Brabandse, ik snap het. Rot dat je er negatieve gevoelens van krijgt, dat is uiteraard niet mijn bedoeling. Ik snap het wel heel goed.. hoop gewoon echt dat je ook snel een positieve test hebt meis!
Wel wel heel goed dat het je aanzet tot meer actie! Overstappen kan pas weer in november en december helaas. Volgens mij wordt het traject altijd (grotendeels) vergoed, alleen als ze geen contract hebben valt het onder de niet-gecontracteerde zorg en dan krijg je 70-80% terug ipv 100%. En dan moet je het voorschieten. Ze hebben vanuit Cuypers een contract met de hele VGZ groep en alles wat daar onder valt. (VGZ, Unive, Zekur, UMC). Dus alle andere verzekeringen zul je dus 70-80% vergoed krijgen, tenzij je een restutiepolis hebt. Als je je zorgverzekering afsluit kun je daar tussen kiezen, restitutie is (uiteraard) de duurste optie. Je hebt ook natura. Het gaat daarbij om je vrijheid in zorgkeuze. Met een restitutiepolis heb je volledig vrije keuze, ongeacht of de verzekeraar er een contract mee heeft. Als je die dus hebt zullen zij Cuypers ook vergoeden. Daarmee bedoel ik: het reguliere traject wordt vergoed. Alle bonus-dingen die je wilt zullen niet vergoed worden (dingen die ze in Nederland niet doen, zoals mijn NK cellen onderzoek en bijbehorende infusen nu). Als je nog vragen hebt, shoot!
Ik heb zeker contact gehad met de kliniek, moet er morgen al weer naartoe voor mijn Lipide infuus, tegen de NK cellen!