1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Zwindo wat een ontzettend lief gebaar zeg! Hopelijk ging het gesprek goed? Ben je er oké mee?

knuffeltjeee klinkt alsof er veel gaande is! Hopelijk betekent het wat goeds ?! Heel langzaam kom je steeds dichter bij de testdatum. 
welke capsules moet je gebruiken? Ik krijg volgens mij ustrogan maar ik hoef ze maar 2 keer per dag. Vraag me af waarom ik ze niet 3 keer moet, want dat lees ik veel op internet. Begin door al die verhalen echt te twijfelen aan ons ziekenhuis. 

hier inmiddels 4 keer gonal f 150 gehad. Heb echt op momenten wel al flink last van mijn buik. Aan de ene kant voelt het fijn dat er iets lijkt te gebeuren. Aan de andere kant ben ik er daardoor echt veel meer mee bezig. Ik merk dat ik onwijs toeleef naar de echo en gek genoeg ook naar de punctie. Kan niet wachten tot het eindelijk zo ver is! Merk ook dat ik steeds vaker er van uit ga dat het in 1 keer raak zal zijn. Verbaas me soms echt over mijn eigen naïviteit. Ik weet heel goed dat de kans groter is dat het niet in 1 keer lukt. En dat er nog heel veel hobbels te nemen zijn voor we überhaupt tot een terugplaatsing komen. Maar ik kan het gewoon niet uit mijn hoofd zetten. Waar ik eerst vol verdriet keek naaar babykleertjes smelt ik er nu weer helemaal bij weg. Ik ben weer helemaal aan het dromen over een kleintje. Iets wat ik al heel lang niet meer kon. 
Ik ben onwijs bang voor teleurstelling straks, maar geniet er stiekem ook van om weer die hoop te hebben. Voel me weer alsof we 2 jaar terug zijn en het voor de eerste keer probeerden 

Brabanse alles is goed gegaan hebben er even goed met elkaar over gepraat. Zij hebben ook hun kant van alles verteld. Dat deed me ook wel goed. Mn schoonzusje zei ook echt de juiste dingen. Op een gegeven moment zei ze ook letterlijk ik gun het jullie gewoon zo erg ook omdat jullie al zo'n weg af hebben moeten leggen en het is niet dat ik het mn broertje niet gun, maar het is gewoon anders. Dat vond ik zo speciaal om te horen. Gisteren een meidenavond met mn vriendinnen gehad. Hebben ook weer even flink met zn alle lopen janken en ook weer veel gelachen, dus was echt een mooie avond. Nu wel gesloopt ? wordt echt even een uitrust weekend.

Wat vervelend dat je wat roze verlies had is dat nu weer gestopt? Kan me heel goed voorstellen dat je daar even zenuwachtig van wordt en wat meer in spanning zit. Hopelijk is het weer gestopt en voel je je weer iets zekerder.

FleurBo ik moest het ook maar 2x per dag gebruiken sochtends en savonds en bij mij was het toen ook gewoon een plakker dus geen zorgen over maken? wat fijn dat je weer die hoop hebt. Heel herkenbaar hoor ik had dat ook heel erg. Toch blijf je door alle ervaringen ook dat kleine stemmetje in je achterhoofd houden die alle waarschuwingen afgeeft. Ik denk daarom niet dat je naïef bent, maar gewoon een positieve instelling hebt en je er wel bewust van bent dat het ook anders kan lopen. Die klap als het anders loopt dan jr had gehoopt zal er altijd komen dan kan je maar beter nu genieten van de momenten dat je je goed voelt. Dat zal uiteindelijk ook alleen maar een beter effect hebben op je resultaten.

Brabandse, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Je wordt toch meteen onzeker. Bruin verlies is vaak niet zo erg. Maar toch wil je het gewoon niet zien. Hopelijk stopt het snel en komt het niet meer terug. 
Zwindo, klinkt als een heftig gesprek met veel emoties maar ook een heel waardevol en vooral fijn gesprek omdat jullie allemaal je verhaal hebben gedeeld. Wat super dat ze zo met jullie meeleeft en meestruggeld met jullie en haar emoties.
Fleurbo, het maakt niet uit dat je zo positief denkt. Dat komt alleen maar ten goede vaak. Je lichaam gaat zich er vaak ook zo naar gedragen. Denk dat iedereen wel het voorbeeld kent van mensen ziek praten, oh wat zie je er wit uit en vervolgens voelen die mensen zich ook ziek omdat je hoofd zo denkt. Volgens mijn accupuntuur is het dus goed om zo positief te denken, dat kan je lichaam misschien  net een zetje geven. Maar natuurlijk is die klap als het niet gelukt is, erg groot. Maar beter er voor genieten dan nu al in zak en as zitten. Dus hou dit lekker vol. Hopelijk doet het je goed! 
Wanneer mocht je voor de eerste echo? Heel spannend en ik was ook altijd zo benieuwd hierna, keek daar ook gewoon naar uit. Werd er ook altijd enthousiast van. 
Knuffeltje, spannende dagen. Tijd gaat zo langzaam he tijdens de wachtdagen..

