1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Morning, een vraag. Weten jullie toevallig ook alternatieven voor utrogestan? Ik heb nu 10 dagen utrogestan gebruikt en vond het niet heel prettig aanvoelen daar beneden.. Straks met een terugplaatsing moet ik t ook weer gaan gebruiken. Morgen een telefonische afspraak met de verpleegkundige om het cryo schema door te nemen. Als ik nou met een alternatief kan aankomen.. 

Hoi 
Knuffeltjee wat een dom  stel  zeg hoe kun je dat nu stil houden als ze werkt zou toch ook met verlof moeten en dat regel je van te voren en ik zou het juist willen laten zien je zou haast denken dat ze liegen 
Brabantse hoop dat je in Duitsland een beter gevoel hebt en dat het gaat lukken wij hadden Op zich wel vertrouwen in het ziekenhuis met iui maar nu zitten we in een ander ziekenhuis en dat is zo'n verschil dat je haast gaat twijfelen of het allemaal wel goed is gegaan ze hebben ons ook al een keer niet voorbereid dat we waarschijnlijk niks zouden zien op een echo dat hadden we in oktober had ik bloedverlies en 3 dagen positief getest en bloedtest ook op de echo met 7 week niks te zien of er geen zwangerschap is geweest nou kan je zeggen dat dan de grond onder je weg zakt en uiteindelijk aan een gynaecoloog gevraagd masr het vertrouwen was wel weg nu dit ziekenhuis veel meer uitleg en wat je allemaal kan voelen na de punctie En war ze allemaal gaan doen veel beter allemaal
Brabantse en fleurbo ik mag 23 april testen

Hallo dames,
Ik ben er een hele tijd niet geweest. Heel druk, maar ik vertrouw internet ook niet altijd, dus even geen behoefte gehad om een berichtje te plaatsen. Helaas ook geen tijd gehad om mee te lezen. Ik heb net even een stukje teruggelezen.
Zwindo, ik vind het echt zo knap hoe je nu al probeert om weer vooruit te kijken. Het is zo heftig wat jullie hebben meegemaakt. Na al die tijd ben je eindelijk zwanger en dan moet je alsnog je kleine meisje laten gaan. Heel veel sterkte voor jullie en neem samen de rust en tijd die jullie nodig hebben.
Knuffeltje, de reactie op de zwangerschap snap ik heel goed. Ik herken het ook wel, zoiets komt heel hard aan. Ik heb een keer een hele avond echt hard huilend in bed gelegen, nadat een vriendin had verteld dat ze zwanger was. En de dagen erna ook nog regelmatig gehuild. Laat je emoties dus vrij. Tuurlijk gun je het aan je vrienden, maar je kunt je gevoel niet uitschakelen. Ik snap je vrienden overigens ook wel. Als zij het ook niet makkelijk hebben gehad, wil je het net op een speciale manier vertellen. Dus kan het wel een beetje begrijpen. Overigens wel vreemd dat ze het helemaal stil willen houden. Sterkte en voor jullie komen ook kansen. 
Carolinerkj, een spannende tijd voor jullie. Succes!
Schorpioen, gefeliciteerd! Op naar de eerste echo. Wanneer mag je?
Brabandse, ik hoop dat jullie weer snel mogen. Ik snap overigens dat je een gestimuleerde cyclus doet in deze situatie.
Bloempjeinknop, heftig zo een overstimatie. Heel veel water drinken en echt rust houden helpt wel echt. Ik had na de terugplaatsing opeens tekenen van een overstimulatie. Ruime tijd na de punctie nog erg grote eierstokken. Ik had gelukkig niet zo heel veel follikels, dus had er niet echt last van, maar rust houden en drinken heeft wel echt geholpen. Elke echo zag ik ze gewoon kleiner worden.
Wij hebben deze week aan iedereen verteld dat het eindelijk is gelukt. Een week na de termijnecho vonden we het wel een prima moment. We moeten wel nog de uitslag van de nipt afwachten, maar mocht er iets zijn, dan deel ik dat liever met mijn naasten. Langzaam zal ik hier steeds minder te vinden zijn. Ik probeer wel af en toe mee te lezen, zodat ik wellicht wat informatie kan geven als jullie om tips vragen. Heel veel succes allemaal! 

