1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

? er waren 11 mooie follikels te zien, 2 ietsje groter dan de rest. Ik moet nog even door prikken en mag donderdag weer op controle. Punctie waarschijnlijk dit weekend. Ben zo blij dat de nieuwe medicijnen combi werkt voor mij! Het is het volle gevoel en de hoofdpijn meer dan waard! 
En, balen weer: dit keer een poliep in mijn baarmoeder! Dat komt door de hormonen. Zit blijkbaar niet in de weg voor de terugplaatsing, maar moet wel in de gaten gehouden worden en mogelijk weggehaald worden. Gaan we weer... ben benieuwd of dat ook de reden is waarom ik as donderdag de controle door de gynaecoloog heb die ik nog nooit eerder heb gehad.

Wat een mooi aantal lapjesendraadjes!!! Ik had al een aantal keer gekeken of je al wat haf geschreven haha was zo benieuwd! Spannend dan donderdag nog een controle en t weekend mogelijk de punctie. Maar wat balen van die poliep zeg..dat viel wel even tegen denk ik? Hopelijk heeft het verder geen invloed en kan alles gewoon doorgaan! En is de controle bij de gynaecoloog positief donderdag. 

Hoi SuusX, ja er waren 2 follikels van 18 mm en een aantal van 15, 13 en 11 mm. Ze doen de punctie als er een aantal 22 mm zijn en aangezien ze 2 mm per dag groeien zal dat denk ik zaterdag zijn.
Ik moest wel even slikken toen ik t hoorde. Maar t komt blijkbaar echt door de hormonen. Ik heb nog niet opgezocht hoe erg zoiets kan zijn en of t ook nog vanzelf kan verdwijnen. Maar ik zie dus in gedachten al weer een nieuwe ingreep opdoemen. We zien wel. Er zit deze keer in ieder geval niets in de weg voor een punctie en dat is het belangrijkste!

Yes l&d wat een goed nieuws! 11 gewoon!! 
Wel minder van de poliep maar gelukkig van later zorg ? houd ons maar op de hoogte  allebei donderdag een echo dus!
Bij anderen nog ontwikkelingen? Liefs 

Bedankt voor je uitleg lapjesendraadjes! Klinkt wel heel goed toch! Over een week heb je het achter de rug lekker idee haha. 
Ja snap dat dat rauw op je dak komt dan! Maar inderdaad zoals je zegt de punctie kan sowieso doorgaan. En wie weet stelt het poliepje niet zoveel voor !
Lotjejansen jullie beiden donderdag dus echo? Jullie lopen exht aardig gelijk.  Nog lichamelijke ongemakken?
Ik net de eerste gonal f geprikt deed totaal geen zeer en voelde de vloeistof er niet eens ingaan wat een verschil met de decetapyl zeg! Bij mij neemt de hoofdpijn wel toe ondanks dat ik ruim voldoende drink. Neem wel af en toe een paracetamol anders is t niet te doen de hele dag die hoofdpijn. 

Ah jij nu ook 'echt' begonnen Suusx, mooi, ja die dunnere naaldjes zijn 10x beter hè. Wel vervelend van de hoofdpijn hopelijk went je lichaam er vlot aan! 
Ja donderdag weer heen, denk begin volgende week punctie 

Wat een positief nieuws voor iedereen zeg! Zet hem op dames. Hopelijk is die poliep niks bijzonders voor je en vertelt de gynaecoloog je dat Lapjesendraadjes. Ik duim er in elk geval voor. 
Ik heb over 2 weken toch wat verder onderzoek. Wel erg jammer dat dat wat boze mails voor nodig waren. Maar we gaan de receptivfity test doen en onderzoek naar nk en plasma cellen doen. Gewoon om zeker te zijn dat er niks een nieuwe terug plaatsing in de weg staat. 

Lapjesendraadjes, dat is zeker een mooi aantal. Hopelijk groeien ze nog even goed door, zodat je aan het eind van de week de punctie hebt. Ik vond dat wel fijn dat ik het weekend had om te herstellen. Wel balen van de poliep, maar laten we hopen dat het niets ergs is. Op zich al positief dat de punctie gewoon mogelijk is.
Lotjejansen, bij mij waren ze de eerste keer ook niet zo goed gegroeid, maar uiteindelijk hebben ze toch nog 9 follikels kunnen vinden bij de punctie. Iets langer doorgaan is dus niet erg, al was ik in eerste instantie toen ik hoorde dat ze nog niet genoeg gegroeid waren, wel even verdrietig en bang. Maar houd dus moed. Moet je nu meer gaan spuiten?
SuusX, fijn dat je het spuiten van de gonal f mee vond vallen. Ik ken de andere spuit niet, dus geen idee hoe die naalden zijn. Moet je die ook nog blijven gebruiken? Wel shit van de hoofdpijn. Veel drinken is inderdaad belangrijk, dus vervelend als het dan nog niet helpt.
Brabandse, wat goed dat je actie hebt ondernomen en toch eerder mag komen. Toch wel spannend zo een onderzoek lijkt me. Succes!
Ik ervaar langzaam dat het wachten toch wel moeilijk begint te worden. Zeker als ik het iets minder druk heb, denk ik er steeds aan. Daarnaast heb ik heel veel last van mijn buik. Waarschijnlijk werken mijn darmen heel langzaam, dus het voelt zwaar en pijnlijk/gevoelig, helaas zegt het niets over een eventuele zwangerschap. Het kan ook van de hormonen komen van voor de punctie of van de utrogestan die ik nu moet gebruiken. Als het natuurlijk wel een zwangerschap is, neem is dit helemaal voor lief, maar nu vind ik het even moeilijk en ook wel een beetje eng.
Succes en sterkte allemaal!

Terug
Bovenaan