1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Hee meiden! Het was een heftige dag gister. De punctie ging wat moeizaam omdat mijn blaas niet leeg was en ze (daardoor?) slecht bij mijn rechter eierstok konden, hier zaten de meeste follikels. Ze hebben dus flink op mijn buik moeten duwen. Had daardoor erg veel pijn na de punctie. Gelukkig wel 13 eicellen gevonden! Dus mooie opbrengst. Ben savonds nog wel op de spoedpost beland omdat ik echt extreme pijn had. Kon moeilijk ademen, steeds krampen in mijn buikvies en de pijn trok door naar mijn schouder. Heb echt nog nooit zo veel pijn gehad. Waarschijnlijk een bloedende follikel aan de rechterkant (hier zat ook de pijn) dus dan zit er wat bloed in je buikholte en dat kan gruwelijk zeer doen zeiden ze. Dus heb morfine gekregen en mocht naar huis. Heb redelijk goed geslapen en de extreme pijn is nu weg, heb vooral nog een bolle en zere buik, dus ik moet nog heel rustig aan doen (kan ook niet anders). Buik is goed geirriteerd door alles dus. Vandaag gebeld met het goede nieuws dat we 9 embryo's hebben!! 9!!!! Van de 13 cellen waren er 10 rijp, en daarvan zijn er dus 9 bevrucht. Ben de pijn al weer vergeten, wat een topscore. Nu duimen dat ze ook genetisch in orde zijn en dat ze het halen tot zaterdag, want dan zou ik de TP hebben. 
@Brabandse: wat slecht zeg dat ze je nog niet gebeld hebben. Ze mogen hier wel wat zorgvuldiger mee omgaan vind ik... tsjongejonge!

Wat een dubbel nieuws, maar top dat er 9 embryo's zijn! Moeten deze nu nog getest worden vanwege erfelijke afwijkingen of niet? 
Ben echt blij voor jullie ondanks de pijn, die voor mij dus herkenbaar is. 

Ja deze moeten nog getest worden. Vorige keer was van de 5 alles genetisch niet goed dus dat is nog erg spannend. Heb nu wel hoop dat er in ieder geval 1 gezond embryo uit zou moeten komen. Dus mijn hoop op een TP zaterdag is nu sterk gestegen, had hier gewoon geen vertrouwen meer in maar dat komt nu weer wat terug! Misschien zelfs cryos? Nee moet niet te veel gaan hopen nu. Wil niks jinxen. 
Brabandse, had jij ook zo'n pijn ja? Sorry mijn geheugen laat me heel even in de steek.. hoe ging dit bij jou dan?

Heel spannend en ik hoop voor jullie dat je in elk geval een tp hebt en wie weet een cryo! 
Mijn verhaal van mijn tweede punctie is vrijwel hetzelfde, alleen konden ze bij mij niet goed bij mijn linker eierstok en hebben ze waarschijnlijk toen iets geraakt. Ik ben toen 's avonds terug gegaan en 2 nachten in het ziekenhuis moeten blijven. Ik kreeg oxicodon voor de pijn en daar reageerde ik eigenlijk niet op. Wij hadden alleen slechts 2 eitjes en daar is uiteindelijk geen embryo uit ontstaan. Zeker de pijn zoals jij hem beschrijft is exact hetzelfde als wat ik ervaren heb toen. 

Oh bah zeg wat naar!! Het is zooo pijnlijk. Trok het bij jou wel een beetje snel weg daarna? Bij mij is die extreme pijn, kramp en de schouderpijn weg. Alleen een mega bolle gevoelige buik die ik heeeel erg voel met bewegen. Maar vergeleken met gister is hier wel doorheen te bijten, dat was gister echt niet te doen. Konden ze bij jou vocht of bloed zien op een echo? Bij mij zagen ze niks namelijk. Dat was wel weer een goed teken. Oh man, ik kon gister niet eens liggen. 1x geprobeerd maar kon NIET overeind komen, wat ik ook probeerde, tering wat een pijn. Dus oké geen gezeik dacht ik, ging in 1 ruk overeind zitten. En toen krampte echt alles samen en dat was extreeeeem pijnlijk. Wist niet waar ik t zoeken moest en gilde het uit. Duurde echt minstens een minuut. Wat een hel... gelukkig is dat nu wel weg. Kan nu gewoon liggen en mezelf voorzichtig overeind duwen zonder die kramp en daar ben ik heeeeel blij mee. Heb vannacht maar zittend geslapen.. gelukkig vanavond weer liggen!

Het is echt zo'n ongelofelijke pijn, dat kan niemand zich voorstellen. Ik heb helaas al veel botten gebroken, maar dat is niks in vergelijking met dit.
Bij mij zagen ze helaas wel erg veel vocht, vandaar dat ik ook 2 nachten ben gebleven want ze waren er nog niet gerust op of het gestopt was met bloeden. Een vochtpocket was 7cm lang en minimaal 4cm breed en de andere weet ik al niet meer.
Alles deed zeer, ongeacht of ik het snel deed of niet. Zelfs douchen was een behoorlijke opgave en moest ik weer van bijkomen.
Ik ben inmiddels 9 weken verder en kan sinds een paar weken zeggen dat ik lichamelijk weer alles kan. Dus zwaar lichamelijk werk, paard rijden etc. Het bloed was na ongeveer 3 weken pas niet meer zichtbaar op de echo.
Dus bij jou hoop ik dat het allemaal sneller gaat omdat ze dus niks konden zien op de echo. 
Iets positiefs wat je hieruit kunt halen is dat een geboorte van een kind, niet pijnlijker kan zijn dan dit. Want dat is namelijk niet constant en dat was deze pijn wel. 

Oh jee wat heftig dames dat jullie dit beide mee hebben gemaakt. Fijn om te horen dat het nu weer een stuk beter gaat. En wat een topuitkomst! Ik hoop zo ze dit keer genetische goed zijn. Maar zoals ik lees gaat je tp wel door ondanks de afloop van de punctie? Fijn! Duimen dat het zo mag zijn zaterdag en duimen ook meteen mee voor cryos.

Hier mijn menstruatie aan t afwachten, krijg stiekem hoop maar vanochtend getest en die was vrij wit helaas.. kan ook niet anders maar wat een mind fuck elke keer weer.

Morgen inderdaad maar even bellen Brabantse, gok dat ze morgen ook niet bellen. Als ze t maar niet vergeten zijn, dan staan ze weer een punt achter terwijl ze juist moeten helpen. 

Brabandse: Hebben ze inmiddels gebeld?
Hier idd ook al genoeg gebroken en zoals jij zeg, dat valt in het niets bij dit. Gelukkig is het inmiddels een heel stuk minder. Wel grappig want ik maakte ook direct de vergelijking met een bevalling, dat kán niet erger zijn, onmogelijk! Vandaag weer minder pijn dan gister, heb wel vertrouwen dat ik er zaterdag weer bovenop ben. Moet morgen naar Duitsland voor dat eerste infuus om mijn weerstand te verlagen, als voorbereiding op een TP. En tegelijk verwacht ik morgen aan het einde van de middag of anders vrijdag de uitslag van die genetische test. WHAA de zenuwen beginnen hoor!

Terug
Bovenaan