Thnx Lapjesendraadjes. Heb het gelijk opgeschreven. Dit kun je dus ipv utrogestan gebruiken en heeft ongeveer dezelfde werking?
@Brabandse, mag ik vragen op welk onderzoek jij hebt aangedrongen waaruit bleek dat je een ontsteking aan je baarmoeder had?
@mttm. Jaa, ik heb veel gedronken en probeer dat nu nog steeds te doen. Was wel ff schrikken hoor. Ook omdat je totaal niet weet welke kant het uit gaat. Je leest van die horrorverhalen op internet.. maar goed. We zijn nu bijna 2 weken verder. Ik loop gelukkig weer normaal. Niet half voorover gebogen. Maar ben nog steeds moe. En wat emotioneler dan normaal. Maar dat kan natuurlijk ook van de hormonen en het traject afkomen. Tis niet niks. Wat fijn dat het bij jullie gelukt is!! Van harte ❤️.
ik ben nu al 3 dagen gestopt met de utrogestan en al 3 dagen bruine afscheiding, maar echt doorzetten naar een menstruatie doet het nog niet. Is dat normaal?

Sinds woensdagavond enorm verdrietig geweest, emotioneel èn is de stress en spanning enorm toegeslagen... Iedere dag ben ik als de dood dat mijn epilepsie begint te rommelen wanneer het niet uitkomt. Ik heb sinds woensdag ook niet meer gewoon geslapen naar mijn weten. Nog exact een week dan mag ik starten met prikken. Ik baal van de onbewuste spanningen. God wat wil ik daar van af! Iemand nog tips daarvoor? Zouden bachs homeopatische rescuedruppels werken? Ik probeer echt er niet aan te denken, rust te houden, afleiding te zoeken maar onbewust glipt het toch geregeld mijn gedachten binnen. Vanaf volgende week gaan wij ook starten en begint iets voor iets heel groots. Dan helpt mijn autisme ook niet bepaald mee. Nieuwe dingen zijn eng, en dit is nogal een ding... nieuwe dingen = eng = spanning = epilepsie die een feestje viert. Ik probeer er niet aan te denken, maar ik zie als een berg op tegen het prikken, de tussenecho en dan vooral de punctie. Hopen op een hoop embryos, dan ben ik wel gewoon rustig voor het verdere verloop omdat je daar helemaal niets aan kunt doen maar de aanloop naar, pff... Alsof ik weer moet starten op een nieuwe school met allemaal nieuwe mensen zo'n spanning. Ik hoop dat vriendlief toch 7 mei ook vrij kan krijgen. Is toch een belangrijke dag en daarom vind ik die dag ook spannend om zelf met de auto te rijden (o god parkeergarage+grote auto). Maar vriendlief zegt dat het lastig is als de punctie daar dan ook weer kort op zit en hij daar ook al vrij moet nemen. Zou mooi zijn als hij ook vrij is, kan ik meteen zeggen op hoeveel eitjes ze gokken... Als ze dan al goed groeien...

Brabandse heb je de uitslagen binnen? Hopelijk waren ze goed.
Knuffeltje, misschien is accupuntuur iets? Ik vind het altijd wel wat ontspannend.
Bloemetjeinknop de utrogestan kan je ms uitstellen bij mij kwam het de ene keer na 2 dagen de andere keer na 3 dagen en ook wel eens na 4 dagen. Maar ook 5/6 dagen kan ook. Heb volgens mij 2x eerder eerst bruin verlies gehad en daarna kwam t pas op gang. Je lijf is een beetje van slag en dat zal je de volgende ms ook merken. Die was bij mij later dan normaal. 

Na veelvuldig lezen kwam ik uit bij Bach rescuedruppels. Al is het maar voor het idee. Daar mag je 24 druppels per dag van. 4 per paar uur. Nou dat is wel erg veel, maar als ik er nu 4 bij het slapen ga doen en 4 voor de dag te starten. Zou ik nog in de middag 4 kunnen doen omdat het prikken eerst zo spannend is. 

Terug
Bovenaan