1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Helaas... mijn buik is dikker geworden en ik voel me vreselijk. Ze gaan geen verse tp doen nu. We horen straks of ze allebei goed genoeg waren voor de vriezer. Ik ben echt ONWIJS verdrietig want ik geloof gewoon veel minder in cryos...

Ach mandareintje, wat sneu. Je kent mij niet, maar ik lees af en toe hier mee, omdat ik zelf ook IVF heb gehad. En ik wil je even laten weten: mijn kliniek zei dat ze geen verschil in succespercentage zien tussen verse en cryo terugplaatsingen. Ik heb er zelf niet direct ervaring mee, want zelf wel een verse tp gehad (en niks over om in te vriezen...). Maar dat invriezen kunnen ze tegenwoordig echt heel goed! En bovendien zeiden ze bij mijn kliniek dat het ook helpt als je de hormonen van de stimulatie eerst kwijt bent en je lijf uitgerust aan een zwangerschap kan beginnen. Ik snap dat nu de teleurstelling even overheerst, maar je hebt volgens mij nog steeds twee hele mooie kansen om zwanger te worden. Ik duim voor je dat het uiteindelijk gaat lukken!

Wat mooi dat ze zijn ingevroren. Jammer dat je je zo voelt. 
Ik heb juist altijd gehoord dat cryos beter zijn. Zouden sterker zijn? Geen ervaring mee want bij ons steeds alleen een verse tp en rest was niet goed. 
Beterschap, hopelijk knap je snel op. 

Llyn balen dat je echo niet door ging, nu maar wachten tot de verplichte echo. Voel je je wel goed voor de rest? 
Mandareintje wat een domper, maar fijn dat ze beide zijn ingevroren. Ik ken toch genoeg succes verhalen over cryo's, dus ik zou me daar niet door laten tegen houden. Nu eerst zorgen dat je zelf weer fit bent, anders heb je alleen maar minder kans dat het gaat lukken. Dus probeer vooral aardig te zijn voor jezelf de komende dagen. 
Ik heb de psycholoog weer gebeld en helaas was boos worden niet effectief. Dus ze hebben weer een bericht achter gelaten en hopelijk belt de psycholoog terug. Bah wat voel ik me toch een nummer daar. 
Gelukkig wel nieuws gehad van de natuur genezer en die mocht inmiddels via beeldbellen coachingsgesprekken doen, dus dat heb ik volgende week kunnen plannen. Zij is een van de weinige waar ik nu nog het gevoel bij heb, dat ze echt wat voor mij wil betekenen van de "hulpverleners" die momenteel in mijn leven zijn. 

Bedankt meiden, dit geeft me inderdaad weer vertouwen dat cryos (bijna) net zo goed zijn. En inktvisje wat jouw kliniek zegt zeggen ze bij mij ook. Dus daar nu maar op vertrouwen dus. Achja we hebben toch geen keus meer. Nu herstellen en een mooi nestje bouwen voor mijn kleine ??! 
Brabandse: nou zeg, dit is niet meer normaal.. kun je niet buiten het ziekenhuis om naar een psycholoog? Er zijn er vast genoeg die ondersteuning bieden bij dergelijke trajecten. Via google vond ik deze in Aarle Rixtel. Geen idee of dat in de buurt is voor je! https://www.freya.nl/kinderwens/psychosociale-ondersteuning/flow-laarbeek-psychosociale-hulpverlening/ fijn dat je in ieder geval verder kunt bij de natuurgenezer!

Hee, het is een tijdje geleden dat ik gereageerd heb, maar lees steeds mee! Vind het zo spannend voor iedereen. Ik ben inmiddels 21 weken zwanger en het gaat goed gelukkig.
@mandareintje: ik ben zwanger geworden van mijn eerste teruggeplaatste cryo! Verse TP bleef bij mij niet plakken. En heb ook gehoord dat er landen zijn waar ze liever geen verse TP doen omdat je lichaam dan vaak nog van slag is door alle gespoten hormonen enzo. Ik heb geen bronnen, alleen van horen zeggen, dus pin mij er niet op vast. Maar cryos zijn minstens zo goed hoor!! :)
Houd vol meiden! Liefs! 

Hee gebruiker, fijn dat het goed gaat met jullie!! En dit soort berichten zijn echt suuuuper fijn, thanks! Zat net weer in de pieker modus haha, dus dit helpt. Dankje!

Terug
Bovenaan