1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Wat fijn Lynn, ga je überhaupt meedelen waar het geslacht is?
Heerlijk Mandareintje dat het zo goed gaat. Heb je alweer contact gehad met de kliniek? 
Ik vind het echt top voor je dat het gelukt is, maar merk ook dat ik jaloers ben. Dus ik heb inmiddels wat meer actie ondernomen en heb contact gehad met de zorgverzekering hoe ik het aan moet pakken om over te stappen. Dus dat ga ik maar in werking zetten. 

Brabandse, ik snap het. Rot dat je er negatieve gevoelens van krijgt, dat is uiteraard niet mijn bedoeling. Ik snap het wel heel goed.. hoop gewoon echt dat je ook snel een positieve test hebt meis!
Wel wel heel goed dat het je aanzet tot meer actie! Overstappen kan pas weer in november en december helaas. Volgens mij wordt het traject altijd (grotendeels) vergoed, alleen als ze geen contract hebben valt het onder de niet-gecontracteerde zorg en dan krijg je 70-80% terug ipv 100%. En dan moet je het voorschieten. Ze hebben vanuit Cuypers een contract met de hele VGZ groep en alles wat daar onder valt. (VGZ, Unive, Zekur, UMC). Dus alle andere verzekeringen zul je dus 70-80% vergoed krijgen, tenzij je een restutiepolis hebt. Als je je zorgverzekering afsluit kun je daar tussen kiezen, restitutie is (uiteraard) de duurste optie. Je hebt ook natura. Het gaat daarbij om je vrijheid in zorgkeuze. Met een restitutiepolis heb je volledig vrije keuze, ongeacht of de verzekeraar er een contract mee heeft. Als je die dus hebt zullen zij Cuypers ook vergoeden. Daarmee bedoel ik: het reguliere traject wordt vergoed. Alle bonus-dingen die je wilt zullen niet vergoed worden (dingen die ze in Nederland niet doen, zoals mijn NK cellen onderzoek en bijbehorende infusen nu). Als je nog vragen hebt, shoot! 
Ik heb zeker contact gehad met de kliniek, moet er morgen al weer naartoe voor mijn Lipide infuus, tegen de NK cellen! 

Maar mijn gevoelens zijn zeker niet negatief, maar eerder zo van en als het bij jullie lukt, wil ik het nu ook zo'n kans geven.
Dus vandaar dat er meer actie is ondernomen. Ik moet nu via de huisarts een second opinion aanvragen en dan bij hun een prijsopgave doen zodat dat goed gekeurd kan worden. Helaas zit ik bij cz, dus niet vgz zodat het allemaal net iets makkelijker zou zijn. Wel heb ik die vrije keuze, omdat ik het belachelijk vond om beperkt te worden, dus dat komt nu hopelijk goed uit.
Dus nu maar afwachten wat mijn huisarts er van zegt. 
En jij vooral genieten van je zwangerschap. Moet je nog vaak daar heen voor het vervolg? 

Ik bedoelde het ook vooral dat ik niet wil dat jij je rottig voelt, wil je niet jaloers maken natuurlijk. Ik duim voor je dat het goedkomt en dat je gewoon lekker aan de slag kunt! Het komt goed echt waar. Heb zelf ook zoooo vaak gedacht dat het niet ging gebeuren.. 
Ik ga volop genieten! Er is sinds vandaag een vervolggroep voor de mensen 'waarbij het langer duurt', dus voel je vooral welkom straks als jij ook aan deze kant staat ;-). https://www.oudersvannu.nl/forums/onderwerp/de-dames-die-al-wat-langer-wachten-in-verwachting/
Ik zal vanaf nu vooral daar meekletsen maar hier zo nu en dan zeker nog eens spieken om te kijken hoe het met jullie gaat! 

Ow en ik moet elke week tot de 10e of 12e week van zwangerschap daarheen voor een infuus. Heel intensief, maarja, so what, alles voor het goede doel toch! Deze kleine MOET blijven zitten.

Oei dat is nog een flinke opgave, maar ik hoop voor je dat het gewoon goed blijft gaan. Snap goed dat je nu minder hier zal zijn om mee te praten. Laten we hopen dat Schorpioen en ik gewoon snel volgen. 

Wat fijn lynn dat alles goed is! Ik zeg een jongetje! 
Hier de rust weer iets wedergekeerd, nieuwe medicatie slaat aan en de pijn is voor nu weer onder controle. Pap is toch geweest, twijfelde of hij ging ivm mam. Maar toch gegaan. Prostaat wat vergroot, nu bloedonderzoek nog afwachten maar over t algemeen is het dat een vervelend mannekwaaltje. Hoop dat het dat is en niet iets anders.
Thanks meiden, leven is hard maar het leven gaat gewoon door, dus hou je niet in. We zitten niet voor niets op dit forum! En positieve verhalen lezen is altijd leuk.
Hoop dat brabandse en ik snel mee mogen doen op t andere forum! Volgende week heb ik een telefonisch afspraak, hoop dan wat meer te horen. Maar vraag ook om wat hulp om me emmertje wat leger te maken.
Mocht het nog geklang duren voor we mogen beginnen dan ga ik die week ook even contact zoeken met cuypers.

Terug
Bovenaan