1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Oee spannend Fleurbo! Ik had ook een mindere doorbraakbloeding als normaal hoor, was wel vervelend want de ene week had mijn vriend een blessure en toen we weer gemeenschap dachten te hebben begon ik te vloeien... ? Kennen jullie dat gevoel van heel vroeger? Je hebt eindexamen gedaan, je weet dat je gewoon niet kan zakken maar toch is het telefoontje onwijs spannend. Maar inderdaad, ik weet nog niet hoeveel,maar we gaan zo naar het ziekenhuis voor de terugplaatsing. ? Wij volgen icsi.

Brabandse jeeh zo leuk! Fijn dat je al lekker op die roze wolk zit. Ik had al eerder een vroege mk gehad en dat had mij al behoorlijk onzeker gemaakt. Elke echo bracht weer wat zekerheid en heel dubbel 2 dagen voor de nipt zat ik net echt op de roze wolk, dus heb eigenlijk maar 2 dagen echt kunnen genieten. Fijn dat het voor jou anders is. Lekker van genieten!

Schorpioen klopt was wonder boven wonder onze eerstr tp gelijk raak. Helaas bleek onze dochter het edwardssyndroom te hebben dus hebben we de zwangerschap met 18 weken beëindigd. Dat was eind maart, dus nog wel aardig vers. De wens voor een kindje is daarmee niet minder, maar misschien nog wel meer aangewakkerd. We hebben wel nog een cryo maar omdat die al ietsje achter liep in groei vinden we het lastig om die nu te gebruiken en starten we liever met een nieuwe ronde. Ik ben nu ook 30 en had altijd gedacht dat ik dan al kinderen zou hebben. En heb ook zoiets van hoe ouder ik wordt hoe minder de eitjes worden, dus dan liever nu nog een ronde dan ermee wachten. Oja en gaan inderdaad verhuizen, maar moeten tijdelijk een periode overbruggen omdat onze nieuwe woning nog niet klaar is. Ze zijn zelfs nog niet begonnen? maar moeten helaas wel onze huidige woning al uit. Met een beetjr geluk is eind dit jaar ons nieuwe huis klaar, maar voor de zekerheid gaan we zelf uit van begin volgend jaar. Kan het altijd meevallen.

FleurBo fijn dat je ook niet zoveel last hebt. Ik vindt het niet heel raar dat je menstruatie minder is. De decapeptyl zorgt er uiteindelijk ook voor dat je cyclus stil wordt gelegd, dus kan me best voorstellen dat je daardoor een mindere menstruatie hebt. Bijna beginnen met de stimulatie, spannend hopelijk heb je van die hormonen ook niet zoveel last.

Knuffeltjeee succes vandaag!

Hier verder geen nieuws wachten op maandag gesprek met de arts. Hopelijk krijg ik dan gelijk duidelijkheid over het starten van onze nieuwe ronde.

Kleine erwt zit in zijn holletje. ? Het was een heel mooi embryo. Van de 12 waren er 10 over, 10 hele mooie eitjes. Een konden ze dus al terugplaatsen. We horen ergens deze week hoeveel van de 9 kunnen worden ingevroren. En dan ineens staat de achtbaan even stil. De maanden zijn voorbij gevlogen. Zoveel stappen genomen. Nu even op de plaats rust. Welverdiend. 

Ja dan zat ik inderdaad goed dat het jullie eerste tp was. Helaas had ik het toen allemaal mee gekregen, dat was nog voor mijn positieve test. Je gedachtengang over je leeftijd snap ik helemaal. Ook ik ben 30, maar volgens de artsen ben ik nog steeds erg jong. Ik kon dat soms niet aanhoren. Ja leuk en aardig dat jullie zeggen dat mijn kansen hoger zijn omdat ik nog jong ben, maar inmiddels wel 3 icsipogingen verder.  
Gaat het zkh mee in een nieuw traject starten of is dat iets wat jullie graag zouden willen. Maar he kijk hier na, wij hadden 2 embryo's terug laten plaatsen, waarvan er 1 de diepvries waarschijnlijk niet ging halen. En ook die heeft zich ingenesteld. Wat we eigenlijk niet eens hadden verwacht. 
Verder hebben we zelfs een keer gehad dat een 6daagse embryo in de vriezer ging als c kwaliteit, er als b uitkwam (helaas wel geen zwangerschap) Maar alle eitjes wat in de vriezer zitten hebben ook echt een kans, dat is ons ondertussen wel duidelijk gemaakt door de artsen. Een c embryo is nog steeds een goed embryo en een A is gewoon een topper, maar dat wil niet zeggen dat c niet kan innestelen. 
Ik hoop dat jullie bij de volgende tp weer meteen een plakkerd hebben. Hoe fijn zou dat zijn. 
En wat heerlijk om naar jullie nieuwe huis uit te kijken, begin even afzien met 2x verhuizen maar hopelijk zitten jullie eind dit jaar/begin volgend jaar lekker te genieten in jullie nieuw huis met hopelijk een babykamer in the making. 

