1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Zwindo wat fijn dat het goed is gegaan. Ja snap goed dat je moe bent, emoties zijn erg vermoeiend altijd.
Het bloed verlies is gestopt, zolang ik maar op een redelijk vaste tijd de duphaston neem. Dat is een tegenhanger van de urtogestan. Voordeel die slik je gewoon ipv in te brengen, dus niet zo'n troep. Gisteren bij mijn schoonouders geweest en toen was ik een uur later dan normaal en toen toch weer bruin verlies. Maar ook dat is nu weer gestopt gelukkig. Maar helemaal gerust ben ik er nog niet op. Blijft lastig dat wachten! Terwijl het best logisch is dat ik nu makkelijker bloed verlies vanwege de bloedverdunners die ik spuit. Sinds gisteren ben ik wel moe, dus laten we dat positief zien. Gisteren van mijn schoonzus wel een lief kado gehad, namelijk het 9 maanden boek, waar je dus alles per week kan bijhouden. 
Fleurbo positief zijn is niet erg! Ik hoop voor jullie dat het lukt in een keer.
Knuffeltjeee tijdens een terugplaatsing is ons verteld dat we even rustig aan moesten doen, maar dus niet hoe lang. Deze keer hebben we pas weer sex gehad nadat ik de positieve test in handen had gehad. Dat was wel raar, maar omdat we toen vol positieve emoties zaten was dat wel heerlijk. Die urtogestan is echt troep, maar ik denk dat we toen wel ook sex hadden, maar durf daar niet zeker te zeggen omdat dat al langer dan een jaar geleden is dat ik dat heb moeten gebruiken. 

En dan is het ineens een week geleden van onze eerste terugplaatsing. Mijn hoofd knalt vanmorgen bijna uit elkaar. Èèn exrdrin en èèn paracetamol, geen twee. En een beetje halfomhalf (1 schep met, 1 schep zonder cafeïne) koffie. Ik bessef dat het nu vast al besloten is, of ons kleine erwtje blijft zitten of niet. Zal het besloten hebben daar lekker warm te gaan zitten? Tochwelheelspannend. Weer druk gedroomd. Mindfuck?

Zal je niet zo druk maken of de rusttijd daarna, dat is ons ook nooit zo specifiek genoemd. Ik heb het vaak tijdens het werk ingebracht en hup weer door. 
Maar dromen, borsten die gevoelig zijn zijn helaas ook allemaal bijwerkingen van de utrogestan en kan ook nog van de spuiten die je evt hebt gezet voor de punctie. Dus van symptonen kun je eigenlijk amper uit gaan want je lijf zit vol hormonen.
Brabandse, vervelend dat je nog steeds wel last hebt van bruinverlies. Gelukkig is het bruin. Misschien iets geruststellender als rood. Maar hoe dan ook erg vervelend. Laat de tijd maar snel voorbij gaan, zodat je iets meer zekerheid hebt als je de echo hebt gezien. Maar dus ook al mensen verteld, hoe leuk! Hoe reageerde ze?
Zwindo, pff wacht is inderdaad zo verschrikkelijk. Je wilt gewoon vooruit, punt! Lekker laten verwennen bij de kapper?

Brabanse fijn dat het gestopt is en dat je de oorzaak ervan ook herkend. Snap wel dat het je nog steeds onzeker maakt over alles. Hopelijk gaat deze week snel voorbij en heb je snel je een mooie echo die je nog meer geruststelling geeft.

Schorpioen Ik heb mn haren tot mn schouder afgeknipt heb nu een lob (lange bob). Wel even wennen weer maar blij mee.

Knuffeltje zou me er niet te druk om maken, zoals ik zeg bij was het een advies van het ziekenhuis om het zo te doen als het kon. Het was niet zo dat het op die manier moest. Ik heb verder lang geen seks gehad na de punctie en het heeft ook echt nog wel even geduurd na de positieve test. We vonden het beide er spannend, en hebben gewacht tot we er beide klaar voor waren.

