1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Oliviaatje ik wilde zeggen mUpload maar die stoppen ermee. Ik kwam deze site tegen die volgens mij hetzelfde doet: https://postimages.org/nl/

Ik ben zowaar net gebeld door mn arts. Goede nieuws ik hoef geen Lucrin injecties! Wel was het advies om te starten met de pil, maar omdat ik zo'n rare menstruatie heb gehad was het advies om toch nog even te wachten en dit met de fertiliteitsarts te overleggen om dan na 1 "normale" menstruatie te starten. Ik had ook aangegeven dat ik graag in juli weer zou willen starten en dat zou ze al wel doorgeven. Dus nu de stille hoop dat dit inderdaad kan gebeuren. Vanuit het fertiliteitscentrum was al een afspraak ingepland over 2 weken die was al ingepland op het moment dat ze wisten dat de zwangerschap zou worden beëindigd, dus even afwachten wat het doel van dat gesprek is. Een week later hebben we nu in ieder geval een gesprek met de fertiliteitsarts staan. Hopelijk krijgen we dan de go om in juli weer te starten??

Wow knuffeltjeee wat een topscore!! Hopelijk mogen die 8 nog even in de vriezer blijven en worden dit potentiële broertjes of zusjes van het wondertje dat nu al in je buik zit ?

zwindo wat fijn dat je gebeld bent! Hopelijk is het inderdaad allemaal mogelijk en mag je in juli weer starten! 

Zwindo, he fijn dat je ze gesproken hebt. Zo frustrerend als afspraken niet lopen hoe het zou moeten. Je zit hier heel de tijd naar toe te leven. Hopelijk krijg je na het gesprek een go!
Hoe was het met je broer gegaan?
Knuffeltje, mmm wat gek van het bloedprikken. Zelfs tijdens mijn overstap van kliniek hoefde ik niet nog een keer te prikken omdat er nog geen jaar tussen zat. Dus denk haast dat er iets anders mis is gegaan?? En 8 wat een geweldig aantal.
Fleurbo, zet hem op!
Oliviatje, ik mocht van onze kliniek op dag 11 testen. Dus als je positief test kun je er wel vanuit gaan dat het van een zwangerschap is. Hopelijk loopt hij op. Hcg verdubbelt om de dag ongeveer dus zou kunnen dat je daarom niet meteen een dikker streepje ziet, of de innesteling is toch niet helemaal gegaan zoals het moet. Ben benieuwd naar je testen.
Brabandse, hoe is het met jouw? Nog een keer getest? 
Hier ben ik nu 10,4. Gister een echo gehad en het zijn er nog steeds 2. Hoe bijzonder. Maar voel me wel beroerd en moe. Maar goed dat hoort er allemaal bij.

Schorpioen wat mooi dat ze het beide goed doen! Spannend allemaal hoor. Hopelijk voel je je snel weer wat beter ik merkte echt wel een verschil toen ik in het 2e trimester zat. Hoop dat dit ook voor jou zal gelden. Gaan vanavond pas bij mn broertje langs. Had gisteren ook nog mn moeder aan de lijn gehad en die bevestigde mijn voorgevoel. Schijnt dat mn schoonzusje het er erg moeilijk mee heeft gehad want vlak voor haar broer met het nieuws kwam had ze het slechte nieuws van ons gehoord. Ze kon daardoor niet gelijk blij zijn voor haar broer wat ik ook wel erg verdrietig vond om te horen. Ik heb nu een mooi kaartje gehaald en daar het een tekstje opgeschreven enerzijds om hen ook te bedanken dat ze zoveel rekening met ons hebben gehouden en anderzijds om te vertellen dat ze er juist ook van moeten genieten dat ze toch dit jaar oom en tante zullen worden. Zal voor ons niet altijd makkelijk zijn, maar het leven gaat ook gewoon door. En nu gewoon hopen en duimen dat we hun dan snel wel nog een keer oom en tante mogen maken.

