1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Thnx Schorpioen voor je fijne reactie❤️. Tis zo’n rollercoaster allemaal.  De vermoeidheid en alle hormonen die op hol geslagen zijn spelen me even parten. Maar een dag later denk ik: 7 is netjes. Ik hoop dat we ze niet alle 7 nodig hebben. 

Oeiiiii!!! Spannend voor jou! Alvast een voorzichtige gefeliciteerd! Ik ga heel heel hard voor je duimen dat 'ie blijft plakken'. Tis ook zwaar allemaal hè. Je wordt van hot naar her gesleurd in je emoties, je fysieke conditie etc. Toi toi toi?

Spannend schorpioentje hoop zo voor jullie dat het doorzet wanneer mocht he testen?bruine afscheiding is oud bloed dus zolang het niet rood word zou ik de moed nog niet laten zakken kan ook gewoon een addertje gesprongen zijn ik ga in elk geval duimen voor jullie
Bloemetjes in knop 7 is volgens mij heel goed weet niet of het ook aan de leeftijjd ligt want wij hadden 10 eitjes uit de follikels gekregen en dat was erg goed zeiden ze bij ons werd het ook met hormonen onderdrukt zodat het niet te snel ging met groeien heb het idee dat het bij elk ziekenhuis anders word aangepakt met de hormoon spuiten en ik ben ook 41 dus dan word de productie ook al minder dus als wij morgen 1bevruchting hebben zijn we super blij hopen natuurlijk meer 
Verder gaat het vandaag al beter nog wel.wat gevoelig en af en toe kramp in de darmen gelukkig deze week vrij kan dus rustig aan doen 

@Caroline, ik heb PCOS. Dus m'n eierstokken zitten bomvol follikels. Daarom hebben we nu na een lange rit ook onze eerste ivf gehad. Helaas wel met overstimulatie als gevolg. Waar ik wel beroerd van ben geweest. Zijn vandaag een week verder en ben nog steeds intens moe, hoofdpijn, en nog duizelig. Niet constant, maar met vlagen. Misschien is t een combi van alles. De hormonen die van slag zijn, spanning, medicijnen. Maar goed.. Ik hoop op een goede uitslag voor jullie morgen! Hopelijk zijn er meerdere bevrucht en delen ze daarna goed door. Krijg je eventueel een verse tp? Of vriezen ze eerst alles in?

Vrienden van ons vroegen ons te eten. Verdacht, vanwege de corona ze vorig jaar amper gezien. Ik had al zon voorgevoel... Zij ook veel kinderwens problemen. Problemen met haar buik. Verder mochten wij niets weten. Onder het ijs verstopt een dubbel bordje... En wij maar denken om afwas te besparen... Boy or girl? Ja, ze zijn zwanger, 16 weken ofzo. Ik heb actief vragen gesteld. Augustus 1e x ivf, dit was hun 3e x. September uitgerekend. Ik heb even op de toilet gehuild. Te veel en te lang geneuzel over kinderopvang. Kamertje gezien. Ja, wat moet ik er mee? De terugreis verliep al wat stroef. Ik zit op venus en vriendlief op mars... Zij kwam nog met goedbedoelde appjes dat we thuis waren. Haar vent wist wèl alles uit zijn hoofd... Ja en dus? Moet ik nu mijn vent maar aan de weg zetten? Hij doet aan struisvogelpolitiek. Wil alleen weten wanneer zijn zaad verwacht wordt. Maar is er ècht wel voor me. Dan is het misschien een afwijking dat hij zegt dat hij mijn reactie verder niet snapt. Al mijn angsten, al mijn onzekerheden knalde er uit toen ik alleen onder de douche stond. Ik had een huilbui waar ik lucht te kort van had en pijn in mijn buik. Het hield niet op. Beneden vriendlief een hele dikke knuffel gegeven. We houden echt zielsveel van elkaar en ik weet diep vanbinnen dat hij ook angstig en onzeker is wat gaat komen. Ik gun het deze vrienden ook onwijs. Echt waar. Het zat er aan te komen. Maar er mag toch ook even ruimte zijn voor mijn gevoelens? Met de tijd zal ik alleen maar blijer voor ze zijn. Het moet gewoon eerst even een plekje geven, maar ik ben onwijs opgelucht dat voor hen het na 3 jaar en zoveel problemen gelukt is. Laat hen nu maar lekker in hun bubbel zitten. Ze willen wel graag weten hoe het ons volgende maand vergaat. Ze willen ook graag op mijn verjaardag komen.

