1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Knuffeltje wat fijn dat je punctie in beeld is! Bij mij was het ook zo dan mijn man wel bij de punctie mocht zijn en niet bij de tp. Had te maken met dat de tp in een kleinere ruimte werd gedaan en daar ook al 3 mensen bij zijn (echoscopiste, arts en laborant). 
Brabanse Spannend nu de laatste dagen. Wel fijn dat het nieuws een beetje een plekje heeft gevonden en dat je iemand kent die gewoon een gezond kindje heeft gekregen ondanks dezelfde diagnose. Ik ga heel hard voor je duimen deze laatste dagen.
Hier loopt mijn menstruatie raar en anders dan verwacht. Ze hadden aangegeven dat hij juist best heftig kon zijn na alles, maar tot nu toe is het allemaal nog erg mild (zelfs voor mijn begrippen *klopt ondertussen af op hout*). De menstruatie was ook al wat eerder dan verwacht want verwachtte hem eigenlijk morgen pas, dus wie weet zet het dan ineens wel echt helemaal door. Tot nu toe is het namelijk met name veel bruinverlies met af en toe wat rood. Dit in vergelijking met de stolsels etc. die ik normaal verlies is het natuurlijk helemaal niets. Verder wel gewoon alle klachten die ik normaal heb last van mn rug, wat meer vermoeid en de grootste klacht mn darmen die overuren draaien. Maar ook dit laatste is wel aan de gang, maar toch ook wel in mindere mate dan wat ik gewend ben. Begrijp me niet verkeerd als dit het is teken ik hiervoor hoor, want kromliggen van de pijn is ook niets. Ik herken me hier alleen niet zo goed in. misschien is alles door zo lang stil te hebben gelezen wat rustiger geworden... We will see. 

Knuffeltje wat een goed nieuws zeg! Heerlijk vanavond dus als het goed is de laatste prikken! Hopelijk gaat de punctie goed ? je hebt dus toch voor een roesje gekozen?
zwindo dat klinkt inderdaad als een gekke menstruatie. Weet je zeker dat dat het wel is? 

brabandse wat goed dat het nog goed gaat met inhouden! Wanneer is ook al weer de officiële datum? Ik duim heel hard voor jullie!
Ik heb pas eind mei de eerste echo, dan ben ik dus al 20 dagen (10 dagen decapeptyl en 10 dagen gonal f) aan het spuiten. Ligt het aan mij of is het gek dat hier zo lang tussen zit? Ik had verwacht dat ze tussen door ook een keer zouden checken. Hoe zat dat bij jullie? Moet ik hierover bellen?

Fleurbo Ik prikte 19 april voor het eerst, 28 april kwam daar de volgende bij. Afgelopen vrijdag had ik dus de eerste echo. Eerder heeft echt geen zin, zo hard groeien ze nu ook weer niet....
Nee, donderdag valt als een zondag dus kan alleen met morfine verdoofd worden. Ik maak me druk over de pijn erna. En of een joggingbroek niet lekkerder zit... Tot nu toe heb ik alleen maar stelletjes keurig gekleed gezien. Ik draag mn joggingbroek ook alleen thuis, maar als het wel lekkerder zit, moet ook nog een uur terug in de auto...

Knuffeltje gewoon je kleren aan doen die je zelf het lekkerste vindt zitten hoor. Het kan ook goed zijn dat die mensen die je nu steeds ziet voor gewone controles langskomen. Zelf had ik een legging die niet straks zat met een grote truijurk aan voor de punctie. Ik deed dat wel vaker omdat je dan niet met een heel ontbloot onderlichaam rondloopt. Je maakt je zelf er echt niet blij mee als je je in je skinny jeans moet wurmen na die punctie, omdat je denkt dat andere dat ook doen.

FleurBo Ik was met menopur aan het prikken voor de stimulatie, in een best hoge dosis, en was en kleine week bezig toen ik voor het eerst langs moest komen voor een echo. Kan me best voorstellen dat het middel en de hoeveelheid voor een andere snelheid in groei zorgen waardoor de een sneller langs moet komen als de ander. De decapeptyl maakt daarin niets uit want die is om je cyclus te onderdrukken. 

