Lotjejansen, goed dat je bent begonnen met de Gonal F. Hoe gaat het spuiten? Veel klachten? Hoeveel moet je spuiten?
Knuffeltje, je zit echt in een rollercoaster he. Ovulatietest die niet wil lukken en noem maar op. Wel fijn dat je steeds meer zicht krijgen op hulp. Stapje voor stapje komen jullie dichterbij. Bij mij was het niet nodig om eerst aan de pil te gaan, dus ik denk dat daar ook nog een verschil van wachttijd zit. Hopelijk heb je hem snel in huis, zodat je op tijd kunt beginnen. Ik snap dat je de echo overbodig vond, maar het is wel goed dat ze het controleren. Nu heb je nog de ruimte. Daarnaast gaf het mij wel een gevoel van op pad zijn. Als ik het een beetje goed lees, ga je namelijk al bijna beginnen. Voor jouw kliniek en voor jou is de pil de eerste stap. Helaas kan ik je verder niet helpen. Mijn kliniek vindt die stappen voorafgaand alleen nodig als uit het onderzoek blijkt dat de vrouw het nodig heeft.
Carolinerkj, opeens gaat het snel he. Het is al bijna vrijdag. Ik hoop dat je mag beginnen. Ligt natuurlijk aan de ruimte die ze hebben. Ik weet niet of je in een ziekenhuis of speciale kliniek bent. En het zal liggen aan het hormoontraject. Ik moest het lange traject, dus ik moest op dag 21 al beginnen met spuiten, zodat ik de volgende cyclus genoeg eitjes zou krijgen.
Lapjesendraadjes, goed wat je zegt over de kilo's. Nu even spanning genoeg, dus af en toe mag het dan even. Als het maar niet te gek wordt, zoals jezelf ook aangeeft. Fostimon en Menopur ken ik niet. Dus geen idee welke bijwerkingen ze hebben. Is er een speciale reden dat je deze hormonen krijgt of is dat gewoon per kliniek verschillend? Ik zie namelijk meestal Gonal F staan en die heb ik ook gehad. Ik snap dat je ook denkt aan de dingen die niet goed kunnen gaan, maar laten we hopen dat deze keer alles goed gaat.
Brabandse, neeeeee, wat erg. Ik snap dat je dit even moet verwerken als alles zo goed voelde. Is er geen enkele mogelijkheid meer dat hij nog een streepje krijgt? Bijvoorbeeld late innesteling? Heel veel sterkte!
Zwindo, goed om te horen dat het zo goed met je gaat. En ik snap dat je die kwaaltjes voor lief neemt. Succes!
Ik lees dat jullie het over kilo's hebben. Ik kwam ook wel iets aan. Al moet ik ook eerlijk zijn dat ik er twee dagen even niet zo opgelet heb. Vond de spanning allemaal al genoeg. Ik merk ook echt dat mijn darmen trager werken. Kan moeilijker naar het toilet. Hebben jullie dat ook? Ik wilde eigenlijk ook veel gaan wandelen, doe ik wel vaker, maar het weer helpt niet echt mee. Ik voel me inmiddels gelukkig weer iets beter. Maandag echt even volledige rust moeten nemen en toen ging het gelukkig beter. Ik ben wel nog steeds een beetje moe, maar dat kan ook van de ustrogestan komen. Die capsules vind ik overigens maar rommel, maar alles voor het goede doel. Morgen de terugplaatsing en dan gaat het echt wachten beginnen. Tot nu toe valt het me nog mee. Had verwacht dat ik veel ongeduldiger zou zijn, maar ik denk dat het komt doordat ik nu weet dat ze in de gaten gehouden worden. Na de terugplaatsing is er geen zicht meer op en denk ik dat ik de wachttijd moeilijker vind. Zeker nu er totaal niets van afleiding is.
Succes en sterkte allemaal!