1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Schorpioen, wat vervelend dat je je zo voelt. Hopelijk kom je de komende dagen een beetje door. Heel begrijpelijk dat je de dag er na gaat testen. Na zo'n moment wil je idd liever thuis zijn. Ik ga heel hard voor jullie duimen!

zwindo, wat moet het zwaar geweest zijn om afscheid te moeten nemen van jullie meisje. Heel veel sterkte de komende tijd. Ik hoop dat jullie het een goed plekje kunnen geven en op een gegeven moment weer goede energie hebben voor de toekomst en een tweede terugplaatsing. 

Wij zijn begonnen met de pil. Het voelt alsof we weer zijn waar we 2 jaar geleden waren en we nog dachten dat we zo zwanger zouden worden. Alsof we weer opnieuw beginnen. Had gisteren wel echt een zware dag. Maar ik ga proberen het niet te overdenken. Gewoon pil d'r in en door.  

Dank jullie wel meiden. Het is allemaal nog erg vers, maar de huilbuien worden wel minder. Wel de afgelopen dagen veel last van naweeën gehad wat vervelend en vermoeiend is.

Schorpioen we hebben haar Luna genoemd. En hebben mooie foto's laten maken en zelf gemaakt. Ook de meest mooie mini voetafdrukjes hebben we meegekregen. Handafdrukjes waren helaas niet mogelijk door de vuistjes.

FleurBo spannend allemaal. Snap heel goed je gevoel dat je weer bij het begin punt bent doordat je aan de pil zit. Zo tegenstrijdig. Dat had ik ook toen ik mn Lucrin injecties kreeg. Daar zit ik nu ook alweer een beetje tegenaan te hikken.
Eind deze maand staat ons evaluatie gesprek gepland in het ziekenhuis. Dan gaan we alles doorspreken over hoe nu verder. Vindt het wel heel lastig om al na te denken over de toekomst. Ondanks dat dit allemaal is gebeurd heb ik wel nog steeds goede hoop voor de toekomst. Al zit er natuurlijk wel de nodige twijfel en enorme onzekerheid. Genieten zal er niet heel erg bij komen ben ik bang.

Maar nu stapje voor stapje. Eerst herstellen en dan langzaam doorkijken naar de toekomst. Mentaal zal het iets zijn wat we altijd bij ons zullen dragen en zal tijd het leren leven hiermee steeds ietsje makkelijker maken.

Fleurbo de eerste stap is weer gezet! Een hele gekke stap vond ik toen ook inderdaad om aan de pil te gaan. Hopelijk zonder al te veel bijwerkingen.
Zwindo, wat een mooie naam! Wat fijn dat je zoveel herinneringen hebt voor later. Altijd fijn om te hebben lijkt me en als je het nodig hebt terug te kunnen kijken.
Wat vervelend dat je hierna ook nog veel last hebt gehad van naweeën, hoop dat het snel af neemt.
En inderdaad stapje voor stapje de volgende stappen zetten, ik denk dat je zelf wel aanvoelt of en wanneer je er weer klaar voor bent maar dat je er een litteken aan overhoud lijkt me inderdaad ook. Ook al hoop ik van niet natuurlijk maar de eerste weken zul je denk ik altijd afvragen, is alles goed? 
Wanneer jullie weer zo ver zijn hoop ik dat weer snel mag lukken en dat het dan goed mag gaan. Ik duim vast mee!
Maar voor nu, hopelijk een spoedig herstel en kunnen jullie het samen na een tijdje een plekje geven. Dikke knuffel voor jullie..

Beetje een baaldag. Ook al is mijn doel nog steeds in zicht en ben ik nog steeds geen 30. Ik wilde voor mijn 30e moeder worden. Nu wordt ik volgende maand 28 dus dat kan nog steeds.
Toch scroll ik jaloers door de facebookfoto's van iemand van vroeger. 2019 de eerste, nu net 30 op volgens mij haar verjaardag de 2e. Een koningspaar. Eerst al vroeg een relatie, toen een huis, mooie reizen. Kortom, het perfecte leven.... Straks een kaartje door de brievenbus gooien.
Het doet pijn. Ook wìj hadden gewoon een kindje van 2 of tenminste een jaar kunnen hebben...

