1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Jaa dan doe ik dat dus goed. ? dank Brabandse 
De buurvrouw kijkt morgen ook even mee, wel zo fijn nu ik ook vriendlief niet thuis heb. Die heeft net vandaag en morgenavond dat hij moet werken. Komt nooit voor maar net dit moment wel. Niet dat hij het had geweten natuurlijk. Maar je bent dan wel extra alleen...

Zwindo fijn dat je langzaam weer je normale leven op pakt. Wel balen dat je endometriose zo tegen werkt. Ben erg benieuwd wanneer je arts zegt dat je weer verder mag.
Knuffeltjeee we maken allemaal wel eens een fout. Zeker als je zelf moet mengen. Ik moest 2 potjes zelf mengen en maar een vloeistof gebruiken. Niet wakker dat ik was spuit ik een keer de oplossing terug bij het restant vloeistof. Dat pastte dus niet allemaal in een spuit. Dus toen moest ik ipv een spuit in mijn buik er 2 zetten omdat anders niet alles in mij ging. Dat was ook gewoon even niet opletten. Dus dat overkomt je gewoon soms! 

Knuffeltjeee dat vacuüm trekken heb ik ook gehad. Door de achterkant van de spuit vast te houden wanneer je hem eruit trekt voorkom je dat de vloeistof eruit loopt.

Wij hebben ons evaluatiegesprek achter de rug, een emotioneel maar goed gesprek. Ik ben heel blij dat ik de ok heb gekregen weer te mogen gaan sporten. Ook werd aangegeven dat het normaal is dat ik nu nog wat zwaarder ben als normaal. Schijnt nog onderdeel te zijn van het ontzwangeren.
Voor de toekomst en een nieuw traject word nog met het fertiliteitsteam het een en ander besproken. We willen wel weer beginnen alleen nog niet nu gelijk, maar vorige keer moest ik 3 maanden lucrin injecties om de endometriose rustig te krijgen/houden. De vraag is nu of dat nu weer nodig is. Zo ja, dan zou ik daar al wel weer zo snel mogelijk mee willen beginnen, zodat als we er weer klaar voor zijn we niet dan nog 3 maanden hoeven te wachten. Nu 2 weken geduld ivm de meivakantie tot we daar weer wat meer duidelijkheid over krijgen. Enige waar ik wel een beetje van schrok is dat de kans op edwards een volgende keer 1% is. Dat is natuurlijk niets zou je zeggen maar de kans op edwardssyndroom is sowieso maar 4 op de 10.000 wat nog minder dan 1% is. Dus dat was wel even wegslikken. Ondanks dat gaan we weer vol goede moed vooruit kijken.

Hoi dames hoe gaat het met iedereen?

Knuffeltjeee is het goed gekomen met het prikken en het vacuüm zuigen van de naald?

Brabandse morgen heb jij de tp toch? Spannend weer?

Hier gisteren zoiets raars ik had sochtends ineens al wat bruinverlies en toen ook weer last van mn darmen. Dus dacht oh dan gaat mn menstruatie vast sneller (5dagen na pos ovu.test)doorkomen dan gedacht, wat het is ook de eerste keer na de bevalling dus kan misschieb best anders lopen. Alleen einde van de middag was het alweer gestopt en vanmorgen ook verder helemaal niets. Ook geen krampen behalve vanmorgen nog steeds wat diaree. Dus jaja dan ga je toch even googlen?‍♀️ en dan kom je uit op een mogelijke innestellingsbloeding... We hebben geen anticonceptie gebruikt de afgelopen tijd, omdat de kans toch heeeel klein is bij ons dat het natuurlijk gebeurd en het kindje is sowieso gewenst natuurlijk. Ik ga er niet vanuit dat het iets betekend, maar er begint toch wat spanning naar boven te komen van de gedoemde wachtweken merk ik? gelukkig deze week weer begonnen met opbouwen van werkuren waardoor ik ook weer wat meer afleiding heb.

Zo eindelijk weer op het forum kunnen komen. Heb echt problemen gehad met de site.
Zwindo ik snap je angst goed. Hoewel 1% natuurlijk niks is, is er wel een kans. Die angst had ik met weer een punctie ondergaan. Kans op een inwendige bloeding is ook maar 1% en die hadden we ook al gewonnen, die wie weet wat een volgende keer zou brengen. Maar ik hoop voor je dat ze iets kunnen doen om die angst kwijt te raken.
Vanmorgen heb ik 2 prachtige embryo's gekregen, dus nu is het wachten of ze blijven plakken. Ik eet voorlopig in elk geval avocado's ? want baat het niet, dan schaad het ook niet. Ik had ook bloed onderzoek extra laten doen omdat ik de afgelopen tijd juist weer veel blauwe plekken heb. Nu was toevallig het resultaat vanmorgen bij de arts binnen gekomen en die stonden voor een raadsel. Want het bloed gaf eerder trombotisch eigenschap aan ipv te weinig bloedplaatjes. Dus ze wilde toch wat extra onderzoeken, dus weer bloed afgenomen en wachten. Het verbaasd me niks dat ik weer eens raar ben. Dus ben benieuwd of ze een oorzaak kunnen vinden. 

Ook ik kon dagen niet op het forum, vreselijk...   Ja hoe gaat het hier... Zet liever een ikeakast in elkaar, dat gaat beter dan mn reactie op de hormonen... Vorige week begonnen met de fostimon en na wat stressavonden dat ook onder de knie. Mijn buurvrouw heeft me tips gegeven. Door de stress een keer niet helemaal goed geprikt dus nu een jesuspaarse plek... Maar het prikken gaat nu gelukkig goed, zij het dat het de ene avond gevoeliger is als de andere avond. Van de fostimon krijg ik sneller blauwe plekjes. Qua bijwerkingen zijn mijn buien het ergst. Die ontstaan zo rond het avondeten. En ook voor mij niet leuk want ik kan er niets aan doen met mn 2 seconden lontje.... Verpakkingen, 1 seconden en dan vliegt het door de keuken. Gister avondeten gehad, was er wel weer wat op tv wat triggerde, trok ik alsnog vriendliefs hoofd er af. Die snauwt ook gewoon terug als het hem te gortig wordt. Maar o, wat een feest al die hormonen... Na 2 bijwerkingsloze dagen vandaag een offdag. Last van mijn buik. Wat moe. Wat niet lekker. Het verschilt echt per dag qua bijwerkingen. Al vanalles gehad. Op de triptofem reageer ik dus als een of andere godzilla. Op de fostimon heb ik veelal last van obstipatie. Ik snap ook dat lager libido ook bij de bijwerkingen hoort want wie heeft er met zoveel hormonen nog wèl zin in seks?? Vrijdagmorgen echo en dan horen we hopenlijk wanneer de punctie is...

(Over gekke dingen, voor mijn gevoel "zoemt" het daar beneden. Ik kan het niet echt anders omschrijven. Hebben hier meer weleens last van?)

Terug
Bovenaan