Hier wilde ik gisteren typen dat mn menstruatie wel echt wat roder begon te worden, maar einde van de dag werd het juist weer een stuk minder. Ook merk ik dat mijn darmen alweer veeeel rustiger aan het worden zijn. Vannacht ook nagenoeg geen bloedverlies gehad en vanmorgen alleen met plassen weer wat rood/bruin verlies. Heb nu alleen wat bruin in mn maandverbandje zitten en net met plassen verlies ik wel wat bloed, maar is bijna een soort roze/paars van kleur. Snap er echt de ballen van. Als het vandaag helemaal stopt aan het einde van de dag zit ik te denken om misschien toch maar een testje morgen te gaan doen. Want dit is voor mij echt een heel rare menstruatie, zeker omdat ze juist zeiden dat het nu ook nog heftiger zou zijn en het juist heel veel minder is dan wat ik normaal gewend ben. 

ZWindo Volgens mij heb ik geen lekkere truijurk. ?

Nog zoiets, je mag een week niet zwaar tillen toch? Dan is een volle wasmand zeker ook al te zwaar? Ik maak me echt druk de week erna. Ik kan dus echt niet stilzitten... Geen idee hoe ik die week ga doorkomen...

Knuffeltjeee heel veel succes morgen! Probeer jezelf niet te druk te maken. Draag gewoon waar jij je het prettigst in voelt! Ik ging gewoon in een spijkerbroek en hakken. Puur ook omdat ik geen platte schoenen heb. De week erna moet je vooral luisteren naar je lichaam en zeer waarschijnlijk dus rustig aan doen. Maar echte aantallen kan ik je niet geven, want hou mezelf daar ook nooit zo aan, maar luister wel naar mijn lichaam als die aangeeft dat het te veel is.
Zwindo, wat een mindfuck is het zeg. Snap dat je verbaasd bent, zou ik ook zijn.
Fleurbo 10 dagen stimuleren en dan de eerste echo is echt heel normaal dus zeker niet iets om je druk over te maken.
Ik moet nog 2 dagen wachten, man nog nooit zo'n moeite er mee gehad zeg! Voel echt van alles en heb vooral ook echt last van mijn buik, dus we zullen zien vrijdag. Inmiddels dus 6 dagen bloedverdunners aan het spuiten en mijn buik wordt daar zeker niet sexy van. Echt alle kleuren van de regenboog staan erop en je kunt precies zien waar en wanneer ik gespoten heb. Dus mocht ik zwanger zijn, dan worden dat geen mooie zwangerschapsfoto's van een mooie buik. 

Knuffeltje Ik kan mij niet goed meer herinneren dat ik een week lang niet zwaar mocht tillen. De eerste dagen heb ik wel gewoon echt rustig aan gedaan en wat Brabandse zegt zo goed mogelijk naar mijn lichaam geprobeerd te luisteren.
Brabandse spannend hoor! Ik wilde het gisteren niet aan je vragen, omdat ik me heel erg goed kan voorstellen hoe erg in spanning je zit. En juist foto's maken al die kleuren van de regenboog zijn misschien niet heel mooi, maar eigenlijk ook weer wel. Die zijn onderdeel van de weg die je aflegd en de strijd die je voert om iets te krijgen wat je zo graag wilt.
Mijn lichaam is echt heeel raar. Vannacht zonder maandverband geslapen en vanmorgen helemaal niets. Alleen een heel klein beetje bruin wanneer ik ging plassen. Ik had gisterenmiddag een testje gedaan, maar die was gewoon wit, dus vanmorgen niet meer. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Menstruatie startte eerder dan mn verwachtte NOD, was erg weinig en was eigenlijk alweer over op mn verwachtte NOD. Er is ergens toch een stemmetje in mn achterhoofd wat zegt wat als het een innesttelingsbloeding zou zijn geweest. Dan had ik toch gisterenmiddag gewoon positief moeten testen of niet? Ik wacht gewoon nog even mocht ik morgenochtend toch nog twijfelen doe ik dan voor de zekerheid nog een testje. 

Terug
Bovenaan