Zwindo hoe was het gisteren? Kan me voorstellen dat het voor iedereen emotioneel was namelijk. Fijn dat je de arts gesproken hebt en dat je waarschijnlijk kunt starten in juli! 
Schorpioen nee, heb na zondag niet meer getest. Het besef komt langzaam dat het gelukt is. Maar nu wordt het wel spannend, heb namelijk sinds een dag wat licht roze /bruine afscheiding. Dus gemaild naar de kliniek en moet de medicijnen ophogen. Maakte me eerst geen zorgen, maar merk dat ik het toch spannend vind.
Wat fijn dat het nog steeds goed gaat bij je! Hopelijk voel je je snel weer beter. 
Knuffeltjeee wat een top score zeg! Hopelijk heb je de cryo's niet nodig en blijft deze gewoon plakken. Hoe voel je je nu?
Oliviaatje heb je nog een keer getest? 

Brabandse Stiekem toch het niet kunnen laten en hier blijven meelezen... Volgens google nestelt zon cryo zich tussen de 3 en 5 dagen in. Immers is het al bevrucht. Dat is een heel gek idee.Het zsl echt geen hol uitmaken, maar ik raak veel mijn buik aan. We spreken het beide toe. Ik drink bewust geen caffeïne of zo min mogenlijk en iedere dag een kopje gemberthee. Van stress geen last, want ik doe de hele week al zo min mogenlijk. Ivm mijn werk ga ik pas volgende week donderdag weer beginnen omdat het fysiek zwaar werk is. Pas sinds gister had ik mn middagdipje niet om half 3 a 3 uur maar rond het eten... Ik moet me sowieso al de hele week richting fornuis praten om te koken. Rond die tijd vaak hardstikke moe. Als het aan vriendlief had gelegen, thuisbezorgd. Heb lekker flink op m gemopperd, haha. Dat we anders van honger waren omgekomen want zonder mij geen eten op tafel... Ik doe het de hele week slim. Wel koken, andere ochtend de afwas. We hebben geen vaatwasser. Als bijwerling van de utrogestan had ik gister onwijs gevoelige borsten. En nog gevoeligere tepels. Àls dit een plakker wordt zouden dat misschien toch tekenen kunnen zijn, of niet? Ik ben ook nog steeds emotioneler. Ik droom ook nog veel. Dat was een paar dagen weg. Àls, stel ik voor dat dit embryootje, dit erwtje, een jongetje wordt. Ik heb minder sterk het gevoel voor een meisje. Ik wil denk ik ook heel hard blijven denken dat het gelukt is. Of het loslaat als wij niet meer blijven geloven. Een avond echt gaan twijfelen, maar ook vriendlief wil hier heilig in blijven geloven. Op eerdere echos zag mijn baarmoederslijmvlies er zo mooi uit, daarmee is niets mis. Dan 3x per dag die capsules. Ik probeer te blijven hopen, dromen. Genieten. Is de test andere week zondag negatief verandert er in principe niets ten opzichte 2019 en we nog niet wisten dat we niet natuurlijk zwanger konden worden. Dan bleef ook de hoop tot ik ongesteld werd. Dan mocht ik een a twee dagen verdriet hebben en dan weer door. We weten dat we bog cryos hebben. We hebben nog kansen. Ja dat gaat minder snel en totaal niet romantisch als op de normale manier, maar het allerbelangrijkste is dat we nu hoop hebben. En cryos. Zonder deze kwamen er geen kindjes. Laten we blijven hopen op een jongetje. Niet dat ik dat het liefste wil, maar dat komt als eerste in mijn hoofd op. Blonde haartjes, blauwe ogen.

Al een paar nachten onwijs druk aan het dromen. En ja hoor, net een heftig absance. Even in de douche er bij gaan zitten. Het ging gelukkig snel weg. Àls er iets innestelt was dat vooral gister. Een soort kramp. Extra moe. Ik hoop het... Zo naar mijn vrijwilligerswerk om daar taart langs te brengen omdat ik vorige week jarig was. Vriendlief heeft helaas de auto mee en fietsen lijkt me niet aantrekkelijk.... Mijn moeder extra blij want nu kan ze chauffeuren... 

Terug
Bovenaan