Oh knuffeltje wat een super uitslag 10 van de 12. Jaloers hoor, bij mij was het altijd zn afval race. Nu zit de kleine erin en komt er inderdaad een tijd van rust. Ik vond dat altijd wel een lastige tijd. Je leeft naar dit punt toe, je spuit elke dag, of neemt medicatie en dan ineens zit hij of zij er in en is het afwachten... Wanneer mag je testen en hoe vond je de terug plaatsing gaan? Hebben ze ook iets gezegd over de kwaliteit van het embryo? Nou hoop voor jou een mooi plakkerd!
Fleurbo, ik ben even terug aan het denken naar mijn menstruaties, volgens mij vielen die ook wel mee. Als je maar bloedverliest is het goed, en dan wel een dag of 2. Is het korter dan zou ik gewoon even bellen voor je eigen gemoedsrust. Fijn dat je weinig bijwerkingen er van hebt. Ik merkte dat ik vooral hoofdpijn kreeg. 
Ja het de gonal F is het weer een stapje dichterbij. Het echte werk gaat nu echt beginnen. Blijft altijd erg spannend hoe je lichaam er op reageert. Hoop dat je mooie eitjes krijgt! Heel veel succes. 

SChorpioen, zij kijken alleen naar goed of minder goed. Ze waren heel enthousiast over deze. Ik moest even wat langer wachten, de afspraak voor me liep uit. Gezien ik de blaas van tinkywinky heb werden dat wel lange minuten... Eendenbek en slangetjes waren zo gedaan. Een heel positief gevoel hierover. Je weet dat er ook een kans is dat het niet blijft plakken, maar ik ben net 28 geworden. Alle vorige stappen gingen zo volgens het boekje. En anders hoop ik op nog een paar in de vriezer. Medisch gezien is er bij mij geen reden waarom het zich niet zou kunnen innestelen. Ik heb gewoon hier een heel goed gevoel over en dat ga ik proberen vast te houden. Immers, er is een kans, dus gewoon wachten en wie weet krijgen we die.

Zwindo ik snap jou ook wel, maar aangezien wij met ons traject al zoveel te verduren hebben gehad daarom tellen we onze zegeningen nu. Ook wij kijken stap voor stap, dus zodoende op naar de echo. Gelukkig duurt dat niet zo lang. Ben benieuwd hoe jullie gesprek morgen is.
Knuffeltjeee wat een super opbrengst en fijn dat er eentje veilig bij je zit nu. Het blijft me verbazen wat betreft afhandeling van zaken. In Duitsland kregen we na enkele dagen al te horen hoeveel er in de cryo zaten, terwijl we in Nederland zo'n onpersoonlijke brief na 2 weken kregen.
Schorpioen hoe gaat het voor de rest nu bij jou? Hoeveel weken ben je? 

Schorpioen echt precies wat jij zegt artsen zeggen continue je bent nog jong, maar zo voelt het niet altijd. Onze laatste arts snapte dit gevoel heel goed dat was eel fijn. Ze zeggen dat het onze keuze is of we een nieuw traject opstarten of dat we eerst de cryo gebruiken. Dus dat is fijn. Het is ook meer dat we door deze zwangerschap een naar gevoel bij die ronde hebben gekregen.

Brabandse gelukkig 2 juni inderdaad al je echo zo benieuwd of je 1 of 2 hartjes gaat zien.

Knuffeltjeee dat zijn hele mooie aantallen! Bij mij was het ook een hele afval race. 13 follikels, 11 eitjes, maar 2 embryo's. Fijn dat je er zo'n goed gevoel bij hebt.

Hier eind van de ochtend een enorme terugval gehad. Ik zag een tag van mn schoonzusje bij een genderreveal iets waarin ze haar broer en schoonzus in had getagd. Dus ik huh waarom tagd ze die er nou in. Doorklikken en bam ja hoor zwanger verwachten november hun kindje. Dit kwam even zo hard binnen. 1. Omdat zij en mn broertje en hoogst waarschijnlijk mijn ouders dit verborgen hebben gehouden voor ons om ons niet te willen kwetsen. 2. Omdat ik mn broertje en haar als eerste oom en tante zou maken en dat is ons afgenomen. Het is niet dat ik het hen niet gun, maar jezus wat deed dit een pijn al het verdriet, pijn en verlies kwam als een vulkaan naar boven. Mijn man had ook nog even moeite met mijn reactie waardoor we nog een soort van ruzie kregen en hij boos weg ging, maar al snel weer terug kwam en zijn verontschuldigen aanbod en aangaf dat hij het soms lastig vindt dat ik het zo moeilijk heb met dit soort dingen. Een dag waarbij het huilen me nader staat dan het lachen helaas. Het voelde vandaag echt of ik weer net thuis was uit het ziekenhuis. Hoofdpijn, bijna alleen maar kunnen huilen en daardoor helemaal gedraind. Nu snel slapen en hopen dat morgen een betere dag is en wat goed nieuws (aka een datum) krijgen over het starten van een nieuwe ronde.

Ik neem bewust deze weken even afstand. Net even gegoogeld. Goed mezelf warm houden (voeten, sloffen), multivitaminen, veel rust, veel de kat op schoot en alles wat er is gebeurd verwerken. Blijkbaar ben ik echt heel gevoelig want ik ga wel al beter, maar wel heel druk slapen snachts. En we hebben de bijgelovige gewoonte er nu al tegen te praten... Ik eil me lekker even in mijn eigen bubbeltje dompelen en hoop op een goede uitslag de 30e!

Terug
Bovenaan