1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

He bah, ik lees teveel... In de flair nr 7 ook over niet zwanger kunnen raken. Maar oke, de feiten waren wel dat ze beiden een specifiek gen droegen, dus de embryo's moesten nog eens extra behandeld worden plus corona, dus dat ze vorig jaar maart maar 2 embryos hadden waren ze er natuurlijk ook zo doorheen. En eigenlijk zijn ik en vriendlief ook al vanaf sept 18 bezig. Toen dacht ik net nog op de fiets, pas als we embryo's hebben, dan starten we pas ècht. Heel kut het hele traject vooraf, maar stel dat icsi 1,5 jaar gaat duren, maar ik ben dan wel moeder? Ik moet ook gewoon niet zoveel lezen... ?

Nou Knuffeltjeeee en SuusX, jullie zijn positiever dan ik! Ik denk nl dat t negatief zal zijn, net zoals de vorige (IUI) pogingen. En dat de progesteron de ongesteldheid tegen houdt. Het zal echt uit zelfbescherming zijn hoor! Aan de ander kant had ik een enorm stressvolle middag op t werk waarbij ik mijn bloeddruk voelde stijgen en toen dacht ik weer 'dit is niet goed voor het embryo'. 

Suusx helaas geen negatieve ervaringen met de urtogestan. Maar moet wel toegeven dat ik in Duitsland nu eentje had gekregen die je gewoon kunt slikken. Wel net zo prettig. Vandaag hebben ze de receptivfity test gedaan en op nk- en plasma cellen getest. Helaas duurt de uitslag van wel zo'n 3 weken, dus weer geduld hebben voordat we wat weten. Omdat we er nu toch waren gelijk maar gevraagd hoe het gaat wat betreft cryo's aangezien we dat die nooit hebben gehad. Dus dat verhaal is ook weer duidelijk.
Lapjesendraadjes ja nuchter blijven is echt heel lastig, hoewel ik er wel beter mee om kan gaan dan een jaar geleden. Hopelijk kun jij nog wel positief blijven voor maandag, maar ik snap je volledig! Beter voorbereid zijn op een negatieve test, dan is misschien de klap wat minder hard. Ik duim voor je dat het goed blijft gaan. 
Knuffeltjeee erg hé internet en Google etc. Ik probeer inmiddels wat minder te lezen, want er kan zoveel mis gaan en heel concreet weet men eigenlijk nog maar weinig echt over de voortplanting en wat men eraan kan doen als het niet goed gaat. Dus hopelijk kun je het een beetje los laten en vol vertrouwen het traject straks starten.
Vandaag zijn wij dus weer naar Duitsland geweest en zijn er 2 testen afgenomen. De receptivfity was niet erg, wattenstaafje in je vagina en dan wat ronddraaien. Dat gaf vooral een raar gevoel meer niet. Voor de nk- en plasma cellen moesten ze dus een biopt uit de baarmoederwand hebben en dat was vervelender. Maar niet erger dan wat flinke krampen. Ook nog even een echo gehad en daaruit bleek waarom mijn ovulatie deze keer behoorlijk pijnlijk was. De folicel had zich gevuld met bloed en was dus een cyste geworden, vandaar dat het zo pijnlijk was. Volgens de arts was een wat gevoeligere ovulatie na een punctie wel normaal vanwege littekenweefsel. Hopelijk komt er niks bijzonders uit de testen en kunnen we snel verder met onze cryo's. 

Dat klinkt inderdaad niet comfortabel maar gelukkig wel te doen Brabandse! Spannend joh! Het lijkt mij wel erg lastig, je wilt antwoorden maar ik denk dat je stiekem ook hoopt dat alles ok is?

Knuffeltjeee ja, wij wilde vooral zelf ook de onderzoeken doen. Mede omdat wij nu 3 er bezig zijn en tot nu toe 2x een terugplaatsing hebben gehad die niet is blijven plakken. Voor de rest zijn er eigenlijk bij mij ook nooit onderzoeken gedaan behalve echo's en bloed onderzoek. Maar de arts was het wel met ons eens. Zeker omdat we nog 4 mooie cryo's hebben, vond hij het anders ook wel zonde als achteraf zou blijken dat we iets hadden moeten doen als we alle cryo's gebruikt zouden hebben.
Lapjesendraadjes ja dat is het inderdaad. Ik hoop ook dat er niks uit komt, maar als dat wel zo is, kunnen we er hopelijk ook wat aan doen. Gelukkig zijn er wel behandelmethoden als de uitslag slecht zou zijn.
Hoe gaat het met jou? Nog een paar dagen voordat jij mag testen toch? 

Ik mag maandagochtend testen! Lekker, net voor een heel drukke werkdag.. ben zo benieuwd hoe ik mij dan voel! Ik heb nu nl totaal geen testdrang ofzo. Waarschijnlijk omdat ik bang ben om maar 1 streepje te zien. En ik voel mij helemaal normaal, niets waardoor ik het gevoel heb dat t raak zou kunnen zijn.
Morgen op kraambezoek! Ben blij dat ik dat nog voor mijn testdatum mag doen, ik voel mij nog steeds een blij ei over mijn nichtje! Misschien dat ik er bij een negatieve test iets minder blij mee ben dus ik ben hier heel dankbaar voor.

Brabandse, gelukkig heb je het achter de rug nu dus 3 weken wachten worden lange weken voor jullie! Hopelijk kunnen jullie daarna inderdaad snel verder met de eerste cryo tp. Ik duim voor jullie! Komende weken maar proberen beetje afleiding te zoeken?
Spannend lapjesendraadjes nog 2 nachtjes. Knap dat je geen testdrang heb! Dat je je niet anders voelt hoeft niks te zeggen he haha. Nog krampen ofzo gehad?veel plezier op kraamvisite straks!
Ik nog een week tot de bloedtest en doe dan zelf smorgens ook een test. Gister heb ik flink krampen gehad een paar uur. Ging de hele tijd naar de wc omdat ik echt dacht dat ik ging bloeden maar niks te zien. De pijn van de punctie is eindelijk bijna helemaal weg en 2 nachten goed geslapen! Voel me weer een ander mens. Hopelijk kan ik de testdrang ook weerstaan komende week 

Terug
Bovenaan