1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Ik heb vorige week nog een Hugo gedronken. Ook met mijn hormonen ben ik weer anders als de andere dames hier. Eerst 1,5 week triptofem. Maandag hiermee begonnen, woensdag was de laatste x pil. Nu komende woensdag komt er fostimon bij. Deze moet ik eerst zelf prepareren. Vloeistof nog bij het poeder mengen.  7 mei echo, en dan hoor ik wanneer punctie. Wel fijn dat jij achter mij dan weer volgt Fleurbo. Zitten we hier nu toch met een paar dames een beetje in dezelfde fase. 
Weet je wat ik ook moet leren loslaten? Mijn verantwoordelijkheidsgevoel jegens mijn cliënten. Ik heb hele lieve vaste cliënten, die echt geen andere huishoudelijke hulp meer zouden willen. Bij de meeste kom ik al 2 jaar of langer. En ze redden het echt wel even met een invalhulp. En gewoon dat ik dan 2 weken niets te doen heb. Lijkt mij erg lang...

Hier ook een onttrekkingsbloeding erbij. Vandaag buitjes waarbij Godzilla niets is en snel weer in zijn hok zou zijn teruggekropen... I love you to the hormoon and back, knuffelde ik vriendlief. We hebben lekker gewandeld vanmiddag.

Caroline jammer van de negatieve test, vervelend dat er dan zo'n rustmaand tussendoor komt. Voor je gevoel wil je vaak ook snel weer door.

FleurBo ik was al langer bezig met voeding maar dat komt door de endometriose. Ik ben sowieso geen grote drinker (vaak alleen met gezelschap en aangezien dat in deze tijd niet vanzelfsprekend is gebeurde het echt zelden dat ik wen wijntje dronk) eet over het algemeen gezond en gevarieerd. Enige wat ik heb moeten doen toen ik zwanger werd was letten op rauw voedsel enz. Dat was wel echt even wennen om niet zomaar alle soorten vleeswaren op mn boterham te kunnen doen. Ik zou nu vooral nog van de vrijheid genieten dat je alles kan eten, van de week ook weer voor het eerst een heerlijk sushi festijn gehad. Heb daar echt even van genoten. Hoe meer je ermee bezig bent hoe moeilijker het soms ook wordt om er niet mee bezig te zijn. Enige wat ik heb gedaan tijdens de stimulatie enz is zorgen dat ik gevarieerd at, regelmatig wandelen, veel (bron) water drinken en ongeveer een halve avocado per dag eten ivm de studie die ik had gelezen dat dit zou helpen voor een goede innestelling.

Het gaat hier steeds beter. Voel me vandaag voor het eerst weer echt goed en heb een soort nieuwe energie gevonden ofzo. Ben wel nog wat moe en merk dat als ik iets teveel onderneem ik daar gewoon echt van moet bijkomen maar dat heb ik nu maar even geaccepteerd. We moeten ons deze week melden in het ziekenhuis voor het evaluatie gesprek. Kijk er aan een kant tegenop om naar het ziekenhuis terug te gaan, maar kijk er wel naar uit om alle vragen te stellen die door mn hoofd spoken. Ondanks dat de kans nihil is dat we natuurlijk zwanger raken wilde ik wel weten of alles in mn lichaam weer een beetje opstart dus dacht haal toch een setje ovulatietesten. Tot mijn verbazing was deze zojuist al positief! Nu afwachten wat ze hierover in het ziekenhuis zeggen. Ik heb overigens bijna 2 weken geleden al een zw test gedaan om te kijken of die hormonen al uit mn lichaam waren en dat was zo. Confronterend maar ook fijn dat er weer dingen langzaam opgestart worden. Ben blij als we meer duidelijkheid hebben over onze vervolgstappen en we weer een beetje naar de toekomst kunnen gaan kijken.

Fijne koningsdag allemaal!

Dubbel Zwindo, succes met je gesprek deze week!

