1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Jaaa zwindo wat fijn!! Dus met een beetje mazzel dit weekend terugplaatsing? 

spannend Caroline, je kunt inderdaad niets anders dan afwachten. Maar het lijkt me een goed teken dat het bloeden gestopt is en ook dat het steeds maar een klein beetje is. Hopen op een goede echo volgende week!
hier gaat het eigenlijk prima. Ben wel onzeker over alles wat ik voel. Soms zijn mijn borsten weer helemaal slap en doen ze geen pijn en maak ik me zorgen. Maar tot nu toe nog geen bloedverlies gehad. Ook heb ik af en toe wat lichte steekjes in (denk ik) mijn eierstok. Vaak alleen aan de linkerkant dus ben aan het twijfelen of ik daarover het ziekenhuis moet bellen. Het zijn echt maar hele lichte krampjes, niet pijnlijk of zo. Beetje het gevoel wat ik ook vaak heb vlak voor een eisprong, alleen dan lichter. Misschien bel ik morgen voor de zekerheid wel even, ze kunnen me in het ziekenhuis vast gerust stellen 

Hoi fleurbo hoe ver ben je nu ?
Die steekjes zijn voor zover ik weet niks erg ik heb wel wel gelezen dat het komt dat de baarmoeder groeit dus moet het goed zijn lijkt mij ik kan wel.zeggem zo lang er geen bloed is is het goed maar ja ik heb zelf bloed verlies en rommelde darmen ?dus dat zegt in mijn geval.ook niks als je het niet vertrouwd kun je altijd bellen dan kunnen hun je ook weer geruststellen hopelijk succes en ik ga duimen voor iedereen

FleurBo lekker van genieten dat je niet zoveel kwaaltjes hebt! Hopelijk blijft dat want het kan ook ineens vanaf de 8 weken wel erger worden. Die steekjes kunnen inderdaad je baarmoeder zijn die aan het groeien is etc. Alles gaat nu langzaam plek maken voor jullie kleine spruit.

Hier wordt vrijdag onze cryo ontdooid en horen zaterdag of het gelukt is en er een tp komt. Super spannend! Verder zit ik met het volgende we zijn momenteel huisloos. En overbruggen tijdelijk bij de ouders in. Eerst bij mijn ouders dan bij mn schoonouders. Mijn schoonouders roken alleen en ook in huis. Ze doen het wel in de bijkeuken maar daar zit geen afzuiging of iets dus die lucht hangt gewoon in de woonkamer. Gelukkig boven op de slaapkamers niet. Zelf heb ik echt een hekel aan roken. Ik voel het zelf ook heel snel op mn longen slaan als ik bij ze ben. Maarja het is hun huis en vind het lastig om er iets van te zeggen. Toen ik zwanger was probeerde ze er wel ook iets meer rekening mee te houden, maar zijn op een gegeven moment wel een dag eerder naar huis gegaan omdat ik die rooklucht echt niet meer trok. Mijn vraag is spreek ik ze erop aan of niet? En zo ja hoe kan ik het dan aanpakken? Ga het er sowieso ook even met mn man over hebben.

Caroline ik ben nu 6+1. Volgens mij lopen wij gelijk.

ah fijn Zwindo! Spannende dagen, ik ga heel hard duimen dat het embryotje mooi ontdooit en goed teruggeplaatst kan worden ? 
ik snap je dilemma wat betreft het roken. Is het een optie om het heel open te bespreken en daarbij ook aan te geven dat het prima is als ze wel gewoon willen blijven roken, maar dat jullie dan een andere oplossing zullen zoeken voor tijdelijk verblijf? Misschien kunnen jullie wat langer bij jouw ouders blijven of zo? 

het is natuurlijk lastig omdat ze jullie al helpen met het tijdelijk daar wonen en je moeilijk ze iets kunt verbieden in hun eigen huis. Maar als ze er met jouw zwangerschap ook al rekening mee gehouden hebben vinden ze het misschien wel geen probleem om dat nu weer te doen. En daarbij is het nu ook in de zomerperiode, dus grote kans dat de deur wat vaker op zal staan en jullie meer buiten zitten? Dan vervliegt het allemaal ook wat sneller. 

Hoi hoi
Sinds gister het bloeden weer gestopt vind het nog heel spannend en ik merk dat ik mezelf indek om de teleurstelling iets minder te voelen donderdag 8 juli de echo nog even geduld dus heb nog wel een opgezette buik en rommelende darmen dat had ik bij de vroege miskraam toen niet meer dus wel positiever dan de vorige keer
Ja ik ben ook 6w +1 vandaag dat is week 7 vd zwangerschap staat hier boven tenminste echt ook precies even ver dus fleurbo
Wat spannend zwindo hopelijk gaat de terugplaatsing door wat betreft het roken je kunt het aangeven maar idd je word wel opgevangen door hun dus ook weer lastig als het toch te vervelend word zou je ergens anders proberen te kunnen overnachten is vakantietijd dus campings zijn open alleen dat kost wel extra geld en moet je wel hebben

Hoi meiden dank voor jullie reacties. Ik blijf waarschijnlijk wel langer bij mn ouders ook mede hierdoor. Mn man moet sowieso eerder naar zijn ouders ivm een nieuwe baan daar. We verhuizen namelijk van het westen naar het noorden van het land. We hadden in gedachten om juist de zomermaanden bij de ouders te overbruggen omdat de vakantieparken nu mega duur zijn. We willen proberen het zo lang mogelijk bij de ouders vol te houden om extra te kunnen sparen. Want alle extra centjes helpen

Ik drukte te snel op het verzenden. Haha maar ga sowieso eerst even het gesprek met mn man aan misschien dat die het dan wat makkelijker kan aangeven. En misschien dat we tot een goede oplossing kunnen vinden.

Caroline het blijft allemaal spannend zeker als je dan ook nog eens wat bloedverlies hebt gehad. Nog even volhouden en dan heb je volgende week je eerste echo. Hopelijk gaat de tijd snel voorbij.

FleurBo wanneer heb jij je eerste echo?

Zwindo wat spannend weer, ik duim zo voor jullie dat het allemaal gewoon goed gaat en je zaterdag mag komen voor een terugplaatsing!
Carolinerkj erg spannend dat bloedverlies. Ik heb dat ook echt weken licht gehad, gelukkig is het inmiddels wel gestopt en heb ik nog steeds zwanger.
Fleurbo nog een weekje wachten op jullie eerste echo toch?
Gisteren hebben wij de termijn echo gehad op 11 weken en alles zag er nog steeds top uit. Blijf het nog steeds onwerkelijk vinden dat het na al onze straks toch gelukt is. Nu nog de nipt test en dan kan ik er hopelijk echt van gaan genieten. 

Terug
Bovenaan