@knuffeltjeee. Allereerst een hele dikke knuffel voor jou! Ik snap je helemaal. Tis super dubbel! Je gunt het ze, maar jezelf net zo hard. Zulk nieuws is dan ook pittig. Ff slikken. Confronterend. Ondanks dat je het ook fijn voor ze vindt. Laat het gevoel er gewoon ff zijn. En morgen ook, en die dag er na ook. Het moet gewoon ff landen. 
Mijn vriend is super lief. Alleen hij schakelt veel sneller dan ik. En dat botst soms bij ons wel. Het traject is voor ons allebei anders. Wij (vrouwen) zitten bomvol hormonen, mogen elke keer naar het zkh. Moeten er van herstellen. Dus ik denk dat je er goed aan gedaan hebt hem ff een knuffel te geven. Je hebt allebei je emoties op je eigen manier. En dat mag. Hopelijk heb je een goede nacht. En als de scherpe randjes eraf zijn zal het vast ook wat makkelijker gaan voor je gevoel richting jullie vrienden. Kop op meis!?

Caroline wat spannend zeg! Fijn dat de punctie is geweest en nu het spannende wachten... hopelijk goed nieuws vandaag!

bloeminknop: hopelijk knap je snel op en heb je volgende maand een terugplaatsing! Hebben ze daar al iets over gezegd wanneer dat zou kunnen en hoe dat in zijn werk gaat?
knuffeltjeee wat een rotsituatie! Snap dat het heel erg dubbel is! Als je het iemand gunt (naast jullie zelf) dan zijn zij het wel denk ik. Maar het is heel logisch dat er bij jou veel emotie los komt. Om eerlijk te zijn vind ik het ook niet zo netjes dat ze het zo vertelden. Tuurlijk zijn ze blij en tuurlijk willen ze het van de daken schreeuwen en dat mogen ze ook doen bij iedereen, maar het was wel netjes geweest als ze er rekening mee gehouden hebben dat het nieuws voor jullie een tweede lading heeft. En ze het wat meer ingetogen hadden verteld. niet dat de klap daardoor minder groot zou zijn, maar dat je je niet daar hoeft groot te gaan houden. Dikke knuffel voor jou!

hier gestart met de pil een aantal dagen terug. Weet niet of het daar door komt, maar man, wat is mijn humeur slecht! Om ieder klein dingetje kan ik boos worden. Zit vol in de emotie. Hopelijk zakt dat een beetje.. hadden meer daar last van? Kan me dat van 'vroeger' toen ik aan de pil zat helemaal niet zo herinneren.. 

Fleurbo Ja, ze werden nogal enthousiast en op zich snap ik dat ook wel weer.
Vanmorgen ook meteen een lief appje van haar. Nouja, zij snappen ons verdriet. Dat hadden mijn neef en nicht niet gesnapt.
O en Fleurbo Mijn eerste reactie op de pil was echt vreselijk! Weet niet hoe een zware pil je gebruikt maar ik ben blij dat ik dik een maand eerder ben begonnen. Gewoon om alvast aan de pil te wennen. Ik had de eerste maand dat ik met een ochtendhumeur uit bed kwam dat alles spontaan ruimte maakte... Dat ik zelf last had van mijn ontieglijke ochtendhumeur. Ik gebruik nu al wat langer de pil en nu gaat het wel oke. Maar ik kan me niet herinneren als puber dat te hebben gehad... 

@Fleurbo. Ik heb maandag een telefonische afspraak met de verpleegkundige. Die me alles gaat uitleggen over de volgende stap. Globaal hebben ze het al wel verteld. Met medicijnen (tabletten) moet m'n BMS dik genoeg worden. En als dat punt bereikt is plannen ze een afspraak in voor terugplaatsing. Morgen ook nog ff een gesprekje (telefonisch ook) met m'n fertiliteitsarts. Fijne vrouw. Even evalueren. Wil ook nog wat meer weten over de embryo's die zijn ontstaan. 

Oh de pil.... Die had ik anderhalf jaar al niet meer geslikt. Omdat we bezig waren met dit traject. Voor ivf was t noodzakelijk om daarmee te beginnen. Damn... t was verschrikkelijk. Ik was verschrikkelijk?. Dat was voor mij ook wel een openbaring. Of de uitkomst nu is dat t wel gaat lukken of niet gaat lukken. Aan de pil gaan opnieuw, dat zie ik echt niet meer zitten. Succes deze ronde!!
@Knuffeltjee. Hopelijk heb je nog redelijk kunnen slapen ?. Toi toi..

Terug
Bovenaan