1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Zwindo ik snap heel goed dat het allemaal dubbel voelt. Hopelijk kun je met goede moed naar de komende terugplaatsing kijken, die komt er snel aan. En hoe fijn zou het zijn als jij dan ook weer dit groepje kan verlaten? ik ga zo voor je duimen ? dikke knuffel voor jou!

Dank jullie wel meiden voor jullie begrip. Neemt niet weg dat ik nog steeds hartstikke blij ben voor jullie allemaal. En ergens geeft het natuurlijk ook weer een klein beetje hoop.

Maar jullie gaan nu allemaal een volgende fase in die super gaaf is en waar iedereen zo lang op gewacht heeft. Alleen voelt het een beetje alsof ik hier achterblijf in mn eentje nog doorpratend over de aanloop ernaartoe. En een klein beetje alsof mn veilige plekje met lotgenoten waar ik dingen kan delen weg is.

Caroline klopt inderdaad ik begon haar net te voelen. Eerst twijfelde ik daar nog aan maar later wist ik het zeker dat zij dat was. Het voelde echt als een soort vlinders in mn buik echt een beetje kriebelend. Dat versterkt nu wel het gevoel van leegte.

Schorpioen Ai heel heftig de sterfdag van je moeder. Kan me heel goed voorstellen dat dit even heel wat emoties bij je oproept. Nu nog meer door je zwangerschap die je nu niet met haar kan delen. Het is niet zozeer over hoe ver ik was geweest maar had het graag ook nog met dit groepje meiden willen delen en hoe gaaf was het dan dan iedereen ineens achter elkaar had kunnen aansluiten bij het zwangeren clubje! Bij mij is er gewoon ook nog een hele grote kans dat het een super lang traject gaat worden en daar ben ik me mentaal al heel erg op aan het voorbereiden. In de hoop dat als die klap inderdaad komt het niet te hard binnen komt.

Liefleven ik ben er nu nog niet aan toe om een overstap te maken naar WhatsApp. Het anonieme hier vind ik op dit moment nog wel erg prettig. Wie weet dat mn behoefte daarin toch nog veranderd.

Zwindo, ik snap heel goed wat bedoeld. Ik leef natuurlijk nog steeds met jullie mee en blijf meeduimen dat een nieuw traject niet nodig is voor jullie ? maar begrijp dat het anders voelt  als je van het eerdere groepje de enige bent die nog in het traject zit. Hoop dat je alsnog hier wel gewoon je verhaal kwijt kunt en hier steun uit kunt halen. Als je het goed vind blijf ik dan ook nog even plakken hier om te kijken hoe het met jou (en de nieuwe meiden die zich hebben aangemeld) gaat. 
hopelijk voel je je goed en kun je met een positieve blik naar de komende tijd kijken. Onwijs spannend! Wanneer mag je beginnen met ovulatietesten? En moet je dan bellen als ze positief worden of staat er ook al een echo gepland? 
Is de eerste cryo terugplaatsing voor jullie toch? Dat loopt natuurlijk ook weer anders dan terugplaatsing na punctie 

Dankjewel FleurBo ik hoop het ook! ? hoe voel jij je verder nu? Het idee dat er een klein wondertje groeit al een beetje geland? Vaderdag al gebruikt om het familie te vertellen of houd je het allemaal nog even stil?

Hier vanmorgen weer de eerste echo gehad. En die was goed! Alles zag er heel netjes uit. Baarmoeder slijmvlies was al mooi aan het opbouwen en eitjes waren goed aan het groeien. Verwachting is donderdag of vrijdag al een eisprong op basis van de grootte van het grootste eitje. Mocht ik vrijdag nog geen positieve ovulatietest hebben moet ik even bellen om langs te komen voor een extra controle echo. Begin het nu weer echt spannend te vinden hoor, echt kriebels in mn buik ervan. Ik heb er over het algemeen een goed gevoel over maar merk dat ik mezelf wel heel erg aan het voorbereiden ben om de klap dat het niet lukt.
Ook al even kort gehad over de situatie mocht het niet lukken en of dan de lucrin weer nodig is. Op basis van deze echo gaf ze aan dat ze er erg positief in staat dat dit niet nodig zal zijn. Dus mocht het toch aankomen op een nieuwe stimulatie zou dat echt geweldig zijn natuurlijk! Voor nu de komende dagen ovulatietesten doen en dan zien we het wel.

Trouwens even een (theoretisch) vraagje ze hebben niets gezegd over het ontzien van gemeenschap tijdens een cryo plaatsing, dus neem aan dat dit gewoon kan en mag (vergeten naar te vragen). Hoe was dat bij jullie hebben ze daar iets over gezegd? In theorie zou je dan toch zwanger kunnen raken van een twee eiige tweeling? Want je hebt een tp, maar je hebt het gezellig gemaakt en wonder boven wonder wordt dat eitje ook bevrucht en ze nestelen beide in kan je zwanger zijn van een tweeling toch?

Ik heb voorheen namelijk heel veel dromen gehad over tweelingen heel raar, want binnen onze families zijn eigenlijk geen tweelingen. Dus zat nu ineens te denken van misschien moest het allemaal dan wel zo lopen ofzo. We gaan het in iedergeval zien de komende dagen/weken... spannend weer!

Wauw Zwindo wat een goed nieuws! Het is natuurlijk hopen dat het meteen lukt, maar kan me voorstellen dat het geruststeld dat als het niet lukt je meteen door kan en de kans goed aanwezig is dat je niet eerst aan de lucrin hoeft! 

ik heb die situatie niet gehad maar ik kan me goed voorstellen dat dat in theorie zou kunnen. Stel dat er op de natuurlijke manier een wondertje ontstaat en ze plaatsen er 1 terug zou dat denk ik voor een twee eiige tweeling kunnen zorgen. Maar kans zal wel heel klein zijn verwacht ik. Ben overigens ook benieuwd of de dat op de echo kunnen zien bij de terugplaatsing. Degene die ze terugplastsen kunnen ze ook zien.
als je de positieve test hebt, hoe veel dagen daarna zul je dan een terugplaatsing hebben?

ik voel me eigenlijk heel goed. De ergste krampen zijn voorbij gelukkig, nu beetje last van mijn darmen en begin mijn borsten te voelen, maar nog niet heel erg of zo. Ook nog helemaal niet misselijk, juist meer honger denk ik. Vind het wel echt heel spannend. Iedere keer als ik naar het toilet ga kijk ik of ik geen bloedverlies heb. 

Oh wij hebben het trouwens meteen aan bijna iedereen verteld. Veel vrienden wisten dat we in het traject zaten en ook wanneer de terugplaatsing was. En we wilden er niet over liegen of ongemakkelijk over doen. Dus meteen maar aan iedereen verteld zodat ze het ook gewoon van ons hoorden. 

Hoi hoi
Had even getest kon steeds niks posten dat wou niet nu dus wel weer
Even een update van mij
1 jan 6de en laatste iui gehad die is mislukt
Daarna naar een ander ziekenhuis voor ivf intake gehad en 5 juni de 2de terugplaatsing met blastocyste uit de vriezer 17 juni mogen testen en die is positief dus ziekenhuis gebeld en 8 juli eerste echo we hadden de hoop al opgegeven omdat we niet meer de jongste zijn (41 En 43) en ze zeiden dat het echt de leeftijd was waarom het niet lukte dus de verassing was dubbel zo groot ik heb weinig klachten dus het is nog een beetje onwerkelijk en word pas echt na de echo

Terug
Bovenaan