1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Fleurbo, wanneer heb je weer een echo. Het vervelende van zo'n traject is het wachten. Wachten op een echo, wachten op een test. Altijd dat wachten, heb inmiddels ook geen idee hoe dat anders kan behalve gewoon je leven lijden. Alvast veel succes!
Knuffeltjeee, wat een heerlijke humor. Maar volgens mij kan glijmiddel op silicone gewoon, anders zou het normaal ook niet kunnen lijkt me.
Gisteren had ik nog een mail naar de kliniek gestuurd en kreeg zowaar ook antwoord terwijl ze zeiden dat ze dicht waren. Maar zoals verwacht kunnen we niks anders doen dan wachten en medicatie nemen. Wel merk ik dat ik misselijk begin te worden. Maar of dat van stress of van de zwangerschap is geen idee. Ik hou mezelf maar voor van de zwangerschap, dat is tenminste positief. 

Spannend FleurBo! Wanneer is je echo? Hopelijk zien ze inderdaad een mooie groei en kunnen ze al een beetje een schatting geven van je punctie datum. Het wachten gaat aardig goed zijn ondertussen goed getraind? deze week verwachten we ook wat nieuws over ons nieuwe huis wat we "zelf" (lees aannemer bouwt voor ons) gaan bouwen. Dus daar was ik ook op aan het wachten haha. Daarnaast heb ik mn kledingkast in aanloop naar de verhuizing over een maandje helemaal uitgezocht. Confronterend omdat mn kleren nog steeds niet lekker zitten door de extra kilo's die nog zijn blijven hangen door alles. Aan de andere kant ook wel weer motiverend om nog harder aan de slag te gaan om weer fit te worden. Dat ik wanneer het lekker weer wordt wel met een redelijk gevoel ik een bikini kan lopen en ook weer met goed vertrouwen kan gaan straten met een nieuwe ronde.

Brabandse gelukkig begint je echo dichtbij te komen. En zoals je zelf zegt ga er gewoon vanuit dat de misselijkheid komt door de zwangerschap.

Knuffeltje volgens mij is het alleen zo dat glijmiddel effect kan hebben op zaad als het al een effect erop heeft. Aangezien dat sowieso niet aan de orde is zou ik me er niet al te druk om maken.

Hier verder dus lekker afleiding aan het zoeken in werken zijn weer wat uurtjes bijgekomen deze week. Daarnaast weer in mn gezonde/sport routine proberen te komen. Vorige week is de eerste stap gemaakt met minimaal 10.000 stappen per dag. Daar wil ik vanaf deze week weer krachtoefeningen aan toevoegen. Gelukkig wordt het eind deze week weer wat beter weer en kan ik dan ook mn skates weer even aantrekken. Laat die kilo's maar verdwijnen ?

Vanmiddag iets heel leuks doen: Voor een trouwjurk kijken! 
Vriendlief wil geen samenlevingscontract, dus met lichte aansporing van mijn kant, we zijn immers straks 5 jaar samen èn we worden hopelijk volgend jaar ouders, gaan we kijken of we in september heel kleinschalig met alleen onze ouders kunnen trouwen. Daar had ik alleen wel een voorwaarde voor: Een mooie jurk. Die blijft aan voor de fotoshoot, voor het tuinfeest volgend jaar als hopelijk meer mensen langs durven te komen. En opnieuw als we een klein erwtje in handen hebben. 
Ik weet niet of het door de hormonen komt, die tabletten maar net ook weer een absance. Het moet vanmiddag zòn mooie dag zijn met mijn moeder (schoonmoeder leeft niet meer). Plus ik wil liever niet aan een ander laten zien dat mijn epilepsie rommelt.
Doordat we nu zo aan het dromen zijn over trouwen gaat de week wel snel. Ik ben benieuwd hoe het werken morgen gaat... Niet tot heel laat,maar toch... Ik ben iedere middag wel een moment moe en dat ik er een moment doorheen zit. Mag ik nu zeggen klotehormonen? Ben ik nou echt de enige die zo heftig op de utrogestan reageert of?

