1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

inderdaad veel info Zwindo! Wel fijn dat je snel zou mogen starten, maar snap dat het een vervelend vooruitzicht is dat mocht het niet lukken er weer zo'n lang traject aan vooraf gaat. Maar als je nu met een nieuw traject zou moeten starten is dat ook zo toch? Of hoef je dan die lucrin injecties dan niet?
en dankjewel voor je verzoekje bij de ooievaar ? 

Nou hier duurt het wachten nog steeds lang ? had vanmiddag opeens toen ik opstond een hele felle pijnlijke steek in mijn buik. Dus dacht meteen: dit is niet goed. Voelde ook alsof ik heel veel bloed zou gaan verliezen, maar geen druppel. Moet me echt inhouden om niet die hele berg met ovulatietesten die ik nog heb liggen op te maken. Dat geeft al helemaal geen zekerheid maar dan kan ik tenminste testen. 
De wachtweken waren altijd al ellendig maar deze zijn nog erger dan normaal

Knuffeltje nee dat hoefde niet. Ze willen ook proberen de tp in mn eigen cyclus te doen. Aangezien ik die voor de zwangerschap niet echt had is het hopen dat mn lichaam een beetje mee blijft werken en ook nu weer een natuurlijke cyclus uit zichzelf heeft anders kan het ook met de cryo nog een lange ronde worden. ? we proberen het nu ook positief te bekijken.

FleurBo haha ja deze wachtenweken zijn echt killing. Hopelijk gaat de tijd toch wat sneller voorbij de komende dagen. Het blijkt inderdaad dat ze ook als we nu een nieuwe ronde in zouden gaan ze naar de stand van de endo hadden moeten bekijken om te bepalen of er toch lucrin nodig zou zijn. Wel vervelend want dit was juist een vraag die ik had gesteld in het eind gesprek en vorige week werd dus gezegd dat ze sowieso niet nodig waren en ik aan de pil kon. Ben heel blij dat we dat dus nog niet gedaan hebben.

Nu wachten tot de menstruatie doorbreekt en dan kan ik gaan mailen. Als het goed is dit weekend en ben al lekker aan het pmsen haha.

Hoi dames,

Ik had een apart topic geopend waar ik al contact had gelegd met Zwindo & Knuffeltje maar heb toch besloten om hier aan te sluiten en te gaan volgen.
Wij mogen half juli starten met onze 1e poging ICSI. Mochten jullie meer van me willen weten dan vraag gerust. 

@Zwindo; vervelend als alles anders loopt dan je had verwacht en dan wat eerder verteld is. Hopelijk start je menstruatie snel en wordt deze succesvol afgerond! 
Betreffende de vaccainatie heb ik ook overlegd met de arts en mijn huisarts en er is eigenlijk geen reden om hem niet te halen. Ik zal binnenkort aan de beurt zijn (1991) en ga in ieder geval mijn 1e prik laten zetten voor we starten. 
Ik zag dit voorbij komen, misschien helpt je dat:
https://www.freya.nl/corona-covid-19/

Welkom lief leven!
Dank voor de link ik ga hem even bekijken en nog even goed op onderzoek uit. Ben benieuwd wanneer ik de brief krijg in de tussentijd maar even op onderzoek uit om te kijken of ik een knoop kan doorhakken.

FleurBo hoe gaat het wachten? Hou je het allemaal nog een beetje vol?

Welkom lief leven! Fijn dat jullie snel mogen beginnen met het traject! 

Zwindo hopelijk komt je menstruatie snel door en is het een goede zodat je je weer kunt voorbereiden op een tp? en dan gaan we natuurlijk heel hard duimen dat het blijft plakken ? hoe sta je er mentaal in na het verlies van jullie dochtertje dat een nieuwe poging nu dichtbij is?

