zo positief. Een paar dagen later zag de wereld er heel anders uit. Het is nu alleen vervelend dat je niet echt afleiding kunt zoeken. Mij helpt het wel om regelmatig te gaan wandelen. Muziek luisteren geeft me vaak ook rust. Nu drink ik wel nog koffie, maar vanaf zaterdag wil ik dat niet meer doen. Hooguit een keer per dag een latte of zo.

Lapjesendraadjes oh ok ik had dat gelezen bij ons  ziekenhuis volgens mij omdat de kans steeds kleiner word  hoe ouder je bent en dat ze dan twee terugplaatsen omdat je dan wat extra kans hebt ik ga het wel vragen of ze dat gelijk doen ik ben 41 en voor  mij dringt de tijd toch wel een beetje maar we wachten af eerst de intake af draaf een beetje door merk ik maar dit is ook de laatste kans voor ons dus wil zoveel mogelijk doen en kansen creëeren?eigenlijk mogen ze alle goede eitjes wel terug plaatsen ??dan hoop ik dat er 1tje blijft plakken haha erg ongeduldig   
Spannend Brabantse wanneer mag je testen weet niet hoe dat gaat bij ivf bij iui mag je na 2 week testen 
Hoe gaat het met jou lapjesendraadjes al bijna een echo of wacht je nog op je menstruatie ?
Spannend mttm hoop dat de punctie doorgaat of is dat wel zeker of ligt dat aan de eitjes?

Nog geen menstruatie maar ik merk aan alles dat t gaat gebeuren. Beetje nattigheid, buikpijn, beetje rugpijn, misselijkheid. Ik merk gelukkig weinig van de Decapeptyl. Ik probeer veel water te drinken op een dag, omdat ik wel een klein beetje hoofdpijn leek te  ontwikkelen. Door voldoende water te drinken, hou ik dat weg. Langzaam leeg spuiten helpt wel tegen de pijn, al merk ik ook vaak het meest van het laatste beetje. Heb deze week 1x een moment gehad dat ik naderhand tegen de Mr zei dat ik zin had om een stukje van zijn vel tussen mijn nagels te pakken omdat ik nog pijn had hihi
Ik heb het idee dat de kat merkt dat ik hormonen krijg. Hij wil echt al een week lang in bed onder de dekens en dan op of naast mijn buik liggen (mafkees). Verder ben ik er nog wel rustig onder. Ik werd wel ietwat agressief toen ik las dat Paris Hilton begonnen was aan ivf, omdat ze dan kon kiezen voor een tweeling. Maar die agressiviteit kan ook komen omdat ik ongesteld moet worden, dan wil ik wel eens vaker iemand iets aandoen LOL

Oh jongens, ik ben er volgens mij te veel mee bezig. Ben nog steeds niet ongesteld en daar krijg ik een beetje stress van. Kan het kwaad als je heel lang decapeptyl spuit? Ik zit nu op prikdag 10..

Lapjesendraadjes, ik ken de medicatie niet die jij moet spuiten. Moet je daar ook nog mee doorgaan als je menstruatie doorgebroken is? Ik moest triptofem spuiten en mijn cyclus duurde opeens ook langer. Ik had ook ongeveer 10 dagen tot mijn menstruatie. Was niets mis mee. Ik hoop voor je dat de menstruatie snel doorbreekt.
Vandaag is de punctie goed gegaan. Er zijn 9 eitjes gevonden, dus ik ben matig positief. Mijn eierstokken schoten steeds weg, dus dat was wel een beetje vervelend en pijnlijk. Daarnaast besloot de arts om toch een nieuw zuigslangetje te pakken, omdat ze het gevoel had dat het slangetje niet helemaal goed was, dus moest ook een extra keer prikken. Volgens de arts viel deze punctie onder een pittige punctie. Als ik dan eerlijk moet zijn, vond ik het redelijk te doen. Als dit een pittige is en op die manier kunnen we misschien toch een kindje krijgen, hoor je mij niet klagen. Vandaag wel heel moe, dus vandaag en morgen goed uitrusten. Daarnaast mag ik een week niet sporten van de arts. Vandaag en morgen wel paracetamol blijven slkkken, ook al voelt het goed. Als de pijn er is, is het te laat. 

Lapjesendraadjes geen idee..kan je niet bellen om het te vragen? Snap de onzekerheid dan hoor!! Ik moet dezelfde spuiten 4 weken gebruiken dus denk niet dat het kwaad kan.. 
Mttm, dat is hartstikke mooi 9 eitjes!! Klinkt inderdaad pittig de punctie zoals je het omschrijft maar gelukkig was het redelijk te doen. Lekker uitrusten nu dan! Wanneer hoor je hoeveel er bevrucht zijn?
Ik maandag de laatste primolut pillen en dan hopelijk snel de ontrekkings bloeding zodat wr naar de volgende stap kunnen! 

Terug
Bovenaan