Knuffeltjee laat het lekker een baaldag zijn dat mag best snap je gevoel wel wij zeiden het ook 2 jaar  geleden zou mooi zijn als het dan raak is en dan bij elk dingetje bv zomervakantie of kerst en nu 2 jaar later nog steeds geen zwangerschap of kindje uiteindelijk daar niet meer zoveel mee bezig want dan is de teleurstelling nog groter tenminste voor ons
Update van onze kant 
Vanochtend de punctie gehad is mij erg meegevallen voelde praktisch niks alleen de linker eileider voelde ik het prikje verder niks ze hebben 10 eitjes eruit gehaald en dat was heel goed zaad was ook goed nu wachten op donderdag of er eitjes bevrucht zijn en dan vrijdag de terug plaatsing het gaat allemaal sneller dan het schema vh ziekenhuis zou anders donderdag de punctie krijgen dus ben heel blij maar vind het ook spannend 

@caroline, spannend!! Succes met het herstel en het wachten. Hopelijk een goede uitslag. 

Ik heb afgelopen week de punctie gehad. 22 eitjes aangeprikt. 16 bevrucht. En vandaag hoorden we dat er 7 embryo's zijn ingevroren. Ik heb geen verse terugplaatsing omdat ik last had van overstimulatie. Het gaat nu iets beter. Ben wel vreselijk moe. En veel duizelig. Vanmiddag controle gehad. Kan nog wel een aantal weken duren voor ik weer de oude ben. Vrijdag de laatste utrogestan. En dan een maand even rust voor we over gaan tot de cryo-behandeling. 

Ik heb eigenlijk geen idee of 7 embryo's veel of weinig is. Kunnen jullie me daar iets meer over vertellen?

Carolien mooi resultaat! Fijn dat de punctie mee viel. Hoop op mooie embryo's! Het is ook zeker super spannend allemaal. Heb je nu nog ergens last van of gaat het best goed?
Knuffeltje, lekker balen.. die momenten hebben we allemaal. Niemand stelt zich voor dat ze in een traject komen. Iedereen maakt toch een droomplaatje. Die gedachtes die jij hebt, heb ik ook regelmatig. Soms is het even te veel..
Bloemetjeinknop. Wauw 7 embryo's. Ik zou er voor tekenen hoor. Super netjes. Weetje dit kun je ook niet echt vergelijken, de een heeft veel eitjes en geen bevruchtingen en de andere eitjes maar daarvan wel procentueel mooie embryo's etc etc. Denk dat mening vrouw jaloers is op 7 embryo's. Ik in ieder geval wel haha.. dus hier mag je heel trots op zijn. 
Hopelijk knap je snel op en geef je zelf de tijd. Rust rust rust...
Hier had ik de laatste dagen last van bruin verlies. Ik dacht dat mijn menstruatie er aan kwam maar nog even werd tegengehouden door de utrogestan. Was er klaar mee, test gedaan zodat ik n dag eerder kon stoppen met de utrogestan.. komt er ineens een streep te staan. Dit zag ik totaal niet aankomen. Vanochtend nog een keer getest maar geen twijfel over mogelijk. Clear blue eindelijk eens uit de kast gehaald en afgestoft. Gaf 2-3 weken aan.. voorzichtig blij maar vooral veel ongeloof. Had het zo zwaar deze weken, begon de moed een beetje op te geven vooral toen het bruinverlies begon.  Nu hopen dat het door mag zetten en echt zo mag zijn. 2 keer eerder positieve test gehad maar nooit verder gekomen als 5 weken.
Mag 28 april voor de eerste echo. 
Bijna 3 jaar verder, iui en nu 3 icsi rondes verder met 8 terugplaatsingen.. zou het dan deze ronde echt een keer ons gegund zijn? 

Terug
Bovenaan