het wachten is nog stads verschrikkelijk. Ik spuit veel liever al die hormonen nog een keer dan dit ellendige wachten. Ik leef echt tussen hoop en vrees. Gisteren wat dingetjes besteld om een foto te kunnen maken als aankondiging voor als het lukt. We hebben het namelijk aan best veel mensen verteld (ook ivm vrij vragen voor werk en veel collega's zijn ook vrienden), dus hebben weinig tijd om iets te regelen als we een test gedaan hebben. Dat is zo leuk om over na te denken en dan zweef ik ook helemaal van hoop.
maar vanochtend wakker geworden en merkte dat ik bijna geen last meer had van mijn borsten. Dat is logisch omdat de ovitrelle nu ongeveer uitgewerkt zou moeten zijn, maar ook een slecht teken dat er dus blijkbaar nog geen hormonen door mijzelf worden aangemaakt. Verder af en toe menstruatie krampen. Dit begon als een beetje gekriebel (hele lichte krampen) maar ze worden nu echt feller.  Zou nog wel vroeg zijn voor menstruatie, want zitten nog geen week na tp, maar het voelt niet als een goed teken. 
dus ik ben eigenlijk ook ontzettend bang. Probeer idd iedere dag iets leuks te doen, maar ik moet gewoon hele dagen werken en die werkdagen duren zo lang. Kan me ook erg slecht concentreren omdat ik er zo mee bezig ben en bij ieder krampje er aan denk. 

Ik probeer echt een doel te vinden op een dag om me op te richten, maar niets is zo belangrijk als die kleine stip die ze in mijn buik hebben geplaatst, dus daar gaat toch iedere keer de aandacht naar toe. 

Ohh zo lastig FleurBo! Over het verdwijnen van die gevoelige borsten dat had ik ook! Ik voelde dat gewoon echt wegzakken en dacht toen ook van nou het zal wel mislukt zijn, want ipv het last houden of erger worden werd het minder en dacht toen ook kan geen goed teken zijn. Had toen ook een test gedaan om te kijken of de kunstmatige hormonen inderdaad uit mn lichaam waren. En had toen dus negatieve test en wist dat als hij daarna positief zou zijn het echt mn eigen hormonen zouden zijn. Dus hou nog maar even goed vast aan die hoop?

Het voelt allemaal heel dubbel moet ik zeggen. Gisteren nog goed met mn man over alles gesproken en hij werd er ook echt even emotioneel van. We proberen het nu echt positief allemaal in te zien en omdat de cryo uit dezelfde ronde als Luna is hopen we dat dit een broertje of zusje mag worden die dan een extra beetje van haar bij zich/haar draagt. Verder speelt wel de angst dat we straks heel het traject opnieuw moeten doen, dus probeer me daar mentaal op voor te bereiden en eigenlijk een beetje op in te stellen.

Heb nu echt al een paar dagen van die ongesteldheidskrampjes en last van een opgezette buik gelukkig zijn mn darmen nog redelijk rustig. Zit steeds te kijken of ik al iets van beginnend bloedverlies zie als ik naar de wc ga, maar tot nu toe nog niets. Merk dat ik er nu gewoon een beetje van baal dat het er nog niet is haha. Heel raar om zo uit te kijken naar een menstruatie haha

Ah dat stelt me gerust Zwindo! Het kan dus gewoon nog ? vind het trouwens ook maar oneerlijk dat we pas 14 dagen na terugplaatsing mogen testen, terwijl je in een natuurlijke cyclus 14 dagen na ovulatie zou testen. Snap wel dat je later meer zekerheid hebt, maar hallo, die wachtweken waren altijd al zo lang en hoe spannender het wordt, hoe langer ze ze maken. 

Zwindo inderdaad een mooie gedachte dat dit embryotje een extra beetje van Luna heeft? 
hoe gek het ook klinkt: ik ga voor je duimen dat die menstruatie snel komt! 

Hahaha tnx! Ben benieuwd wanneer hij gaat doorzetten.

Ik heb trouwens op 14 dagen na punctie (te vroeg) getest omdat ik ook zoiets had van dat is toch de ovulatiedag dus dan zou dit mn nod zijn haha. Die was toen licht positief en daarna liep het mooi op (overigens echt midden op de dag na tig bakken thee en water) Was ook heel raar want iets in mn zei dat ik moest testen. Toen steeds getest en zag een mooi oplopend lijntje. Succes nog even met de wachtdagen! Ga voor je duimen op een mooi resultaat ??

Terug
Bovenaan