Knuffeltje dat is iets heel leuks om naaruit te kijken, gefeliciteerd! Hopelijk mag je daar over een paar dagen ook nog eens een positieve test aan toevoegen. Vergeet ook niet dat alles waar je je lichaam doorheen hebt gehaald veel energie vraagt dus dat je moe bent is niet heel raar.

Hier toch nog een ronde met ovulatietesten aan de slag gegaan en volgens mij zie ik die oplopen. Heb ook af en aan gevoelige borsten, steekjes rond mn eierstokken, rommelende darmen en mn huid is erg onrustig. Dus qua hormonen gebeurt er zeker wat haha. Zou voor mij best uniek zijn als ik binnenkort toch weer een positieve ovulatietest heb, want voor de zwangerschap schoot mijn cyclus alle kanten op. Stiekem spookt het in mn achterhoofd of dat misschien gereset is ofzo door alles, maar zal vast valse hoop zijn. We gaan het zien... verder lekker aan het wachten op alles haha. Wat wel mooi is, is dat we volgende week eindelijk de handtekening gaan zetten bij de notaris voor ons stuk grond zo blij! Alleen dan helaas weer verder wachten tot er ook echt een huis op staat...duurt lang?

Fleurbo hoe is het bij jou? Had je nu al de echo gehad??

Zwindo wat mooi dat je lichaam zich weer aan het opstarten is! En spannend volgende week. Hoop stress tzt verhuizen als jullie huis af is.
FLeurbo Krijg je de week nog een beetje om?
Hoe gaat het met de andere dames? Want ik lees wel maar ik heb het idee dat ik heel remi alleen maar mijn eigen verhaal aan het verkondigen ben. 

Zwindo wat fijn dat je lichaam het allemaal oppakt. En lekker ook die afleiding van het huis, even wat positieve vibes! 

knuffeltjeee bij jou komt de testdatum nu echt dicht bij! Hou je het nog een beetje vol om daar op te wachten? 

ik probeer me ook af te leiden met heel veel verschillende dingen haha. Vanochtend echo, dus ik ben heel benieuwd. Heb wel echt een opgeblazen buik, dus heb heel veel hoop dat er vanalles gaande is. We gaan het zien.. heb wel echt naar dit moment toegeleefd. Hopen op wat goed nieuws! 

Knuffeltje ik heb verder ook niet veel nieuws want zit echt weer in de wachtstand. Over 2 weken heb ik waarschijnlijk pas weer echt nieuws als we met de arts hebben gesproken. Hoe gaan deze laatste wachtdagen bij jou?

FleurBo spannend eerste echo hopelijk mooi nieuws gekregen! En dan binnenkort al een punctie.

Hier nog geen positieve ovutest maar wel al een donker streepje zichtbaar dus verwacht het eigenlijk deze week nog wel. Ben benieuwd. Verhuizing wordt een mooie uitdaging eerst een paar maanden huisloos en bij de ouders in en dan even bekijken wat we dan gaan doen of blijven langer bij de ouders als dat goed gaat (acht de kans niet heel groot in haha) of ergens tijdelijk wat huren wat dan waarschijnlijk een vakantiehuisje gaat worden.

Nu we gisteravond officieel in ondertrouw zijn gegaan en een officiele trouwdatum hebben vrij snel. Helaas de midagen nog snel heel moe. Vanmorgen werken ging goed, die mw heeft teveel uren en beweegt zelf haast niet, dus vies wordt het er niet. Omdat ik de ene dag een goede en de andere dag weer een slechte dag heb, denk ik niet dat ik morgenmiddag ga trekken van 13:00 tm 16:00, een compleet huis. Ik durf ook nog niet zwaar te tillen. Proberen werk te berichten, onbereikbaar. Niet dat er anders begrip voor zou zijn geweest... Ik merk nu al, dienstje vanmorgen, wat aanrommelen in huis, dat het al tegenopzienderswerk wordt komende middag. Gelukkig 2 uur in een appartementje bij een lief oud vrouwtje. Vanavond lekker simpel koken. En morgen maar weer zien... Maar natuurlijk wordt het spannend zondag!

Terug
Bovenaan