Knuffeltjeee mindfuck is het zeker. Ik merk dat ik ook meer droom dan eerst, terwijl ik normaal ook al veel droom. Wek balen dat je je zo slecht voelt. Hopelijk ging het gedurende de dag wat beter.
Schorpioen ja, wij hadden al best wat mensen verteld vorig jaar waar we mee bezig zijn omdat ik toen in het ziekenhuis belandde vanwege de inwendige bloeding na de punctie. En iedereen leeft zo mee, dat ik ze het goede nieuws ook mee wilde delen. Iedereen is zo blij voor ons. Hopelijk kan ik ook op ze steunen mocht het mis gaan. Maar het bruin blijft nog wisselend wel niet aanwezig zijn. Dus het wordt nog een lange 1,5 week.
Zwindo, klinkt als een frisse coupe voor een frisse start! 

Eigenlijk pas na het avondeten... Denk dat ik gewoon extra gevoelig voor de utrogestan ben. Ik ga komende week eens dextro gebruiken, misschien scheelt dat. 
Ja, eigg alles wat ik kan voelen kan dus ook van de utrogestan zijn. Daarom bereid ik me er alvast op voor dat het volgende week een streepje is, en geen twee. Ik probeer het nu al positief te draaien. We zijn wel al heel ver gekomen. Ik hoef niet meer te prikken. Niet meer zon nare punctie. De weg blijft misschien lang, dat weten we nog niet. Maar we zullen volgende week maandag vanzelf horen wanneer we dan weer een evaluatiegesprek hebben en hoe dan verder. Als ik me gewoon daar op instel is het wonder wel zwanger te zijn des te groter. Ik ben vol hoop geweest tot ik zeker wist dat ik er echt niets meer aan kon doen. Voor mijn idee hebben al die rust, multivitamines, gemberthee, woordjes ertegen, warme kersenpitkussentje echt alles er voor gedaan wat mogenlijk was. Het is nu aan moeder natuur...

Zwindo wat lekker! Heel goed om jezelf even te verwennen. Kom je de dagen een beetje door of ben je veel aan het wachten op de volgende afspraak?
fijn om te weten dat jij ustrogan ook maar 2 keer per dag hoefde. Stelt me toch weer gerust. Lees zo veel dingen op internet en het ziekenhuis komt steeds met heel weinig informatie dat is iedere keer ga twijfelen of het allemaal wel goed gaat. 
knuffeltjeee het klinkt wel alsof er heel veel gaande is in je lichaam, maar ook zonder een zwangerschap gebeurt er natuurlijk veel door al die hormonen die je hebt gehad en nog steeds neemt. De laatste wachtweek is aangebroken, die vond ik altijd het zwaarste en ik kan me goed voorstellen dat die met een icsi traject nog zwaarder wordt. Hopelijk kom je de week snel door!
brabandse wat fijn dat er zo wordt meegeleefd! Heel hard hopen op goed nieuws over 1,5 week 

ik ben echt de dagen weg aan het kijken. Kan niet wachten op de echo van eind van de week.   Ik voel vanalles dat ik ook heb vlak voor ik normaal mijn eisprong heb. Denk echt dat het de follikels zijn die groeien. Gekke is dat ik het vooral aan 1 kant heb. Laat deze week maar snel voorbij zijn! 

Ik weet niet of jullie op dit verhaal zitten te wachten maar ik vind het fijn hier alles anoniem te kunnen delen.
Gisteravond wat aangedrongen bij vriendlief, op gemeenschap. Ik had gewoon weer zon behoefte aan intimiteit, geborgenheid, dat het daar beneden eens voor wat leuks gebruikt werd.
Vriendlief keek bedenkelijk. Het idee met de utrogestan klonk niet aanlokkelijk, vooral, wij hebben bijzondere humor, mijn vergelijking met typex. Vervolgens hebben we eerst buikpijn van het lachen gelegen na mijn woorden: O schatje, wil jij jouw kwastje in mijn typexpotje stoppen?
Nou, dat brak het dus wel, we hebben het heel gezellig gemaakt en toen heb ik me vannacht afgevraagd of glijmiddel op siliconenbasis wel veilig is... Kon niets vinden op internet. Ze zeggen dat je na 5 dagen na de behandeling zelfs weer mag vrijen. Nou, vriendlief voelde zich net een prittstift... Was gezellig maar jesus wat plakt die utrogestan! 
Ik hoop nu niet dat we schade aan het embryo hebben toegebracht...
Ik had gewoon weer enorm behoefte aan intimiteit, voor als ik volgende week wel ongesteld wordt...

Terug
Bovenaan