1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Zwindo Super ❤ Dan is ons erwtje 5 weken en 3 dagen, wauw. 
Weer een nieuwe week. Weer een spannende week. Maar met iedere week dat het blijft zitten wordt het meer een mensje en wordt het sterker. Ik denk dat we nu net zoveel kansen hebben als mensen die gewoon zwanger worden en die hebben ook "gewoon" een positieve test en blijven zwanger.
Vanmiddag het schoonvaders verteld. Sprakeloos. Enorm emotioneel. Enorm blij. We hebben een mooie middag gehad en lekker uit eten geweest. 

Schorpioen dat klinkt erg hoopvol! Ik hoop zo dat het inderdaad met innesteling te maken heeft. Kramp is overigens nu weer weg. Gisteravond nog een beetje last gehad, maar nu eigenlijk niets meer. Ook geen bloedverlies gehad. Vanochtend wel licht misselijk en weinig zin in koffie vandaag. Maar ik weet dat ik mezelf helemaal gek maak. Zit vol aan de utrogestan en het is nog niet 10 dagen geleden dat ik de ovitrelle heb gespoten. Dus het kan overal van komen. En ik hoop natuurlijk ook allemaal dingen te voelen. wil eigenlijk ook heel graag testen maar heb bewust maar 1 test in huis en die ga ik samen met mijn vriend doen op de testdatum. Daarnaast heeft het totaal geen zin om nu te testen, uitslag is toch niet betrouwbaar. 

vandaag ook weer een zwangerschapsaankondiging gehad, zo oneerlijk. Wij zijn begonnen met proberen toen zij voor de tweede gingen proberen. En nu zijn ze dus zwanger van de derde. Ik ben echt blij voor ze, maar ergens doet het me ook veel pijn. 

mij merk dat mijn positieve stemming van vorige week echt is omgeslagen naar angst. Angst voor dat het niet lukt. Ik weet dat de kans groter is dat het niet lukt dan dat het wel lukt, maar ik ben er zo bang voor. Leef zo toe naar het testmoment, terwijl de kans heel groot is dat dat helemaal geen leuk moment gaat zijn.

Ohjee FleurBo dan zit je al zo in spanning met alles en ook nog eens vol met allemaal hormonen en krijg je ook nog eens een aankondiging op je dak van een 3e. Snap wel dat die er even inhakt. Die angst herken ik ook heel erg goed, maar probeer positief te blijven hoe lastig dat ook is. Daarom probeer de komende dagen echt even wat leuke dingen in te plannen waar je plezier uit haalt.

Knuffeltje you're welcome! Dan kan je nu alles goed bijhouden hoe ver je bent. Leuk dat je schoonvader zo blij was. Altijd mooi dat soort momenten.

Ik kwam vanmiddag met skaten een ooievaar in een nest tegen dus heb gelijk even voor ons allemaal een verzoekje ingediend.? zou toch mooi zijn als het een goed voorteken van iets is.?

Zn nieuws wil je gewoon niet horen als je in de wacht weken zit vol spanning naar de testdatum. Hoop dat het gelukt is fleurbo. Pff en dan ook nog de 3de. Ik haat die berichtjes, nu nog steeds haha als in hoor dat mensen zo makkelijk en snel zwanger worden. 
Zwindo, weet je al wat meer of hoelaat is de afspraak? Hopelijk groen licht! 

Aghhh ik weet al meer weet alleen nog niet of ik blij moet zijn of niet. zal ff een samenvatting geven?:

1. Blijkbaar moet je toch je embryo's opmaken voor je met een nieuwe ronde mag beginnen. Dus moeten nu toch eerst de cryo gaan ontdooien en kijken of die terug geplaatst kan worden.

2. Voordeel hiervan is als ik nu ongesteld wordt mag ik mailen naar het fertiliteitscentrum en dan gaat het een en ander worden opgestart voor de cryo ronde.

3. Nadeel als de cryo niet goed ontdooit of ik wordt er niet zwanger van moet toch weer gekeken worden hoe de endometriose erbij zit en is er een kans dat ik toch wel weer 3 maanden lucrin injecties moet krijgen in aanloop naar een nieuwe ronde.

4. Ze adviseert om de vaccinatie te halen, maar blijf het zelf heel lastig vinden om die knoop al door te hakken. Mn man zou sowieso preventief paracetemol moeten slikken als hij hem haalt om te voorkomen dat hij koorts krijgt.

Ik ben dus aan een kant blij dat het nu toch allemaal snel zou kunnen gaan lopen. Aan de andere kant als het niet goed ontdooid of ik raakt er niet zwanger door kan het zijn dat we weer een lang traject in moeten. En dat is wel echt een nare gedachten. Verder moet deze menstruatie wel echt een goede menstruatie zijn en niet zo raar als de vorige keer. Anders bel ik weer terug om te vragen hoe we dan verder zouden moeten gaan. Aan een kant toch weer flink wat duidelijkheid aan de andere kant nog een heleboel onzekerheden wat het weer erg spannend maakt.

Pff Zwindo wat weer een hoop info... Maar wie weet is dit ook weer een plakker. Ze hoefde dus niet eerst preventief naar je endometriose te kijken? Lijkt me allemaal heel veel om over te denken. Toch dan maar beginnen bij het begin dat jullie nog een cryo hebben en dat dat misschien weer een hele mooie kans is? 

Terug
Bovenaan