1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Knuffeltjeee ik herken je gevoel. Ik merk dat het mij echt wel rust heeft gegeven om een kloppend hart te zien.
Zwindo zo dat is een strak plan! Ik zou willen dat ik zo'n gewicht had. Ben heel benieuwd naar je gesprek!
Ik zit nog zo half op een roze wolk, maar dat komt vooral doordat ik erg moet opletten met eten. Vooral dat ik blijf eten, want anders wordt ik hartstikke misselijk en krijg ik niks naar binnen. Maar mijn gewicht is na de 2 kilo afvallen stabiel nu weer, dus dat lijkt nu goed te gaan. Inmiddels een hoop regel zaken gedaan. De gynaecoloog inmiddels ook gebeld, maar man wat is het lastig om die aan de lijn te krijgen zeg. Dus hopelijk bellen die maandag wel terug. Gisteren nog een mooi moment gehad, mijn vader had zijn afscheid van zijn werk omdat hij met pensioen gaat. Had die maf niet verteld dat hij opa gaat worden, dus dat hadden wij naar gedaan. Iedereen dol enthousiast en heeft hij gelijk een goed excuus om eens langs te komen straks met kleinkind. 

Zwindo wat goed bezig! Ik vind dat je die 75 niet haalt voordat je begint, want ik hoop dat je dinsdag gewoon al groen licht krijgt om eerst volgende cyclus te beginnen ;)
Vervelend Brabandse, maar kon je geen afspraak plannen met de baliemedewerkers. Zo ging dat bij mij, en pas tijdens onze afspraak hadden we contact met onze gynaecoloog.
Nou de nipt kon niet, zat daar en toen zei ze op vrijdag brengen we geen bloed weg. Nu maandag weer terug.
Verder gister even een jankmoment. Toen we te horen kregen dat mam ernstig ziek was en geen kans op genezing was, maakt ik me oa ook al zorgen voor opvang. Aangezien ik onregelmatig werk in de zorg en mijn vriend ook geen 8 tot 5  baan heeft. 
Nu gister rondje kinderopvang gebeld met nog niet eens 13 weken. Maar alles zit gewoon vol tot najaar 2022 wat hier in de buurt zit.
Oh wat miste ik mam toen, iemand die zei het komt wel goed we verzinnen er wel iets op etc etc. Uiteindelijk zal het vast wel goed komen, maar voelde me gewoon even kut en het gemis kwam weer zo omhoog, had  dit zo graag nog met haar willen delen en zo graag er nog bij gehad.  We zijn bijna een jaar verder dat ze is overleden, maar zo voelt het niet..  en die emoties in combinatie met hormonen maken het er niet altijd beter en droger op haha.. 

Dus dames, ga maar vast opvang regelen. Eigenlijk zou je het dus al geregeld moeten hebben voordat je zwanger bent, belachelijk eigenlijk.

Wow Zwindo, goed bezig zeg! Gaat hard met de kilo's! 

knuffeltjeee ik kan me voorstellen dat dit allemaal ontzettend spannend is! Misschien wat positieve vibes: de kans dat het gewoon blijft zitten en goed zit is groter dan dat dat niet zo is! 

Brabandse wat een bijzonder moment op je vader zijn werk! Zo lief dat iedereen mee leeft

schorpioen wat een rotsituatoe zeg! Snap dat het gemis enorm is, helemaal op zulke momenten. Hopelijk vinden jullie snel een goede opvang die plek heeft!

dankjulliewel voor alle adviezen! Mijn gewicht is gelukkig nog exact hetzelfde als de dag van de punctie, dus dat is geen reden tot paniek. Gisteren lekker een beetje op de bank gehangen en daar wat gewerkt. Veel drinken doe ik inderdaad, dus ga er van uit dat die eierstokken vanzelf gaan krimpen. Heb er zelf weinig last van. Alleen na het plassen voel ik pijn aan beide kanten van mijn buik, alsof de eierstokken dan weer wat meer ruimte hebben om te bewegen of zo. En een wat volle buik als ik ga zitten, maar niet echt pijn of zo. 

FLeurbo Minimaal een week voor ze krimpen.
Brabandse Hoeveel weken bij jou nou dan?
Schorpioen Dikke knuffel. Misschien een raar iets maar is het zo belangrijk beide 40 uur te werken dan? 
Zwindo Hoop ook op groen licht voor je dinsdag. Enne, gewicht is maar een getal, gaat ook om hoe je je voelt. Niet er teveel in doorslaan hoor! Weet niet wat je lengte is?

Brabandse fijn dat je je over het algemeen goed voelt. Dat continue eten om niet misselijk te worden herken ik wel. Hopelijk wordt je snel opgebeld door de gynaecoloog. Altijd gedoe met die ziekenhuizen.

Schorpioen kan me voorstellen dat het allemaal heftig is als dat allemaal weer even naar boven komt. Wordt ook nog eens lekker versterkt met al die hormonen. Zou inderdaad mooi zijn als we al groen licht gaan krijgen volgende week. En 5 kilo in een week is een beetje veel?

FleurBo fijn dat het goed gaat allemaal gewoon goed naar je lichaam luisteren dan komt het helemaal goed.

Knuffeltje haha nee ik sla er niet in door hoor. Ik heb altijd tussen de 60 en 65 kilo gewogen toen ik sporte daarna is mn gewicht omhoog gegaan naar 70 kilo. Laatste jaartjes wat stress kilo's dus rond de 75 gezeten en met de hormonen, corona en de zwangerschap waren daar weer wat kilos er boven op haha. Dus nu weer even in het gereel en weer wat fitter worden. Als ik weer rond de 75 ben pas ik in ieder geval weer een beetje normaal in mn kleren en dat is voor mij het belangrijkste. Ben overigens bijna 175 dus nu iets overgewicht.

Maar hé doel 1 is gehaald vanmorgen stond er voor het eerst weer een cijfer beginnend met een 7 op de weegschaal ?dus trots momentje! Nu doorpakken?

Dan valt het evengoed wel mee hoor Zwindo. Ik met mn 1.65 weeg nu zon 62 en msg tot 64 kg wegen. Op den duur ben je ook geen 16 meer dus dat je met de jaren aankomt ontkom je niet aan. Maar bewegen is nooit verkeerd!

Hoi hoi
Zie veel positieve berichten gefeliciteerd allemaal ben een tijdje niet op deze topic geweest dus alles lezen valt niet mee ?
We hadden 9 april onze eerste terugplaatsing die is mislukt toen moesten we rust houden en en vandaag onze 2de terugplaatsing gast van de eerste en laatste embryo die i gevroren was dus nu weer op het wachtbankje en 17 juni mogen we testen maar we hebben nog andere leuke afleiding want we gaan trouwen volgend jaar 6 mei 2022 dus daar is de focus nu ook wel op 

Terug
Bovenaan