1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Knuffeltjeee nee, je bent zeker niet alleen! Nog een paar dagen voor je, kun je je nog inhouden waar betreft testen? Wil leuk dat je zoveel leuke dingen in het verschiet hebt.
Zwindo zou dat toch niet kunnen dat je systeem opnieuw opgestart is? Zou mij niks verbazen hoor.
Fleurbo hoe was je echo?
Hier gaat alles wel. Inmiddels met vlage erg misselijk. Gisteren zelfs amper kunnen eten omdat het gewoon echt niet ging. Dus laten we er vanuit gaan dat het een goed teken is. Nog een kleine week voordat we de echo hebben. 

Echo ging prima! Er zijn 8 follikels die al goed groot zijn. Nog 2 dagen doorprikken en dan hopen ze ook dat er wat kleintjes mee gaan doen. Maandag is de punctie gepland! Ik kan echt niet wachten.
en dan beginnen 3 zenuwslopende dagen. Het viel me op dat de verpleegkundige echt ook het voorbehoud maakte dat het niet zeker is dat er embryo's ontstaan. Dus vind het eigenlijk wel heel spannend. Volgende week om deze tijd weten we het!

Wat een rare verpleegkundige Fleurbo ?
Nou, als er nu al 8 toppers zitten, dan worden dat er zeker tien. En laten we gewoon inzetten op minimaal 4 maar wie weet wel 6 embryootjes!  Ik hoop echt dat de punctie je maandag gaat meevallen. Welk soort verdoving krijg je? 

ja ik moet ook positief blijven denken dat er gewoon embryo's uit komen, maar omdat ze het zo expliciet noemde werd ik er opeens een beetje bang voor. Maar snel weer uit mijn hoofd zetten en vol goede moed naar de komende dagen kijken. 
Ik krijg alleen plaatselijke verdoving, dus ik hoop dat het allemaal goed te doen is. Ik begreep van de verpleegkundige dat het echt niet zo is dat je gillend van de pijn in die stoel ligt. Nou, daar ga ik dan ook maar van uit, maar ben stiekem wel een beetje bang
lukt het jou nog om niet te testen? Het lijken me zulke moeilijke wachtweken! Ik weet echt niet of ik me in zou kunnen houden om te wachten tot de officiële datum.. maar wil natuurlijk ook niet al gaan testen zonder mijn vriend.. 

Brabandse dat klinkt zeker als goede symptomen die beginnen te komen. Hopelijk krijg je er niet al te veel last van. Gelukkig komt de eerste echo ook steeds dichterbij, nog een paar dagen even geduld hebben! Ik vond het echt de verlengde wachtweken zo verschrikkelijk. Ben heel erg benieuwd of je 1 of 2 mini's gaat zien. Wel laten weten hier hè?!

FleurBo spannend allemaal 8 is een mooi aantal wat er al gegroeid is! Bij ons werd dat nieuws inderdaad ook nog even benadrukt bij de intake van ivf/icsi. Ik heb het altijd in mn achterhoofd gehouden, maar toch was ik teleurgesteld toen we "maar" 2 embryo's als resultaat hadden. En die spanning voor de punctie zal er altijd zijn. Ik vind het nu alweer spannend als ik eraan denk dat ik weer moet en dat is niet omdat het pijn deed ofzo. Gewoon de spanning van alles, iets waar je zolang naar toegewerkt hebt, hopen op de resultaten, toch ook weer een naald die even je lichaam in wordt geduwd etc. Gewoon vasthouden aan het positieve en dan komt het gewoon helemaal goed! Ook die wachtweken blijven ellendig en met al die extra hormonen misschien nog wel erger ? ik heb expres eerder getest om te zien of de pregnyl niet meer aanwezig was. Ook daarna uiteindelijk 2 dagen voor de officiële testdag getest, en zo toch ook nog een beetje mn man kunnen verassen. Dat vond ik zelf wel heel erg leuk ondanks alles hem toch een klein beetje te kunnen verrassen.

Knuffeltje lukt het wachten bij jou inderdaad nog om niet te testen?

Oja helemaal zen. Het begint nu wel te komen om het spannend te vinden, maar hoe vaak ik 2019 wel niet getest heb voor we wisten dat vriendlief te weinig zwemmers had om het natuurlijk te laten lukken... Ik ben er toch wel erg bang voor om gewoon alleen het standaard controlestreepje te zien en meer niet. Als ik morgen al zou testen dan kan het resultaat toch weer met zondag afwijken. Gewoon nog even geduld, dus. Morgenmiddag mn rust pakken en zaterdag met vriendlief een verlovingsring uitzoeken. Ik grapte al tegen vriendlief, als je mij zondag of echte koffie if een blikje energy ziet drinken weet je wat de uitslag van de test was... Ergens mis ik wel mn cafeïne...
Uit zelfbescherming denk ik meer aan maandag belafspraak ziekenhuis over hoe dan verder voor een nieuwe terugplaatsing. We hebben al zoveel geluk gehad, je gaat me niet vertellen nu al de loterij gewonnen te hebben...

Jeeh een positieve ovulatietest! Niet dat er verder veel zal gebeuren, maar lichaam lijkt het een soort van een beetje opgepikt te hebben om zelf weer wat dingen te gaan doen en dat is toch wel weer fijn. En wat is het toch ineens heerlijk weer! Nu lekker aan het genieten in onze tuin (nu het nog kan haha). Volgende week belt als het goed is het fertiliteitscentrum en dan de week erna de arts. Hopelijk is het tij voor ons dan ook weer een beetje gekeerd en krijgen we groen licht om weer te beginnen!

Knuffeltje goed hoor dat je kan wachten, lukte mij die laatste dagen toen echt niet meer? en morgen lekker shoppen voor een mooie ring dat is nooit verkeerd? veel plezier!

FleurBo hoe gaat het bij jou? Had je nu nog een extra echo gekregen vandaag?

Brabandse volgende week jou eerste echo toch? Hopelijk maakt dit lekkere weer het wachten wat makkelijker☀️

Terug
Bovenaan