Fleurbo O zo herkenbaar... Ik had dat ook hoor, toeleven naar de punctie. Is ook niet niks. En die hormonen die je moet spuiten zijn ook al niet niks. Welk soort verdoving krijg jij?  Ik slik 3x pd utrogestan. Rond kwart voor 9, 3 en s s avonds rond kwart voor 11.
Ja het is gewoon heel dubbel, deze wachtdagen. Ineens kan er weer gedroomd worden, weer gehoopt. Ergens naar toe geleefd. Maar zekerheid is er nooit.
Nu ik weer ben bijgekomen van vanmorgen een goed begin van de middag. Weer wachten tot de middagdip. Was heerlijk op mijn vrijwilligerswerk bij de kinderboerderij. De "terror" konijnen een dikke knuffel en kus gegeven. Bij anderen vreselijk, bij mij zo zoet als lammetjes... Van mijn collega die van mijn verhaal weet een hele dikke knuffel gehad. Ze blijft een kaarsje branden.
Nu ook nog wel een genante vraag... ?
Wanneer hadden jullie na de punctie en terugplaatsing weer gemeenschap? Ik durfde pas gister er uberhaupt weer aan te denken. Maar ik ben zo bang nog last van mijn buik te hebben. Tevens zijn die capsules nou ook niet romantisch... Ook al zou ik die van kwart voor 11 uitstellen, dan kunnen er alsnog restanten van s middags achterblijven. Dat wil vriendlief er natuurlijk niet aan hebben hangen... Plus ik ben bang dat het sperma de nieuwe utrigestan er sneller uitspoelt? Sowieso is dit hele traject echt wel een libidokiller. Met de hormonen die ik moest prikken had ik echt 0 zin. Maar intiem zijn hoort wel bij je relatie...

Ik wilde vaak wel maar mijn vriend vond die utrogestan verschrikkelijk haha. Maar de arts gaf een keer aan tijdens een van de terugplaatsing dat de werkzame stoffen binnen half uur/uur zijn opgenomen dus dat je dan daarna best ook je vagina mag schoonmaken als je bijv onder de douche staat. De rest is nog de capsule wat overblijft. Dat vond ik prettig om te weten! 
Dus voel gewoon aan wanneer je zelf wil.

Knuffeltjeee wat schorpioen inderdaad zegt was bij mij ook verteld het duurt ongeveer een half uurtje voor het is opgenomen. Ik kreeg het advies ook om na het inbrengen minimaal een kwartiertje te blijven liggen. Savonds geen probleem want bracht het in wanneer ik op bed ging. Sochtends zette ik de wekker ervoor en dan viel ik gewoon weer inslaap of lag nog een beetje te dommelen tot mn "echte" wekker afging haha.

Schorpioen het was inderdaad wel even emotioneel, maarja het is allemaal ook niet niks. Ben wel blij dat we het zo hebben gedaan.

Vandaag mezelf op een fris nieuw kapsel verwend? klaar voor een nieuwe ronde en nieuwe kansen. Al blijft dat wachten op alles echt heeeeeel vervelend?

Huhh, mij is verder weinig verteld over de capsules... Nu breng ik sowieso veel tijd door op de bank, dus dat is ook een soort liggen? S morgens breng ik het in op de wc, maak mn ontbijt en ga op de bank de krant lezen. Neem aan dat dat ook prima is? Alleen andere week ga ik hopelijk weer aan het werk. Dan wordt de vrijdag wel lastig... Dan heb ik om 2 uur even pauze, zitten, zou dat ook prima zijn? En waarvoor even blijven liggen? Het zit veilig vastgeplakt daarbeneden tot het vanzelf is opgenomen.... S avonds breng ik m in, poets mn tanden en ga er dan pas bij liggen.

Terug
Bovenaan