1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Oja ik zag gisteren ineens dit artikel over een kliniek in België waar de slagingspercentages vele malen hoger zijn! https://www.tijd.be/ondernemen/farma-biotech/belgische-technologie-verdubbelt-kans-op-zwangerschap-via-ivf/10303063.html

Nou, opzich was vandaag positief met opmeten.
Ze groeien, en ze groeien op zich heel mooi. Ook mooi gelijkmatig. Er zitten er nu zo'n 5 per kant, dus dikke kans dat er straks 10 aangeprikt kunnen worden. Een deel is 10mm, een aantal zitten al op 13mm. Ze willen ze 18mm hebben. Het wordt een lang vrij weekend, want maandag is er weer een opmeetecho. Daar nemen we beide ook weer de hele dag voor vrij ivm de reistijd. Het komt er op neer dat ik dan alleen dinsdag zou moeten werken. Woensdag is mijn standaard vrije dag, donderdag hemelvaart en vanwege hemelvaart had ik nog voor ik datums wist voor 14-5 ook al vrij gevraagd. Omdat het toch al rare dagen zijn voel ik er weinig voor om hier wat in te veranderen. Daar deed mijn werk al wat lastig over. Ik heb vrij bot teruggereageerd. Ik mag blij zijn als de zware taken nog gaan denk ik, dinsdag. Als ik nu al druk voel op mijn buik... Nu ben ik geen klager, maar wat denk je hoe vaak ik moet bukken? Zwaar tillen, met emmers e.d. mijn cliënten weten er van en hebben alle begrip. Ik appte net die van dinsdagochtend. Ik grapte al, denk niet dat de plintjes m gaan worden dinsdag...

Knuffeltjeee lastig als werkgevers moeilijk doen. Blijf vooral op jezelf letten, want je lichaam is erg belangrijk. Wel top dat alles er goed uit ziet!
Hier is nog een onverwachte twist. De arts uit Duitsland belde met de uitslag van het bloedonderzoek. Ik blijk een bloedafwijking te hebben genaamd factor 5 leiden. Dat houdt in dat ik een verhoogde kans op trombose heb. Dus moet dus per direct aan de bloedverdunners en dat zijn spuiten. Bah, ik was juist zo blij van alle hormonen spuiten af te zijn, krijgen we dit. Gelukkig uiteindelijk wat spuiten kunnen bemachtigen, dus ik kon ook echt vandaag al beginnen. In het belang van de embryo's en mij was dit ook wel gewenst. Dus, ja ik heb er weer alles voor over. Heb al tegen mijn vriend gezegd, dat de moeite die ik moet doen inmiddels wel veel meer is dan wat hij moet doen. ?

Brabandse Maar nu weten ze gelukkig wel wat het probleem is. Hopen dat het nu snel raak mag zijn...
En idd, het doet evengoed een hoop, al die hormonen... Ben echt wel moe zo rond dit tijdstip... ?

Brabandse Jeetje wat vervelend zeg, denk je voorlopig even van de prikken af te zijn moet je toch weer extra prikken zetten. Gelukkig zijn ze er nu wel achter gekomen en heb je hiermee een goede kans dat ze blijven plakken.

Knuffeltjeee fijn dat het een goede echo was en alles mooi lijkt te groeien. Hopelijk komt er vanuit je werk uiteindelijk ook meer begrip voor je situatie.

Hier vanmorgen weer wat bruinverlies gehad. Dit samen met het sneller warm krijgen, erg onrustig slapen (lig echt veel te draaien) en al een paar dagen last van lichte hoofd- en rugpijn. Lijkt dit op een naderende menstruatie.

Knuffeltjeee ja hormonen doen veel, ik kon toen beduidend minder diep slapen dus was geregeld ook moe. Dus vooral luisteren naar je lichaam!
Zwindo oh wat balen dat je toch merkt dat je menstruatie doorbreekt. Had zo gehoopt op een wonder!
Ja ben ook wel blij dat ze dit ontdekt hebben. Schijnt ook echt wel risico's te hebben tijdens zwangerschap zoals vroeg geboortes doordat de placenta te vroeg los laat etc. Dus spuit met liefde de bloedverdunners. Maar ben geschrokken omdat ik eigenlijk nergens last van heb zelf. Dan komt zoiets toch rauw op je dak. 

Vandaag een heftige middag, ik was strontchagrijnig van mn hormonen. Echt mezelf niet. Erg me druk maken om komende week. Het toeval wil dat vriendlief meerdere klusprojecten heeft en dat zowel mijn moeder (13) als ik (15) jarig zijn. Nu zijn de hormonen weer wat gezakt... En was het weer het moment om weer te prikken. Ik kan nu exact zeggen waar mn eierstokken zitten... Piesen, hoesten, nou, die groeien goed hoor...

Brabandse jeetje wat heftig allemaal kan me heel goed voorstellen dat dit dan even goed schrikken is. Krijg je nu wanneer je zwanger bent ook extra controles bij de kliniek of het ziekenhuis? Maakt het allemaal extra spannend kan ik me zo voorstellen.

Vandaag moederdag iets waar ik nog nooit echt moeite mee heb gehad behalve vandaag. Het voelt leeg en alleen.

Terug
Bovenaan