1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

[quote quote=10409289]En caroline vandaag start met de pil!! De eerste stap gezet dan gaat het snel! Knuffeltjeee hoe is het ermee, jij had toch ook iets met datum 4 maart? Hier toevallig ook, dan weer uitgangsecho.[/quote]

He, ja ik heb nog nooit zo mn ongesteldheid gewenst als deze maand. Dan wil ik alvast beginnen met de pil. Volgens mij maakte het niet uit wanneer ik daarmee zou beginnen maar ik wilde het simpel houden. Slleen net deze maand is natuurlijk alles weer laat...
4 maart hebben wij de rest van de uitleg en hopelijk de doosjes vol naalden en alles mee!

[quote quote=10409426]Het zit er op en het is goed gegaan! Ik heb dankzij de pijnstilling incl morfine en het kalmeringsmiddel geen pijn gevoeld. Het was eerder een ongemakkelijk duwtje. Bijna zoals bij t uitknijpen van een puist ofzo? Ik heb 8 eicellen en ook de zaadkwaliteit was goed!! De arts was heel tevreden! Vandaag moet ik wel bedrust houden. Ik heb dus geslapen tot een uur of 1. Het kalmeringsmiddel is bijna uitgewerkt, maar ben nog wel heel erg moe. De kat is net naast mij gekropen op bed en mijn jongste dochter heeft mij net van thee en taart voorzien. De Mr is ook weer in zijn hum, die is blij dat t erop zat. Maandag hoor ik hoeveel bevruchtingen er zijn.[/quote]
Spannend!! Dat klinkt allemaal superpositief. ??? In mijn foldertje staat dat je in rolstoel naar de auto moet, in hoeverre hebben ze daar gelijk in? Qua pijn en zo.

Lapjesendraadjes, wat fijn dat het goed is gegaan en dat je het mee vond vallen. 8 eitjes is zeker mooi. Nog even afwachten hoeveel bevruchte eitjes er gaan komen. Goed dat je het rustig aan doet, heb je ook wel nodig. Het is toch gewoon een ingreep. Fijn dat het thuis ook weer allemaal iets beter gaat. Ik duim voor een goede bevruchting.
Knuffeltje, het gaat natuurlijk overal anders, maar ik hoefde niet in een rolstoel. Na de punctie bleef ik even rustig liggen. Daarna heeft de verpleegkundige me geholpen met aankleden en zijn we samen naar de uitslaapkamer gelopen. Daar stond een heerlijke relaxstoel. Ik denk dat ik daar nog een kwartier/half uurtje heb gelegen en toen mochten we naar huis. Ik kon ook gewoon rustig lopen. Het klopt wel wat lapjesendraadjes zegt dat je een beetje bloed kunt verliezen. 

Knuffeltjeeee Ik kon uit de behandelstoel naar mijn bed waggelen. Na een uurtje liggen werd ik eruit gegooid ? Ze hadden veel puncties en te weinig bedden. De Mr heeft mij ondersteund maar ik kon lopend naar de auto. Ik was wel wat wankel. Nu is een kliniek wel anders dan een ziekenhuis, ze hebben bij mijn kliniek geen rolstoelen, maar de parkeerplaats is superdichtbij. Qua napijn viel het echt reuze mee. Het voelde net als na de operatie, een beetje beurs. Ik moest na een tijdje 2 paracetamol nemen en s avonds weer. 
Echt, die paniekaanval die ik vorig jaar had tijdens de prikinstructie...was echt voor niets! Maar die Oxazepam heeft wel echt enorm geholpen om kalm te blijven

Meiden even een vraagje.. ik prik nu sinds dinsdag gonal f. En heb nu al 2 dagen af en toe vruchtbaar slijm.. ik kan toch niet een normale eisprong krijgen nu?? Maakt me wel een beetje onzeker. Af en toe ook de bekende steken die ik altijd heb rond mn eisprong 

SuusX, zeer herkenbaar. Ik had ook twee dagen voor mijn eerste controle best veel slijm en ik was bang voor een spontane eisprong. Dus toen ik op controle was, vroeg de arts hoe het ging en zei ik dat van het slijm. De arts zei meteen dat het mensen bang maakt en dat ze bang zijn voor een eisprong, maar dat kan niet. Eigenlijk is het net goed, want je hebt net goed slijm nodig voor een goede innesteling. Slijm kan zelfs betekenen dat je follikels goed aan het groeien zijn, dat is overigens geen garantie. 

Terug
Bovenaan