Vanavond spuit er bij. Fostimon. Op de triptofem reageer ik al heel heftig. Enige positieve is dat mn epilepsie rustig is. Zojuist op mn vrije dag hield ik het om 8 uur echt niet meer zo ruk geslapen. Halve huis doorgespit, hoofdpijnaanval. Ik kan nu zonder reden janken. Gisteravond kwamen mijn ouders eten. Zo rond eterstijd is ook meestal dè tijd voor eventuele uitbarstingen. En jahoor, het scheen echt heel erg te zijn. En dat heb ik dus niet door. Er was wat stress over de volgorde van het gerecht. Ik schaam me er voor. Sorry, riep ik, terwijl ik dus alweer een enorm snauwerig kreng bleek te zijn. Met die buien heb ik dus de meeste moeite. Niet eens zo zeer met het vloeien, al hoop ik met de injectie erbij dat dat ook stopt. Ik hoop ook gewoon dat de dagen tot de punctie een beetje snel voorbij willen. Het is gewoon soms enorm heftig en enorm kut. Zo, dat moest ik echt even kwijt...

Bloemetjeinknopp had je al nagevraagd of de testen ook in Nederland gedaan worden?
Knuffeltjeee alvast een dikke virtuele knuffel. Want alles wat je door maakt kan ik me erg in vinden. Zo voelde ik me dus ook. Zowel de stemmingswisselingen als gelijk last van je buik te hebben door de hormonen. Vlak voor de punctie kon ik ook echt niet meer door lopen zoals ik altijd deed. Voelde dan echt alles klotsen. Ik kreeg trouwens ruim voldoende medicijnen etc. Dus ik heb zelfs nog over.
Fleurbo inmiddels je prikafspraak gehad?
Zwindo wat een emotionele rollercoaster gaan jullie toch door. Wel fijn te horen dat het wel beter gaat met je.
Carolinerkj snap dat je even geen vertrouwen hebt in alles, maar je moet bedenken dat we niet voor niks 3x een ivf poging vergoed krijgen. Puur omdat het soms niet ineens lukt. Ik ken inmiddels ook mensen die pas bij poging 3 zwanger werden.
Ik ben inmiddels weer terug uit Duitsland. Man wat een geregel nu je dus een negatieve test moet laten zien indien je aangehouden wordt. Gelukkig was ik negatief, maar daardoor ging mijn vriend dus niet mee. Scheelt toch 70 euro! Maar gelukkig zag alles er goed uit en mag ik dinsdag terug voor de terugplaatsing. We hebben gekozen om er 2 te laten ontdooien. Een 6 daagse van top kwaliteit en een 4 daagse de ook prima was. Merk wel dat ik nu door de medicijnen geen eisprong heb. Geeft om de een of andere reden toch wat rust. 

Knuffeltjeee jeetje wat vervelend dat je zoveel last hebt van die hormonen. Hopelijk wordt het snel minder na die punctie.

Brabandse lijkt me inderdaad een heel gedoe om nu de grens over te moeten met elke keer een testuitslag laten zien. Spannend binnenkort een terugplaatsing van 2 embryo's! Hopelijk een goede plakker.

Hier vandaag ook weer even met mn baas gebeld en besloten vanaf volgende week weer te starten met werken, wel opbouwend in uren maar het is een start. Verder vanmorgen wakker geworden met flinke steken ter hoogte van mn rechter eierstok en daarmee ook gelijk aan de diarree wat heel fijn door de endometriose wordt veroorzaakt... blegh. Ben benieuwd wat de arts erover zegt dat ik nu toch ook zelf een eisprong heb gekregen.

Crisis. Alleen thuis, buurvrouw niet te bereiken (werkt in de ouderenzorg). Vloeistof blèèf maar in het potje teruglopen. Wat deed ik verkeerd? Ik buurvrouw appen, is waarschijnlijk of te werk of kinderen naar bed brengen. Ja en nu? Dacht ik. Spuitje goed op zn kop gehouden en op die manier naaldje verwisselt. Belangrijkste vond ik dat de vloeistof in mn buik zat op het end. Hopelijk kan ik morgen met de buurvrouw met water kijken wat ik nu fout deed. In het ziekenhuis leek het zo makkelijk.
-------
Buurvrouw is van niet lullen maar poetsen. Gewoon potje ondersteboven en optrekken en dan iets terugspuiten vanwege het vacuum. Dat dus. Ik heb veel met de naald en water geoefend en denk dat ik m nu wel snap... Blijft kut.

Rustig, zolang je uiteindelijk alles hebt opgezogen en gespoten is het prima. Het potje is soms vacuüm. Wat ik dan deed was het spuitje vasthouden zodat het niet terug kon lopen en dan eruit trekken. Hopelijk stelt dat je een beetje gerust! 

Terug
Bovenaan