1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Wat een mooi aantal mttm! Ik ga hard voor je duimen dat er veel bevrucht zijn en mooi gaan groeien! Klinkt als een pittige punctie inderdaad, daar kun je trots op zijn!!
Bij mij is gisteravond laat mijn ongesteldheid begonnen. Een paar druppels maar, het is net pas echt goed doorgebroken. Ik ga zo de kliniek vragen welke dag ik dan als dag 1 moet rekenen. Ben wel heel opgelucht, moet ik zeggen! Ik was even bang (!) dat ik zwanger was en dat de Decapeptyl daar slecht voor was.

Lapjesendraadjes, die gedachte had ik toen ook. Ik dacht ook: zul je nu zien dat we zwanger zijn. Bij mij was het overigens zo: voor 18 uur echt helderrood bloed die dag dag 1. Na 18 uur de volgende dag dag 1. Heel veel succes! Nu gaat het echt beginnen.

[quote quote=10402889]Lapjesendraadjes, ik ken de medicatie niet die jij moet spuiten. Moet je daar ook nog mee doorgaan als je menstruatie doorgebroken is? Ik moest triptofem spuiten en mijn cyclus duurde opeens ook langer. Ik had ook ongeveer 10 dagen tot mijn menstruatie. Was niets mis mee. Ik hoop voor je dat de menstruatie snel doorbreekt. Vandaag is de punctie goed gegaan. Er zijn 9 eitjes gevonden, dus ik ben matig positief. Mijn eierstokken schoten steeds weg, dus dat was wel een beetje vervelend en pijnlijk. Daarnaast besloot de arts om toch een nieuw zuigslangetje te pakken, omdat ze het gevoel had dat het slangetje niet helemaal goed was, dus moest ook een extra keer prikken. Volgens de arts viel deze punctie onder een pittige punctie. Als ik dan eerlijk moet zijn, vond ik het redelijk te doen. Als dit een pittige is en op die manier kunnen we misschien toch een kindje krijgen, hoor je mij niet klagen. Vandaag wel heel moe, dus vandaag en morgen goed uitrusten. Daarnaast mag ik een week niet sporten van de arts. Vandaag en morgen wel paracetamol blijven slkkken, ook al voelt het goed. Als de pijn er is, is het te laat.[/quote]
Spannend! Hoe zit dat in jou ziekenhuis? Ik wordt bang gemaakt dat er in het weekend bij mijn ziekenhuis geen anestesist is, dus in het weekend kunnen ze, hoewel het een universitair ziekenhuis is, niet diep sederen. Ik weet ook niet wat ik liever heb. Ik ben juist bang voor diepe sedatie omdat ik toch ergens het gevoel van controle wil blijven houden, of het nu stervenspijn doet of niet. 

Knuffeltjeee, misschien kun je, als de punctie in het weekend valt en er dus geen anesthesie is, vragen om een pilletje Oxazepam vooraf. Ik krijg alleen een morfine infuus en ben best wel gespannen voor de punctie. Voor mijn operatie had ik ook best slecht geslapen uit spanning, dus nu ga ik om een Oxazepam vragen om in ieder geval goed te kunnen slapen.
Ik vind t overigens wel heel vreemd dat ze bij dit soort planbare zorg (Ze weten 36 uur van te voren dat er een punctie aan zit te komen) geen anesthesie kunnen regelen. Zeker bij een ziekenhuis. 
Vandaag is inderdaad dag 1 voor mij, mttm. Volgende week dinsdag mijn controle echo! Heb jij al wat gehoord over bevruchtingen? En hoe voel je je vandaag?

Knuffeltje, bij mij is daar niet over gesproken. Op zaterdag doen ze planbare zorg als het nodig is, dus gewoon zoals bij iedereen. Ik moest een uur voor de punctie een diclofenac en twee paracetamol slikken. Vlak voor de punctie kreeg ik een infuus. Eerst kreeg ik een middel om mijn hartslag in orde te houden en daarna een beetje morfine om te testen hoe ik zou reageren. Toen alle controles waren gedaan, kreeg ik een goede dosis morfine en gingen ze beginnen. Met deze werkwijze was het voor mij redelijk te doen.
Lapjesendraadjes, Ohja jij hoefde niet bij aanvang van je menstruatie een echo. Dan ben ik eens benieuwd hoe het volgende week gaat. Toch wel spannend lijkt me om al die tijd alleen maar te spuiten. 

Wij zijn best positief. Er zijn 6 eitjes goed bevrucht. De komende dagen zullen we zien of ze sterk genoeg zijn. 

Mttm 9 eitjes is een mooi aantal en 6 bevrucht ga ook top! Hoe voel je je inmiddels?
Lapjesendraadjes fijn dat je menstruatie inmiddels is begonnen. Ik heb een keer 16 dagen decapeptyl moeten spuiten voordat die doorbrak. Was volgens de arts toen niet echt een probleem, ik een controle echo was toen niks bijzonders op te zien. Merk je zelf iets aan het spuiten?
Suusx oh bij jou zijn het ook de laatste dagen voordat je kunt beginnen. Spannend!
Knuffeltjeee mocht je echt daar zoveel zorgen om hebben dan moet je dat aangeven. Ze kunnen een punctie ook een beetje plannen, dus wie weet duren ze het dan wel vrijdags of juist pas op een maandag omdat dat stress voor jou scheelt. 
Hier is het nog een paar dagen wachten totdat ik kan testen. Ik merk echt van alles en vooral mijn buik doet vanalles. Bv de afgelopen 2 dagen had ik echt moeite met mijn avond eten naar binnen te krijgen. Terwijl het geen andere porties waren dan normaal. Ook mijn toetje, gewoon vruchten yoghurt, lag echt als een steen op mijn maag. Dus ik krijg langzaam toch een beetje hoop dat de test positief zal zijn. 
Wat betreft het niet in bad mogen, dat ging er om dat bacteriën mogelijk toch in de baarmoeder konden komen in het begin en dat wilde de arts voorkomen. 

Fijn lapjesendraadjes dat je nu echt begonnen bent! 
Mttm, een mooi aantal toch 6 bevruchtingen! Hoop dat ze het allemaal goed blijven doen komende dagen! Weet je al wanneer de terug plaatsing is? Spannend hoor allemaal en da  is het wachten..
Brabandse, jeetje wat spannend!! Kan nog alle kanten op hoop het van harte voor jullie dat je zwanger bent! Moet je ook gelijk hcg prikken na 14 dagen? Ik duim heel hard!! En ja wij gaan ook bijna echt beginnen heb er zowaar zin in haha.  Hoor wel dat veel mensen erge hoofdpijn van gonal f krijgen..maarja het is voor een goed doel en als dat het ergste is 

Waaaa wat goed mttm! Mooi aantal zeg!
Brabandse ik merk niet echt iets van de prikken. De Mr heeft 2x een haarvaatje geraakt dus ik heb inmiddels een paar blauwe plekjes. In het begin had ik wel t gevoel dat ik hoofdpijn zou krijgen, maar ik drink daarom veel water. Ik denk dat ik aan het eind van deze week misschien wat meer ga merken omdat ik dan ook het andere hormoon erbij prik.
SuusX jij ook veel succes! Veel water drinken dus

Terug
Bovenaan